Zobrazit minimální záznam

The paintings in the cloister of St. Wenceslas Church in the context of wall paintings at the turn of the 16th century in Olomouc
dc.contributor.advisorOttová, Michaela
dc.creatorHaragová, Vladěna
dc.date.accessioned2017-05-08T10:59:21Z
dc.date.available2017-05-08T10:59:21Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48844
dc.description.abstractPrvní část práce se věnuje nástěnným malbám s christologickým námětem na severní a východní stěně gotického ambitu, jenž je součástí Národní kulturní památky Přemyslovský hrad. V severním křídle je vyobrazen Poslední soud, Zvěstování Panně Marii, Klanění tří králů a Adorace Páně. Na protější straně mezi okny se nachází vyobrazení dvou donátorů. Východní stěnu zdobí výjevy představující Ukřižování, Oplakávání, Zmrtvýchvstání a Bolestného Krista. Malby vznikaly postupně od sedmdesátých let 15. století do prvních dvou desetiletí 16. století. Odlišná datace se samozřejmě projevila na inspirativních zdrojích malířů. Při práci s malbami je nutné reflektovat nová zjištění, která odhalují počátky výzdoby ambitu. Objednavateli jednotlivých maleb byli patrně místní kanovníci, jež byli v úzkém spojení s humanistickou společností Societas Maierhofiana. Dále je práce věnována výzdobě kapli svatého Jana Křtitele, kde je ve východním poli dochována nejen výmalba stěn, ale i klenby. Výjevy, na nichž je zřejmý podíl více malířů, lze zřejmě vročit mezi léta 1493 až 1517.cs_CZ
dc.description.abstractThe first part of the paper deals with the mural paintings on a Christological theme decorating the northern and eastern walls of the High Gothic ambulatory, which is a part of the National cultural monument Přemyslid Castle. Last Judgement, Annunciation, Adoration of the Magi and Adoration of the Shepherds are depicted on the northern side of the cloister. On the opposite wall between the windows there is a representation of two donators. The eastern front of the ambulatory is decorated with scenes depicting the Crucifixion, Lamentation, Resurrection and Christ with the Arma Christi. Paintings are dated successively from the late 15th century to the first two decades of the 16th century. The different dating of paintings, of course, demonstrates various inspirational sources. The study also reflects many recent discoveries that reveal the origins of the decoration of the cloister. These paintings were probably commissioned by members of the Olomouc Chapter, who were in close contact with Humanistic Societas Maierhofiana. Further the paper focuses on the wall paintings in the John the Baptist' Chapel, where the scenes adorn not only the walls, but also the vault of the eastern field. The frescos were probably created between 1493 and 1517 by the hands of several painters.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectNástěnné malířstvícs_CZ
dc.subjectpozdní gotikacs_CZ
dc.subjectOlomouccs_CZ
dc.subjectkřížová chodbacs_CZ
dc.subjectWall paintingsen_US
dc.subjectLate Gothic styleen_US
dc.subjectOlomoucen_US
dc.subjectcloisteren_US
dc.titleMalby v ambitu kostela svatého Václava v kontextu nástěnného malířství na přelomu 15. a 16. století v Olomoucics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-06
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId89574
dc.title.translatedThe paintings in the cloister of St. Wenceslas Church in the context of wall paintings at the turn of the 16th century in Olomoucen_US
dc.contributor.refereeRoyt, Jan
dc.identifier.aleph001557588
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPrvní část práce se věnuje nástěnným malbám s christologickým námětem na severní a východní stěně gotického ambitu, jenž je součástí Národní kulturní památky Přemyslovský hrad. V severním křídle je vyobrazen Poslední soud, Zvěstování Panně Marii, Klanění tří králů a Adorace Páně. Na protější straně mezi okny se nachází vyobrazení dvou donátorů. Východní stěnu zdobí výjevy představující Ukřižování, Oplakávání, Zmrtvýchvstání a Bolestného Krista. Malby vznikaly postupně od sedmdesátých let 15. století do prvních dvou desetiletí 16. století. Odlišná datace se samozřejmě projevila na inspirativních zdrojích malířů. Při práci s malbami je nutné reflektovat nová zjištění, která odhalují počátky výzdoby ambitu. Objednavateli jednotlivých maleb byli patrně místní kanovníci, jež byli v úzkém spojení s humanistickou společností Societas Maierhofiana. Dále je práce věnována výzdobě kapli svatého Jana Křtitele, kde je ve východním poli dochována nejen výmalba stěn, ale i klenby. Výjevy, na nichž je zřejmý podíl více malířů, lze zřejmě vročit mezi léta 1493 až 1517.cs_CZ
uk.abstract.enThe first part of the paper deals with the mural paintings on a Christological theme decorating the northern and eastern walls of the High Gothic ambulatory, which is a part of the National cultural monument Přemyslid Castle. Last Judgement, Annunciation, Adoration of the Magi and Adoration of the Shepherds are depicted on the northern side of the cloister. On the opposite wall between the windows there is a representation of two donators. The eastern front of the ambulatory is decorated with scenes depicting the Crucifixion, Lamentation, Resurrection and Christ with the Arma Christi. Paintings are dated successively from the late 15th century to the first two decades of the 16th century. The different dating of paintings, of course, demonstrates various inspirational sources. The study also reflects many recent discoveries that reveal the origins of the decoration of the cloister. These paintings were probably commissioned by members of the Olomouc Chapter, who were in close contact with Humanistic Societas Maierhofiana. Further the paper focuses on the wall paintings in the John the Baptist' Chapel, where the scenes adorn not only the walls, but also the vault of the eastern field. The frescos were probably created between 1493 and 1517 by the hands of several painters.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990015575880106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV