Zobrazit minimální záznam

Tendencies of Czech photography during the epoch of Protectorate Bohemia and Moravia
dc.contributor.advisorLahoda, Vojtěch
dc.creatorVávrová, Michaela
dc.date.accessioned2017-03-27T12:16:56Z
dc.date.available2017-03-27T12:16:56Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/4540
dc.description.abstractThe epoch of Protectorate Bohemia and Moravia (1939-1945) was conected with big changes in a social life. The basic characteristics of the new systém was represi on, fear and propaganda. The main role was censorship ... In big Czech magazines, for example Pestrý týden, Světozor or Salon were beginning to appear articles and photographies which were misused for a propagandistic reasons. This potos weren't realistics. Big part of them were stylized to a propagandistic style. The most common topics were - agriculture, folclore celebrations, holidays and sport activity. New heroes are agriculturists or people working for Empire and so for "better" future of their country. All news from battleships were provided by German agencies. Though, in this period was a big increase of documentary and newspaper photos. Our best known photographs who were working during the Protectorate for magazines were Karel Hájek, Václav Jírů, Ladislav Sitenský, Zdeněk Tmej, Václav Chochola, Karel Ludwig, Oldřich Straka and Jiří Jeníček. Exceptional person was Karel Ludwig, who was from 1941 to 1942 worked as an editor for magazine Praha v týdnu. His most famous photographs are pictures of Czech actress or pictures ofballet dancers, which are simi1lar to Degas' paintings. The big progress was also in a landscape and etnographic...en_US
dc.description.abstractObdobí okupace (1939-1945) bylo obrovskou ránou pro naše země, které po šťastném období první republiky prošly nejdříve hospodářskou krizí, rozčarováním z rodících se diktatur až k šoku který následoval po Mnichovu a vedl nakonec k přičleněním Čech a Moravy k Velkoněmecké říši. Demokratická republika se rázem změnila v protektorát, kde se nedodržovala základní lidská práva, docházelo k omezování veškerých forem veřejného a kulturního života a mezi základní životní pocity obyvatel patřila nejistota, hmotný nedostatek a strach. Místo svobodného projevu nastupuje propaganda a cenzura, kterou jsou postiženy všechny umělecké projevy. Situace je po všech stranách tíživá také pro fotografii, která je často propagandou zneužívaná pro dosahování konkrétních cílů. Do dějin české fotografie se pak rok 1939 zapsal jako rok konání výstavy "Sto let české ,-- fotografie", na které byly ještě vystaveny nejlepší fotografie české avantgardy a byla tedy značným povzbuzením fotografů v jejich úsilí. Výročí také slavil Český klub fotografů amatérů (založen 1889), který pořádal velkou výroční výstavu. Česká fotografie se tak dostává do popředí zájmu i širší veřejnosti.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleTendence české fotografie v období Protektorátu Čechy a Moravacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-23
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId26726
dc.title.translatedTendencies of Czech photography during the epoch of Protectorate Bohemia and Moraviaen_US
dc.contributor.refereeWittlich, Petr
dc.identifier.aleph000764488
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csObdobí okupace (1939-1945) bylo obrovskou ránou pro naše země, které po šťastném období první republiky prošly nejdříve hospodářskou krizí, rozčarováním z rodících se diktatur až k šoku který následoval po Mnichovu a vedl nakonec k přičleněním Čech a Moravy k Velkoněmecké říši. Demokratická republika se rázem změnila v protektorát, kde se nedodržovala základní lidská práva, docházelo k omezování veškerých forem veřejného a kulturního života a mezi základní životní pocity obyvatel patřila nejistota, hmotný nedostatek a strach. Místo svobodného projevu nastupuje propaganda a cenzura, kterou jsou postiženy všechny umělecké projevy. Situace je po všech stranách tíživá také pro fotografii, která je často propagandou zneužívaná pro dosahování konkrétních cílů. Do dějin české fotografie se pak rok 1939 zapsal jako rok konání výstavy "Sto let české ,-- fotografie", na které byly ještě vystaveny nejlepší fotografie české avantgardy a byla tedy značným povzbuzením fotografů v jejich úsilí. Výročí také slavil Český klub fotografů amatérů (založen 1889), který pořádal velkou výroční výstavu. Česká fotografie se tak dostává do popředí zájmu i širší veřejnosti.cs_CZ
uk.abstract.enThe epoch of Protectorate Bohemia and Moravia (1939-1945) was conected with big changes in a social life. The basic characteristics of the new systém was represi on, fear and propaganda. The main role was censorship ... In big Czech magazines, for example Pestrý týden, Světozor or Salon were beginning to appear articles and photographies which were misused for a propagandistic reasons. This potos weren't realistics. Big part of them were stylized to a propagandistic style. The most common topics were - agriculture, folclore celebrations, holidays and sport activity. New heroes are agriculturists or people working for Empire and so for "better" future of their country. All news from battleships were provided by German agencies. Though, in this period was a big increase of documentary and newspaper photos. Our best known photographs who were working during the Protectorate for magazines were Karel Hájek, Václav Jírů, Ladislav Sitenský, Zdeněk Tmej, Václav Chochola, Karel Ludwig, Oldřich Straka and Jiří Jeníček. Exceptional person was Karel Ludwig, who was from 1941 to 1942 worked as an editor for magazine Praha v týdnu. His most famous photographs are pictures of Czech actress or pictures ofballet dancers, which are simi1lar to Degas' paintings. The big progress was also in a landscape and etnographic...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990007644880106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV