Zobrazit minimální záznam

Cognitive Sciences and the Paradox of Fiction
dc.contributor.advisorZuska, Vlastimil
dc.creatorStaniševská, Aneta
dc.date.accessioned2017-05-07T13:43:45Z
dc.date.available2017-05-07T13:43:45Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/44565
dc.description.abstractPředložená práce se věnuje problematice paradoxu fikce, jakožto tématu angloamerické estetiky druhé poloviny dvacátého století, v odrazu úvah Colina Radforda a jeho kritiků. Pokouší se také nahlédnout emocionální responze na fikci, z Radfordova pohledu problematické a paradoxní, v pro ně "cizím" kontextu kognitivních věd, a to zejména fragmentů teorií Antonia Damasia, které mohou poskytnout pohled na tento problém v nové perspektivě. Práce si tedy ambiciózně neklade za cíl ani uchopit tyto teorie v celistvosti, ani zcela rozřešit a uzavřít otázku paradoxu fikce, jako spíše osvětlit jeho základy a tak je rozpohybovat. K tomu používá vybrané dílčí úvahy vědce, zabývajícího se fenoménem emocí a jejich zásadní role v lidském poznávání a myšlení. První kapitola se tedy zabývá zejména Radfordovou formulací paradoxu, která je, jak se domníváme, pro celý problém zásadní. Druhá kapitola pak nahlíží do celku kritiky, která Radfordovu formulaci obklopuje. Některé momenty se postupně ukazují jako signifikantní pro usouvztažnění s fragmenty Damasiových teorií tak, jak je nastíněno v kapitole třetí. Klíčová slova emoce, kvazi-emoce, kvazi-smyčka, fikce, jakobycs_CZ
dc.description.abstractThe thesis being presented concerns an issue of the paradox of fiction viewed as a theme of anglo- american aesthetics of a second half of the twentieth century in a reflection of Colin Radford's thoughts and considerations of his critics. It also tries to regard emotional responses to fiction, disputable and paradoxical from Radford's point of view, within a "foreign" context of cognitive sciences, fragments of Antonio Damasio's theories especially, which could be able to provide a new perspective for the problem in question. Thesis definitely does not present itself as ambitiously reaching for a goal neither of grasping these theories in their complexity nor of solving the paradox but wants to elucidate the basis of it and put them in motion. For doing so, it uses selected and particular thoughts of a scientist who concerns with a phenomenon of emotions and their fundamental role in a human cognition and thinking. First chapter thus deals with Radford's formulation which is fundamental for whole problem as we assume. Second chapter provides insight to the complex of the criticism surrounding Radford's formulation in question. Some considerations appear significant for later synchronization with fragments of Damasio's theories in a way shown in the third chapter. Key words emotion, quasi-emotion,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectemocecs_CZ
dc.subjectkvazi-emocecs_CZ
dc.subjectkvazi-smyčkacs_CZ
dc.subjectfikcecs_CZ
dc.subjectjakobycs_CZ
dc.subjectemotionen_US
dc.subjectquasi-emotionen_US
dc.subjectas-if body loopen_US
dc.subjectfictionen_US
dc.subjectas ifen_US
dc.titleKognitivní vědy a paradox fikcecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-11
dc.description.departmentDepartment of Aesteticsen_US
dc.description.departmentKatedra estetikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId111315
dc.title.translatedCognitive Sciences and the Paradox of Fictionen_US
dc.contributor.refereeKulka, Tomáš
dc.identifier.aleph001500299
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAestheticsen_US
thesis.degree.disciplineEstetikacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra estetikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Aesteticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEstetikacs_CZ
uk.degree-discipline.enAestheticsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředložená práce se věnuje problematice paradoxu fikce, jakožto tématu angloamerické estetiky druhé poloviny dvacátého století, v odrazu úvah Colina Radforda a jeho kritiků. Pokouší se také nahlédnout emocionální responze na fikci, z Radfordova pohledu problematické a paradoxní, v pro ně "cizím" kontextu kognitivních věd, a to zejména fragmentů teorií Antonia Damasia, které mohou poskytnout pohled na tento problém v nové perspektivě. Práce si tedy ambiciózně neklade za cíl ani uchopit tyto teorie v celistvosti, ani zcela rozřešit a uzavřít otázku paradoxu fikce, jako spíše osvětlit jeho základy a tak je rozpohybovat. K tomu používá vybrané dílčí úvahy vědce, zabývajícího se fenoménem emocí a jejich zásadní role v lidském poznávání a myšlení. První kapitola se tedy zabývá zejména Radfordovou formulací paradoxu, která je, jak se domníváme, pro celý problém zásadní. Druhá kapitola pak nahlíží do celku kritiky, která Radfordovu formulaci obklopuje. Některé momenty se postupně ukazují jako signifikantní pro usouvztažnění s fragmenty Damasiových teorií tak, jak je nastíněno v kapitole třetí. Klíčová slova emoce, kvazi-emoce, kvazi-smyčka, fikce, jakobycs_CZ
uk.abstract.enThe thesis being presented concerns an issue of the paradox of fiction viewed as a theme of anglo- american aesthetics of a second half of the twentieth century in a reflection of Colin Radford's thoughts and considerations of his critics. It also tries to regard emotional responses to fiction, disputable and paradoxical from Radford's point of view, within a "foreign" context of cognitive sciences, fragments of Antonio Damasio's theories especially, which could be able to provide a new perspective for the problem in question. Thesis definitely does not present itself as ambitiously reaching for a goal neither of grasping these theories in their complexity nor of solving the paradox but wants to elucidate the basis of it and put them in motion. For doing so, it uses selected and particular thoughts of a scientist who concerns with a phenomenon of emotions and their fundamental role in a human cognition and thinking. First chapter thus deals with Radford's formulation which is fundamental for whole problem as we assume. Second chapter provides insight to the complex of the criticism surrounding Radford's formulation in question. Some considerations appear significant for later synchronization with fragments of Damasio's theories in a way shown in the third chapter. Key words emotion, quasi-emotion,...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetikycs_CZ
dc.identifier.lisID990015002990106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV