Show simple item record

Assesment of Ethics Teaching in Czech Schools
dc.contributor.advisorHalama, Jindřich
dc.creatorPousková, Pavla
dc.date.accessioned2017-05-07T20:57:32Z
dc.date.available2017-05-07T20:57:32Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46311
dc.description.abstractV posledních dvaceti letech došlo v českém školství k mnoha zásadním změnám, které se dotkly všech předmětů. Jedním z nich je i etika, která v rámci těchto změn dostala jasný, samostatný rámec. Cílem této práce je zjistit, jaké je praktické užití tohoto rámce, jak je dodržován a co je vlastně vyučováno. Součástí výuky etiky jsou i příslušné učebnice. Práce se je snaží vyhledat a zhodnotit a to jak v rámci základních, tak středních škol, kde je situace poněkud složitější. Další nedílnou součástí jsou i postoje a hodnoty studentů, především na středních školách. Tyto postoje a hodnoty se vyvíjejí právě v souvislosti s výukou etiky. Práce si tedy klade i otázku, jaké hodnoty jsou v českých školách podporovány a to jak na školách státních, tak na těch, které zřizuje církev a kde je zaměření etiky křesťanské, případně je etika součástí výuky náboženství. V rámci hodnocení učebnic jde především o jejich kvantitu a kvalitu pro středoškolskou výuku. Práce se ptá, co lze v učebnicích najít a jakým způsobem by podle nich měla výuka vypadat, což souvisí i s dalším tématem práce a to zhodnocením náplně vybraných ŠVP.cs_CZ
dc.description.abstractAssessment of ethics teaching in Czech schools In the last twenty years Czech schools systém passed by many big changes and almost every subject was touched. One of them, ethics, gained in these changes their own measure. Point of this work is, what is this measure, if it is keeped and what is teached by the name of ethics. A part of the education are also textbooks. This work try to find and appraise them in the measure of basic and high schools, when the situation is little bit complicated. Integral part are attitudes and values of students, primarily on high schools, because this values and attitudes closely relates with ethics teaching. So this work asks which values are supported in Czech schools, on state schools and the church schools also, because there is declarated Christian orientation of ethics, or ethics could be there a part of religion teaching. In the measure of high schools textbooks assessment in main problem their quantity and quality. This work asks what we can find in them and how is a education on the the base of them both in the connection with School teaching plans, which are also appraised.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectkřesťanstvícs_CZ
dc.subjectetikacs_CZ
dc.subjectvýukacs_CZ
dc.subjectpostojecs_CZ
dc.subjectučebnicecs_CZ
dc.subjectŠVPcs_CZ
dc.subjectchristianityen_US
dc.subjectethicsen_US
dc.subjectteachingen_US
dc.subjectattitudesen_US
dc.subjecttextbooksen_US
dc.subjectSchool teaching plansen_US
dc.titleZhodnocení výuky etiky v českých školáchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-19
dc.description.departmentDepartment of Theological Ethicsen_US
dc.description.departmentKatedra teologické etikycs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId124446
dc.title.translatedAssesment of Ethics Teaching in Czech Schoolsen_US
dc.contributor.refereeBeneš, Ladislav
dc.identifier.aleph001605050
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineProtestant Theologyen_US
thesis.degree.disciplineEvangelická teologiecs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Katedra teologické etikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Department of Theological Ethicsen_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEvangelická teologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enProtestant Theologyen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csUspokojivěcs_CZ
thesis.grade.enSatisfactoryen_US
uk.abstract.csV posledních dvaceti letech došlo v českém školství k mnoha zásadním změnám, které se dotkly všech předmětů. Jedním z nich je i etika, která v rámci těchto změn dostala jasný, samostatný rámec. Cílem této práce je zjistit, jaké je praktické užití tohoto rámce, jak je dodržován a co je vlastně vyučováno. Součástí výuky etiky jsou i příslušné učebnice. Práce se je snaží vyhledat a zhodnotit a to jak v rámci základních, tak středních škol, kde je situace poněkud složitější. Další nedílnou součástí jsou i postoje a hodnoty studentů, především na středních školách. Tyto postoje a hodnoty se vyvíjejí právě v souvislosti s výukou etiky. Práce si tedy klade i otázku, jaké hodnoty jsou v českých školách podporovány a to jak na školách státních, tak na těch, které zřizuje církev a kde je zaměření etiky křesťanské, případně je etika součástí výuky náboženství. V rámci hodnocení učebnic jde především o jejich kvantitu a kvalitu pro středoškolskou výuku. Práce se ptá, co lze v učebnicích najít a jakým způsobem by podle nich měla výuka vypadat, což souvisí i s dalším tématem práce a to zhodnocením náplně vybraných ŠVP.cs_CZ
uk.abstract.enAssessment of ethics teaching in Czech schools In the last twenty years Czech schools systém passed by many big changes and almost every subject was touched. One of them, ethics, gained in these changes their own measure. Point of this work is, what is this measure, if it is keeped and what is teached by the name of ethics. A part of the education are also textbooks. This work try to find and appraise them in the measure of basic and high schools, when the situation is little bit complicated. Integral part are attitudes and values of students, primarily on high schools, because this values and attitudes closely relates with ethics teaching. So this work asks which values are supported in Czech schools, on state schools and the church schools also, because there is declarated Christian orientation of ethics, or ethics could be there a part of religion teaching. In the measure of high schools textbooks assessment in main problem their quantity and quality. This work asks what we can find in them and how is a education on the the base of them both in the connection with School teaching plans, which are also appraised.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Katedra teologické etikycs_CZ
dc.identifier.lisID990016050500106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV