Datamining sociálních sítí
Datamining of social networks
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46840Identifikátory
SIS: 94733
Kolekce
- Kvalifikační práce [23279]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hyblerová Trachtová, Veronika
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Studia nových médií
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií - studia nových médií
Datum obhajoby
30. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
dobývání dat, sociální sítěKlíčová slova (anglicky)
data mining, social network analysisPráce se zabývá využitím dataminingových metod a jejich aplikací na data získaná z prostředí sociálních sítí, potažmo sociálních médií. Představuje základní principy, na kterých tato sociální média staví. Hlavní důraz je pak kladen především na vysoký informační potenciál využití dat ze sociálních sítí. To je v této práci demonstrováno na několika vybraných dataminingových metodách, zejména pak Social Network Analysis a Sentiment Analysis. Další přístupy a možnosti využití těchto dat jsou zmíněny v kapitole o Social Media Monitoringu. Tyto kapitoly jsou též doplněny několika praktickými ukázkami a vlastními výzkumy. V poslední kapitole jsou uvedeny vize a hrozby, které může datamining sociálních sítí přinést do budoucna. Klíčová slova Vytěžování dat, dolování dat, sociální sítě, sociální média, analýza sociálních sítí, analýza sentimentu, monitorování sociálních médií
This paper is about application of various data mining methods in social networks and social media area. It reveals basic principles of social media with the aim to high information potential of usage of the data from social networks. This is demonstrated on selected data mining methods, especially Social Network Analysis and Sentiment Analysis. Other opportunities of using social media data are shown in chapter about Social Media Monitoring tools. All these chapters are supplemented by practical examples and particular researches. Last chapter reveals visions and threats, which can bring data mining in the future. Keywords Data mining, social networks, social media, social network analysis, sentiment analysis, social media monitoring