Zobrazit minimální záznam

Under rule of consumerism
dc.contributor.advisorHubáček, Ondřej
dc.creatorPapíková, Lucie
dc.date.accessioned2017-03-27T12:25:52Z
dc.date.available2017-03-27T12:25:52Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/4586
dc.description.abstractCílem této diplomové práce bylo zamyšlení nad konzumní společností. Teoretická část nám pomohla nastínit určité základní aspekty tohoto typu společnosti, který se postupně vyvíjel od průmyslové revoluce z masové společnosti. Empirický výzkum nám byl vzácným přínosem, protože jsme mohli na malém vzorku populace dvou společností pozorovat a porovnat zvyky a chování spotřebitelů, stejně tak jako jejich názory a pocity jakožto přímých účastníků v konzumním světě. Naším výzkumem jsme dokázali pouze dvě z počátečních tří hypotéz. Došli jsme k následujícím závěrům: (1) ženy mají vyšší tendenci ke spotřebnímu chování než muži, (2) český konzumní rozkvět se neukázal v zásadě nijak rozdílným od daleko "starší" a "vyspělejší" zkušenosti s konzumem ve Švýcarsku, (3) lidé se z velké části stále necítí být ovlivňováni reklamou. Jsem si vědoma skutečnosti, že rozsah této práce neumožňuje do zpracovávané problematiky proniknout hlouběji, nicméně v teoretické části práce jsem odkryla širokou škálu teorií, analýz a dohadů o módě, nakupování a reklamě jako základních stavebních kamenů konzumerizmu. Tato témata byla rozpracována v empirické části naší práce. Výzkumu se zúčastnil pouze omezený vzorek respondentů, a není tudíž možné závěry výzkumu generalizovat na celou společnost. Přínos této práce spočívá nicméně v pokusu o...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleV zajetí konzumerizmucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-25
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId26741
dc.title.translatedUnder rule of consumerismen_US
dc.contributor.refereeOpletalová, Lenka
dc.identifier.aleph000967315
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCultural Studiesen_US
thesis.degree.disciplineKulturologiecs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav etnologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Ethnologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKulturologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enCultural Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce bylo zamyšlení nad konzumní společností. Teoretická část nám pomohla nastínit určité základní aspekty tohoto typu společnosti, který se postupně vyvíjel od průmyslové revoluce z masové společnosti. Empirický výzkum nám byl vzácným přínosem, protože jsme mohli na malém vzorku populace dvou společností pozorovat a porovnat zvyky a chování spotřebitelů, stejně tak jako jejich názory a pocity jakožto přímých účastníků v konzumním světě. Naším výzkumem jsme dokázali pouze dvě z počátečních tří hypotéz. Došli jsme k následujícím závěrům: (1) ženy mají vyšší tendenci ke spotřebnímu chování než muži, (2) český konzumní rozkvět se neukázal v zásadě nijak rozdílným od daleko "starší" a "vyspělejší" zkušenosti s konzumem ve Švýcarsku, (3) lidé se z velké části stále necítí být ovlivňováni reklamou. Jsem si vědoma skutečnosti, že rozsah této práce neumožňuje do zpracovávané problematiky proniknout hlouběji, nicméně v teoretické části práce jsem odkryla širokou škálu teorií, analýz a dohadů o módě, nakupování a reklamě jako základních stavebních kamenů konzumerizmu. Tato témata byla rozpracována v empirické části naší práce. Výzkumu se zúčastnil pouze omezený vzorek respondentů, a není tudíž možné závěry výzkumu generalizovat na celou společnost. Přínos této práce spočívá nicméně v pokusu o...cs_CZ
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990009673150106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV