Bannerová reklama na Internetu: Minulost, přítomnost, budoucnost
Banner advertising on the Internet: Past, present, future
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46131Identifiers
Study Information System: 108988
CU Caralogue: 990015050530106986
Collections
- Kvalifikační práce [24011]
Author
Advisor
Referee
Novák, Matěj
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
New Media Studies
Department
Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies
Date of defense
19. 9. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Internetový marketing, bannerová reklama, bannerová slepota, efektivita bannerové reklamyKeywords (English)
Internet marketing, banner advertising, banner blindness, efficiency of banner adsCílem této diplomové práce je podrobné představení problematiky bannerové reklamy, vysvětlení klíčových pojmů spjatých s tímto fenoménem a seznámení s historií, současností i novými trendy v této oblasti. Součástí je zasazení bannerové reklamy do širšího rámce internetového marketingu, historický vývoj a popis bannerových formátů nebo měření efektivity pomocí různých metod jako je click-through rate či dwell rate. V práci se věnuji jak bannerové slepotě, tak novým trendům jako je behaviorální či HTML5 reklama i umístění bannerů na nových platformách (mobilní stránky či komunitní weby). Na základě literárních pramenů, praktické části i za využití zkušeností z praxe je pak vyvozeno několik doporučení. Ta by měla vést k vyšší efektivitě bannerových kampaní.
The main goal of this diploma thesis is detailed presentation of the banner advertising, explaining key terms associated with this phenomenon and introduction to the history, actual situation and also the new trends in this area. Part of this thesis is introducing of banner advertising as a part of wider context of internet marketing, historical development and description of the banner formats or measuring of banner efficiency using specific methods like click-through rate or dwell rate. In my thesis is also included topic of the banner blindness or the current trends like behavioral advertising or HTML5 ads and using the banners on new platforms (mobile pages or social sites). I am also presenting some recommendations based on existing theoretical studies, practical research and also on my own working experiences. Using these recommendations should improve the efficiency of banner campaigns.