Zobrazit minimální záznam

Datamining of social networks
dc.contributor.advisorŠlerka, Josef
dc.creatorKubelka, Martin
dc.date.accessioned2020-08-19T12:58:39Z
dc.date.available2020-08-19T12:58:39Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46840
dc.description.abstractThis paper is about application of various data mining methods in social networks and social media area. It reveals basic principles of social media with the aim to high information potential of usage of the data from social networks. This is demonstrated on selected data mining methods, especially Social Network Analysis and Sentiment Analysis. Other opportunities of using social media data are shown in chapter about Social Media Monitoring tools. All these chapters are supplemented by practical examples and particular researches. Last chapter reveals visions and threats, which can bring data mining in the future. Keywords Data mining, social networks, social media, social network analysis, sentiment analysis, social media monitoringen_US
dc.description.abstractPráce se zabývá využitím dataminingových metod a jejich aplikací na data získaná z prostředí sociálních sítí, potažmo sociálních médií. Představuje základní principy, na kterých tato sociální média staví. Hlavní důraz je pak kladen především na vysoký informační potenciál využití dat ze sociálních sítí. To je v této práci demonstrováno na několika vybraných dataminingových metodách, zejména pak Social Network Analysis a Sentiment Analysis. Další přístupy a možnosti využití těchto dat jsou zmíněny v kapitole o Social Media Monitoringu. Tyto kapitoly jsou též doplněny několika praktickými ukázkami a vlastními výzkumy. V poslední kapitole jsou uvedeny vize a hrozby, které může datamining sociálních sítí přinést do budoucna. Klíčová slova Vytěžování dat, dolování dat, sociální sítě, sociální média, analýza sociálních sítí, analýza sentimentu, monitorování sociálních médiícs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdobývání datcs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectdata miningen_US
dc.subjectsocial network analysisen_US
dc.titleDatamining sociálních sítícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-01-30
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId94733
dc.title.translatedDatamining of social networksen_US
dc.contributor.refereeHyblerová Trachtová, Veronika
dc.identifier.aleph001434748
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNew Media Studiesen_US
thesis.degree.disciplineStudia nových médiícs_CZ
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-discipline.enNew Media Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá využitím dataminingových metod a jejich aplikací na data získaná z prostředí sociálních sítí, potažmo sociálních médií. Představuje základní principy, na kterých tato sociální média staví. Hlavní důraz je pak kladen především na vysoký informační potenciál využití dat ze sociálních sítí. To je v této práci demonstrováno na několika vybraných dataminingových metodách, zejména pak Social Network Analysis a Sentiment Analysis. Další přístupy a možnosti využití těchto dat jsou zmíněny v kapitole o Social Media Monitoringu. Tyto kapitoly jsou též doplněny několika praktickými ukázkami a vlastními výzkumy. V poslední kapitole jsou uvedeny vize a hrozby, které může datamining sociálních sítí přinést do budoucna. Klíčová slova Vytěžování dat, dolování dat, sociální sítě, sociální média, analýza sociálních sítí, analýza sentimentu, monitorování sociálních médiícs_CZ
uk.abstract.enThis paper is about application of various data mining methods in social networks and social media area. It reveals basic principles of social media with the aim to high information potential of usage of the data from social networks. This is demonstrated on selected data mining methods, especially Social Network Analysis and Sentiment Analysis. Other opportunities of using social media data are shown in chapter about Social Media Monitoring tools. All these chapters are supplemented by practical examples and particular researches. Last chapter reveals visions and threats, which can bring data mining in the future. Keywords Data mining, social networks, social media, social network analysis, sentiment analysis, social media monitoringen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990014347480106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV