Zobrazit minimální záznam

The use of new media in formal education: A case study of design of the historical simulation
dc.contributor.advisorŠisler, Vít
dc.creatorLekovski, Michael
dc.date.accessioned2020-08-24T17:04:28Z
dc.date.available2020-08-24T17:04:28Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/45403
dc.description.abstractDiplomové práce byla vypracována jako modelový návrh specifikace pro výukovou historickou simulaci aplikovanou v oblasti formálního vzdělávání. Text je rozdělen do dvou hlavních částí: První, teoretická část shrnuje poznatky o roli nových médií v oblasti elektronického vzdělávání, zvláště pak e-learningu a jeho možného obohacení o prvky gamifikace. Vedle toho rovněž představuje počítačové hry jako předmět výzkumu a poukazuje na herní mechaniky, které lze využít v oblasti formálního vzdělávání za cílem úspěšné aplikace konceptu DGBL - Digital Based Game Learning do tohoto procesu. Druhá, praktická část představuje případovou studii modelové specifikace, která vychází z reálného zadání projektu "Příběhy z dějin československého státu: Výzkum a experimentální vývoj softwarových simulací pro výuku historie českých zemí ve 20. století", řešeného na FF UK, MFF UK a ÚSD AV ČR v Praze v letech 2011 - 2014. V této části jsou formou modelových příkladů řešeny konkrétní aplikace jednotlivých prvků DGBL s ohledem na dosažení stanovených didaktických cílů výukové simulace.cs_CZ
dc.description.abstractThesis was developed as a model specification for a design of historical simulation applied in formal education. The text is divided into two main parts: The theoretical part summarizes findings about the role of new media in e-learning and its potential enrichment for gamification elements. Also mentions computer game as a research subject and points to the game mechanics that can be used in formal education to a successful application DGBL - Digital Game-Based Learning in this process. Practical part presents case study of a model specification that is based on the real project: 'Stories from the History of Czechoslovakia: Research and experimental development of software simulations to teach the history of the Czech lands in the 20th Century", solved by Faculty of Arts and Facility of Mathematics and Physics of Charles University and Institute of Contemporary History of Academy of Sciences of Czech Republic in Prague in 2011- 2014. In this section are addressed by specific examples of model applications of gamification elements with a view to achieving the educational goals of teaching simulation.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvýukové simulacecs_CZ
dc.subjectgame-based learningcs_CZ
dc.subjectserious gamescs_CZ
dc.subjectpřípadová studiecs_CZ
dc.subjectspecifikace softwarových simulacícs_CZ
dc.subjecthistorické simulacecs_CZ
dc.subjecttraining simulationsen_US
dc.subjectgame-based learningen_US
dc.subjectserious gamesen_US
dc.subjectcase studiesen_US
dc.subjectspecification of software simulationsen_US
dc.subjecthistorical simulationsen_US
dc.titleMožnosti využití nových medií v oblasti formálního vzdělávaní: Případová studie návrhu historické simulacecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-06
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId108954
dc.title.translatedThe use of new media in formal education: A case study of design of the historical simulationen_US
dc.contributor.refereeŠlerka, Josef
dc.identifier.aleph001472064
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNew Media Studiesen_US
thesis.degree.disciplineStudia nových médiícs_CZ
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-discipline.enNew Media Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomové práce byla vypracována jako modelový návrh specifikace pro výukovou historickou simulaci aplikovanou v oblasti formálního vzdělávání. Text je rozdělen do dvou hlavních částí: První, teoretická část shrnuje poznatky o roli nových médií v oblasti elektronického vzdělávání, zvláště pak e-learningu a jeho možného obohacení o prvky gamifikace. Vedle toho rovněž představuje počítačové hry jako předmět výzkumu a poukazuje na herní mechaniky, které lze využít v oblasti formálního vzdělávání za cílem úspěšné aplikace konceptu DGBL - Digital Based Game Learning do tohoto procesu. Druhá, praktická část představuje případovou studii modelové specifikace, která vychází z reálného zadání projektu "Příběhy z dějin československého státu: Výzkum a experimentální vývoj softwarových simulací pro výuku historie českých zemí ve 20. století", řešeného na FF UK, MFF UK a ÚSD AV ČR v Praze v letech 2011 - 2014. V této části jsou formou modelových příkladů řešeny konkrétní aplikace jednotlivých prvků DGBL s ohledem na dosažení stanovených didaktických cílů výukové simulace.cs_CZ
uk.abstract.enThesis was developed as a model specification for a design of historical simulation applied in formal education. The text is divided into two main parts: The theoretical part summarizes findings about the role of new media in e-learning and its potential enrichment for gamification elements. Also mentions computer game as a research subject and points to the game mechanics that can be used in formal education to a successful application DGBL - Digital Game-Based Learning in this process. Practical part presents case study of a model specification that is based on the real project: 'Stories from the History of Czechoslovakia: Research and experimental development of software simulations to teach the history of the Czech lands in the 20th Century", solved by Faculty of Arts and Facility of Mathematics and Physics of Charles University and Institute of Contemporary History of Academy of Sciences of Czech Republic in Prague in 2011- 2014. In this section are addressed by specific examples of model applications of gamification elements with a view to achieving the educational goals of teaching simulation.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990014720640106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV