Zobrazit minimální záznam

The musicians in Czech aristocratic courts in the 16th and the beginning of 17th century
dc.contributor.advisorŠedivá Koldinská, Marie
dc.creatorMatyášová, Josefína
dc.date.accessioned2017-05-07T18:06:26Z
dc.date.available2017-05-07T18:06:26Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/45583
dc.description.abstractPráce se zabývá některými aspekty fungování dvorních hudebních souborů v českých zemích v 16. a na počátku 17. století. Sleduje sociální postavení muzikantů, vyplývající z existujícího nebo naopak chybějícího služebního poměru, jejich kriminalitu a možnosti, nastavené tvůrci právních norem. Dále zasazuje fenomén šlechtických souborů do rámce dobového chápání hudby a hledá možné příčiny a inspirace k (v této době ještě spíše vzácnému) hudebnímu mecenátu. Pozornost je věnována národnostní skladbě u nás působících hudebníků a jejich materiálnímu ohodnocení. V neposlední řadě se tato práce vypořádává s ne zcela jasným souvisejícím pojmoslovím.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to describe a few aspects of aristocratic music groups and professional musician's lives in the 16th and the beginning of 17th century in Czech lands. It deals with their position in a society (which often depended on current employment), criminality and a regime, set by legal rules. Moreover, it focuses on the possibilities of period musical education and on the difference between conception of music as a science and as a pleisure of senses. It seems to be really topical in the Middle Ages and Early Modern Times too and may have influenced activities of patrons. A part of the thesis investigates national and financial situation in musical groups and their role within special organism of aristocratic courts. Finally, it copes with unclear related terminology.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectšlechtacs_CZ
dc.subjectraný novověkcs_CZ
dc.subjecthudbacs_CZ
dc.subjecthudební mecenátcs_CZ
dc.subjecthudebnícics_CZ
dc.subjectkapelacs_CZ
dc.subjectšlechtický dvůrcs_CZ
dc.subjectrožmberská kapelacs_CZ
dc.subjecthabsburské kapelycs_CZ
dc.subjectearly modern nobilityen_US
dc.subjectmusicen_US
dc.subjectmusical patronageen_US
dc.subjectmusiciansen_US
dc.subjectaristocratic courten_US
dc.subjectRožmberk banden_US
dc.subjectHabsbourg banden_US
dc.titleHudebníci na českých šlechtických dvorech v 16. a na počátku 17. stoletícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-21
dc.description.departmentInstitute of Czech Historyen_US
dc.description.departmentÚstav českých dějincs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId87107
dc.title.translatedThe musicians in Czech aristocratic courts in the 16th and the beginning of 17th centuryen_US
dc.contributor.refereeHolý, Martin
dc.identifier.aleph001485452
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistoryen_US
thesis.degree.disciplineHistoriecs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českých dějincs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHistoriecs_CZ
uk.degree-discipline.enHistoryen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá některými aspekty fungování dvorních hudebních souborů v českých zemích v 16. a na počátku 17. století. Sleduje sociální postavení muzikantů, vyplývající z existujícího nebo naopak chybějícího služebního poměru, jejich kriminalitu a možnosti, nastavené tvůrci právních norem. Dále zasazuje fenomén šlechtických souborů do rámce dobového chápání hudby a hledá možné příčiny a inspirace k (v této době ještě spíše vzácnému) hudebnímu mecenátu. Pozornost je věnována národnostní skladbě u nás působících hudebníků a jejich materiálnímu ohodnocení. V neposlední řadě se tato práce vypořádává s ne zcela jasným souvisejícím pojmoslovím.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the thesis is to describe a few aspects of aristocratic music groups and professional musician's lives in the 16th and the beginning of 17th century in Czech lands. It deals with their position in a society (which often depended on current employment), criminality and a regime, set by legal rules. Moreover, it focuses on the possibilities of period musical education and on the difference between conception of music as a science and as a pleisure of senses. It seems to be really topical in the Middle Ages and Early Modern Times too and may have influenced activities of patrons. A part of the thesis investigates national and financial situation in musical groups and their role within special organism of aristocratic courts. Finally, it copes with unclear related terminology.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českých dějincs_CZ
dc.identifier.lisID990014854520106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV