dc.contributor.advisor | Šisler, Vít | |
dc.creator | Lekovski, Michael | |
dc.date.accessioned | 2020-08-24T17:04:28Z | |
dc.date.available | 2020-08-24T17:04:28Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/45403 | |
dc.description.abstract | Diplomové práce byla vypracována jako modelový návrh specifikace pro výukovou historickou simulaci aplikovanou v oblasti formálního vzdělávání. Text je rozdělen do dvou hlavních částí: První, teoretická část shrnuje poznatky o roli nových médií v oblasti elektronického vzdělávání, zvláště pak e-learningu a jeho možného obohacení o prvky gamifikace. Vedle toho rovněž představuje počítačové hry jako předmět výzkumu a poukazuje na herní mechaniky, které lze využít v oblasti formálního vzdělávání za cílem úspěšné aplikace konceptu DGBL - Digital Based Game Learning do tohoto procesu. Druhá, praktická část představuje případovou studii modelové specifikace, která vychází z reálného zadání projektu "Příběhy z dějin československého státu: Výzkum a experimentální vývoj softwarových simulací pro výuku historie českých zemí ve 20. století", řešeného na FF UK, MFF UK a ÚSD AV ČR v Praze v letech 2011 - 2014. V této části jsou formou modelových příkladů řešeny konkrétní aplikace jednotlivých prvků DGBL s ohledem na dosažení stanovených didaktických cílů výukové simulace. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Thesis was developed as a model specification for a design of historical simulation applied in formal education. The text is divided into two main parts: The theoretical part summarizes findings about the role of new media in e-learning and its potential enrichment for gamification elements. Also mentions computer game as a research subject and points to the game mechanics that can be used in formal education to a successful application DGBL - Digital Game-Based Learning in this process. Practical part presents case study of a model specification that is based on the real project: 'Stories from the History of Czechoslovakia: Research and experimental development of software simulations to teach the history of the Czech lands in the 20th Century", solved by Faculty of Arts and Facility of Mathematics and Physics of Charles University and Institute of Contemporary History of Academy of Sciences of Czech Republic in Prague in 2011- 2014. In this section are addressed by specific examples of model applications of gamification elements with a view to achieving the educational goals of teaching simulation. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | výukové simulace | cs_CZ |
dc.subject | game-based learning | cs_CZ |
dc.subject | serious games | cs_CZ |
dc.subject | případová studie | cs_CZ |
dc.subject | specifikace softwarových simulací | cs_CZ |
dc.subject | historické simulace | cs_CZ |
dc.subject | training simulations | en_US |
dc.subject | game-based learning | en_US |
dc.subject | serious games | en_US |
dc.subject | case studies | en_US |
dc.subject | specification of software simulations | en_US |
dc.subject | historical simulations | en_US |
dc.title | Možnosti využití nových medií v oblasti formálního vzdělávaní: Případová studie návrhu historické simulace | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-06-06 | |
dc.description.department | Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav informačních studií - studia nových médií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 108954 | |
dc.title.translated | The use of new media in formal education: A case study of design of the historical simulation | en_US |
dc.contributor.referee | Šlerka, Josef | |
dc.identifier.aleph | 001472064 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | New Media Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Studia nových médií | cs_CZ |
thesis.degree.program | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
thesis.degree.program | Information and Library Studies | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Studia nových médií | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | New Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Information and Library Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomové práce byla vypracována jako modelový návrh specifikace pro výukovou historickou simulaci aplikovanou v oblasti formálního vzdělávání. Text je rozdělen do dvou hlavních částí: První, teoretická část shrnuje poznatky o roli nových médií v oblasti elektronického vzdělávání, zvláště pak e-learningu a jeho možného obohacení o prvky gamifikace. Vedle toho rovněž představuje počítačové hry jako předmět výzkumu a poukazuje na herní mechaniky, které lze využít v oblasti formálního vzdělávání za cílem úspěšné aplikace konceptu DGBL - Digital Based Game Learning do tohoto procesu. Druhá, praktická část představuje případovou studii modelové specifikace, která vychází z reálného zadání projektu "Příběhy z dějin československého státu: Výzkum a experimentální vývoj softwarových simulací pro výuku historie českých zemí ve 20. století", řešeného na FF UK, MFF UK a ÚSD AV ČR v Praze v letech 2011 - 2014. V této části jsou formou modelových příkladů řešeny konkrétní aplikace jednotlivých prvků DGBL s ohledem na dosažení stanovených didaktických cílů výukové simulace. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Thesis was developed as a model specification for a design of historical simulation applied in formal education. The text is divided into two main parts: The theoretical part summarizes findings about the role of new media in e-learning and its potential enrichment for gamification elements. Also mentions computer game as a research subject and points to the game mechanics that can be used in formal education to a successful application DGBL - Digital Game-Based Learning in this process. Practical part presents case study of a model specification that is based on the real project: 'Stories from the History of Czechoslovakia: Research and experimental development of software simulations to teach the history of the Czech lands in the 20th Century", solved by Faculty of Arts and Facility of Mathematics and Physics of Charles University and Institute of Contemporary History of Academy of Sciences of Czech Republic in Prague in 2011- 2014. In this section are addressed by specific examples of model applications of gamification elements with a view to achieving the educational goals of teaching simulation. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014720640106986 | |