Zobrazit minimální záznam

Engaged Drama of Everyday Life (Socially Engaged French Drama of the late 19th and 20th Century)
dc.contributor.advisorJust, Vladimír
dc.creatorVokáč, Tomáš
dc.date.accessioned2020-11-26T19:51:44Z
dc.date.available2020-11-26T19:51:44Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/43659
dc.description.abstractMgr. Tomáš Vokáč Engaged Drama of Everyday Life (Socially Engaged French Drama of the late 19th and 20th Century) Abstract This thesis describes the fundamental ontological change in the character of the French drama of the 19th and 20th century which became the basis for the modern French drama of the 20th century. The thesis is based on the analysis of the selected plays with the focus on socially engaged and socio-critical themes. This thesis defines the basic line of development of the socially engaged drama that begins with the work of naturalistic writers Émile Zola and the Goncourt brothers, continues in the form of Henry Becque's playwrights and the authors grouped around Andre Antoine's Théâtre Libre, especially Jean Jullien and his theory of "live theatre", and results in the definition of Eugène Brieux's, François de Curel's and partly Octava Mirbeaua's drama. The opposite character of French theatre and drama at the turn of the 19th and 20th century is described as the counterpart to this line. The thesis provides comparison with the contemporary influences of commercial and subsidized theatres, refers to the symbolist theatre and to the work of late Parnassians. It also closely describes Neo- Romanticism Drama in verse represented by the works of Edmond Rostand, Jean Richepina and, partially,...en_US
dc.description.abstractMgr. Tomáš Vokáč Angažované drama všedního dne (Francouzské sociálně angažované drama přelomu 19. a 20. století) Disertační práce Abstrakt Práce popisuje zásadní ontologickou proměnu charakteru francouzského dramatu na přelomu 19. a 20. století a na základě analýzy příkladových dramat určuje sociálně angažovanou a společensko-kritickou tematiku, které je východiskem pro moderní francouzské drama 20. století. Práce definuje základní vývojovou linii společensky angažovaného dramatu, která začíná tvorbou naturalistických autorů Émila Zoly a bratrů Goncourtů, pokračuje v podobě dramatiky Henryho Becquea, odhaluje divadelní autory seskupené kolem Théâtre Libre André Antoinea, především dílo Jean Julliena a jeho teorii "živého divadla" a vyúsťuje v definici dramatu Eugèna Brieuxe, Françoise de Curela a částečně i Octava Mirbeaua. Jako pandán k této linii je pak popsán opačný charakter francouzského divadla a dramatu konce století. Práce nabízí srovnání s dobovým vlivem bulvárních a subvencovaných divadel, odkazuje k symbolistickému divadlu, k tvorbě pozdních parnasistů a detailněji popisuje drama veršovaného neoromantismu prezentované tvorbou Edmonda Rostanda, Jean Richepina a dílčím způsobem i Théodora de Banvillea. Zároveň práce zasazuje linii sociálně angažovaného dramatu do kontextů myšlenek moderny v...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectsocially engaged dramaen_US
dc.subjectsocio-critical dramaen_US
dc.subjectnaturalistic dramaen_US
dc.subjectrealistic dramaen_US
dc.subjecta play on the ideaen_US
dc.subjectthe theatre of ideasen_US
dc.subject"cruel play"en_US
dc.subject"live theatre"en_US
dc.subjectcommercial theatreen_US
dc.subjectverse dramaen_US
dc.subjectneo-romanticismen_US
dc.subjecteveryday lifeen_US
dc.subjecttheatre industryen_US
dc.subjectcommercializationen_US
dc.subjectsociálně angažované dramacs_CZ
dc.subjectspolečensko-kritické dramacs_CZ
dc.subjectnaturalistické dramacs_CZ
dc.subjectrealistické dramacs_CZ
dc.subjecthra na tezics_CZ
dc.subjectdivadlo idejícs_CZ
dc.subject"krutá hra"cs_CZ
dc.subject"živé divadlo"cs_CZ
dc.subjectbulvární divadlocs_CZ
dc.subjectveršované dramacs_CZ
dc.subjectneoromantismuscs_CZ
dc.subjectkaždodennostcs_CZ
dc.subjectvšední dencs_CZ
dc.subjectdivadelní průmyslcs_CZ
dc.subjectkomerccs_CZ
dc.titleAngažované drama všedního dne (Francouzské sociálně angažované drama přelomu 19. a 20. století)cs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-04
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId104581
dc.title.translatedEngaged Drama of Everyday Life (Socially Engaged French Drama of the late 19th and 20th Century)en_US
dc.contributor.refereeChristov, Petr
dc.contributor.refereeKyloušek, Petr
dc.identifier.aleph001525311
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Arts and Cultureen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csMgr. Tomáš Vokáč Angažované drama všedního dne (Francouzské sociálně angažované drama přelomu 19. a 20. století) Disertační práce Abstrakt Práce popisuje zásadní ontologickou proměnu charakteru francouzského dramatu na přelomu 19. a 20. století a na základě analýzy příkladových dramat určuje sociálně angažovanou a společensko-kritickou tematiku, které je východiskem pro moderní francouzské drama 20. století. Práce definuje základní vývojovou linii společensky angažovaného dramatu, která začíná tvorbou naturalistických autorů Émila Zoly a bratrů Goncourtů, pokračuje v podobě dramatiky Henryho Becquea, odhaluje divadelní autory seskupené kolem Théâtre Libre André Antoinea, především dílo Jean Julliena a jeho teorii "živého divadla" a vyúsťuje v definici dramatu Eugèna Brieuxe, Françoise de Curela a částečně i Octava Mirbeaua. Jako pandán k této linii je pak popsán opačný charakter francouzského divadla a dramatu konce století. Práce nabízí srovnání s dobovým vlivem bulvárních a subvencovaných divadel, odkazuje k symbolistickému divadlu, k tvorbě pozdních parnasistů a detailněji popisuje drama veršovaného neoromantismu prezentované tvorbou Edmonda Rostanda, Jean Richepina a dílčím způsobem i Théodora de Banvillea. Zároveň práce zasazuje linii sociálně angažovaného dramatu do kontextů myšlenek moderny v...cs_CZ
uk.abstract.enMgr. Tomáš Vokáč Engaged Drama of Everyday Life (Socially Engaged French Drama of the late 19th and 20th Century) Abstract This thesis describes the fundamental ontological change in the character of the French drama of the 19th and 20th century which became the basis for the modern French drama of the 20th century. The thesis is based on the analysis of the selected plays with the focus on socially engaged and socio-critical themes. This thesis defines the basic line of development of the socially engaged drama that begins with the work of naturalistic writers Émile Zola and the Goncourt brothers, continues in the form of Henry Becque's playwrights and the authors grouped around Andre Antoine's Théâtre Libre, especially Jean Jullien and his theory of "live theatre", and results in the definition of Eugène Brieux's, François de Curel's and partly Octava Mirbeaua's drama. The opposite character of French theatre and drama at the turn of the 19th and 20th century is described as the counterpart to this line. The thesis provides comparison with the contemporary influences of commercial and subsidized theatres, refers to the symbolist theatre and to the work of late Parnassians. It also closely describes Neo- Romanticism Drama in verse represented by the works of Edmond Rostand, Jean Richepina and, partially,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990015253110106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV