dc.contributor.advisor | Šedivá Koldinská, Marie | |
dc.creator | Matyášová, Josefína | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T18:06:26Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T18:06:26Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/45583 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá některými aspekty fungování dvorních hudebních souborů v českých zemích v 16. a na počátku 17. století. Sleduje sociální postavení muzikantů, vyplývající z existujícího nebo naopak chybějícího služebního poměru, jejich kriminalitu a možnosti, nastavené tvůrci právních norem. Dále zasazuje fenomén šlechtických souborů do rámce dobového chápání hudby a hledá možné příčiny a inspirace k (v této době ještě spíše vzácnému) hudebnímu mecenátu. Pozornost je věnována národnostní skladbě u nás působících hudebníků a jejich materiálnímu ohodnocení. V neposlední řadě se tato práce vypořádává s ne zcela jasným souvisejícím pojmoslovím. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of the thesis is to describe a few aspects of aristocratic music groups and professional musician's lives in the 16th and the beginning of 17th century in Czech lands. It deals with their position in a society (which often depended on current employment), criminality and a regime, set by legal rules. Moreover, it focuses on the possibilities of period musical education and on the difference between conception of music as a science and as a pleisure of senses. It seems to be really topical in the Middle Ages and Early Modern Times too and may have influenced activities of patrons. A part of the thesis investigates national and financial situation in musical groups and their role within special organism of aristocratic courts. Finally, it copes with unclear related terminology. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | šlechta | cs_CZ |
dc.subject | raný novověk | cs_CZ |
dc.subject | hudba | cs_CZ |
dc.subject | hudební mecenát | cs_CZ |
dc.subject | hudebníci | cs_CZ |
dc.subject | kapela | cs_CZ |
dc.subject | šlechtický dvůr | cs_CZ |
dc.subject | rožmberská kapela | cs_CZ |
dc.subject | habsburské kapely | cs_CZ |
dc.subject | early modern nobility | en_US |
dc.subject | music | en_US |
dc.subject | musical patronage | en_US |
dc.subject | musicians | en_US |
dc.subject | aristocratic court | en_US |
dc.subject | Rožmberk band | en_US |
dc.subject | Habsbourg band | en_US |
dc.title | Hudebníci na českých šlechtických dvorech v 16. a na počátku 17. století | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-06-21 | |
dc.description.department | Institute of Czech History | en_US |
dc.description.department | Ústav českých dějin | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 87107 | |
dc.title.translated | The musicians in Czech aristocratic courts in the 16th and the beginning of 17th century | en_US |
dc.contributor.referee | Holý, Martin | |
dc.identifier.aleph | 001485452 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History | en_US |
thesis.degree.discipline | Historie | cs_CZ |
thesis.degree.program | History | en_US |
thesis.degree.program | Historické vědy | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav českých dějin | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Czech History | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Historie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History | en_US |
uk.degree-program.cs | Historické vědy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | History | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce se zabývá některými aspekty fungování dvorních hudebních souborů v českých zemích v 16. a na počátku 17. století. Sleduje sociální postavení muzikantů, vyplývající z existujícího nebo naopak chybějícího služebního poměru, jejich kriminalitu a možnosti, nastavené tvůrci právních norem. Dále zasazuje fenomén šlechtických souborů do rámce dobového chápání hudby a hledá možné příčiny a inspirace k (v této době ještě spíše vzácnému) hudebnímu mecenátu. Pozornost je věnována národnostní skladbě u nás působících hudebníků a jejich materiálnímu ohodnocení. V neposlední řadě se tato práce vypořádává s ne zcela jasným souvisejícím pojmoslovím. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of the thesis is to describe a few aspects of aristocratic music groups and professional musician's lives in the 16th and the beginning of 17th century in Czech lands. It deals with their position in a society (which often depended on current employment), criminality and a regime, set by legal rules. Moreover, it focuses on the possibilities of period musical education and on the difference between conception of music as a science and as a pleisure of senses. It seems to be really topical in the Middle Ages and Early Modern Times too and may have influenced activities of patrons. A part of the thesis investigates national and financial situation in musical groups and their role within special organism of aristocratic courts. Finally, it copes with unclear related terminology. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českých dějin | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014854520106986 | |