dc.contributor.advisor | Zuska, Vlastimil | |
dc.creator | Csicsely, Lukáš | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T11:39:22Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T11:39:22Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/44033 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá tématem empatie v recepci filmového díla a odlišením empatie od termínů, které jsou s ní obecně zaměňovány (identifikace a sympatie), v reprezentativním výběru textů psychoanalýzy a filmového kognitivismu, kterým slouží jako pozadí práce Bely Budy "Čo vieme o empatii?". První dvě části se zabývají vymezením Budovy empatie a odlišením empatie od sympatie, identifikace a projekce v kontextu recepce filmového díla s důrazem na psychickou distanci. Další část se zabývá komparací jednotlivých konceptů autorů z oblasti psychoanalýzy (Mulvayová a Metz) a filmového kognitivismu (Carroll, Neill, Grodal, Smith) s ohledem na části předešlé. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis focuses on the subject of empathy in the reception of film work of art and the distinction of empathy and the terms which are being generally confused with it (such as identification and sympathy) in a representative selection of texts on both psychoanalysis and film cognitivism. Bela Buda's writing serves as a background for those works. The first two parts are dealing with the definition of Buda's empathy and its differentiation from sympathy, identification and projection in the context of the reception of film work of art with emphasis on psychical distance. The following part is focused on the comparison of various concepts of authors from the field of psychoanalysis (Mulvay and Metz) and film cognitivism (Carroll, Neill, Grodal, Smith). This part works with the findings of the previous parts. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Abstrakce | cs_CZ |
dc.subject | empatie | cs_CZ |
dc.subject | film | cs_CZ |
dc.subject | identifikace | cs_CZ |
dc.subject | projekce | cs_CZ |
dc.subject | psychická distance | cs_CZ |
dc.subject | recepce | cs_CZ |
dc.subject | vcítění | cs_CZ |
dc.subject | Abstraction | en_US |
dc.subject | empathy | en_US |
dc.subject | identification | en_US |
dc.subject | movie | en_US |
dc.subject | psychical distance | en_US |
dc.subject | reception | en_US |
dc.title | Role empatie v recepci filmového díla | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-11 | |
dc.description.department | Department of Aestetics | en_US |
dc.description.department | Katedra estetiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 111582 | |
dc.title.translated | A role of empathy in the reception of film work of art | en_US |
dc.contributor.referee | Kaplický, Martin | |
dc.identifier.aleph | 001500260 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Aesthetics | en_US |
thesis.degree.discipline | Estetika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra estetiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Aestetics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Estetika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Aesthetics | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zabývá tématem empatie v recepci filmového díla a odlišením empatie od termínů, které jsou s ní obecně zaměňovány (identifikace a sympatie), v reprezentativním výběru textů psychoanalýzy a filmového kognitivismu, kterým slouží jako pozadí práce Bely Budy "Čo vieme o empatii?". První dvě části se zabývají vymezením Budovy empatie a odlišením empatie od sympatie, identifikace a projekce v kontextu recepce filmového díla s důrazem na psychickou distanci. Další část se zabývá komparací jednotlivých konceptů autorů z oblasti psychoanalýzy (Mulvayová a Metz) a filmového kognitivismu (Carroll, Neill, Grodal, Smith) s ohledem na části předešlé. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis focuses on the subject of empathy in the reception of film work of art and the distinction of empathy and the terms which are being generally confused with it (such as identification and sympathy) in a representative selection of texts on both psychoanalysis and film cognitivism. Bela Buda's writing serves as a background for those works. The first two parts are dealing with the definition of Buda's empathy and its differentiation from sympathy, identification and projection in the context of the reception of film work of art with emphasis on psychical distance. The following part is focused on the comparison of various concepts of authors from the field of psychoanalysis (Mulvay and Metz) and film cognitivism (Carroll, Neill, Grodal, Smith). This part works with the findings of the previous parts. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015002600106986 | |