Odezva na korupční aféru SK Sigma Olomouc
Public Reflection to corruption affair of SK Sigma Olomouc Club
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43374Identifikátory
SIS: 111049
Kolekce
- Kvalifikační práce [8927]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Procházka, Jan
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Management
Datum obhajoby
10. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Odezva veřejnosti, odezva médií, korupce, fotbalKlíčová slova (anglicky)
Public responses, Medial reflection, Corruption in football Název: Odezva na korupční aféru SK Sigma Olomouc Cíle: Cílem práce je podrobně popsat průběh fotbalové korupční aféry mezi kluby SK Sigma Olomouc a FK Bohemians Praha z roku 2010 a následně formou ankety zjistit, jakou odezvu mezi fotbalovými fanoušky tato kauza vyvolala v závislosti na tom, zda se jedná o fanoušky olomouckého klubu či nikoliv. Metody: Popisná analýza, anketa. Výsledky: Odezva fanoušků SK Sigma Olomouc a fanoušků jiných českých klubů je podle očekávání rozdílná. Příznivci Olomouce mají tendenci i nadále věřit v nevinu svého klubu, zatímco fanoušci ostatních klubů se na celou aféru dívají střízlivěji a klubu na základě všech známých skutečností spíše nevěří. Odpovědi obou skupin respondentů se liší takřka ve všech zásadních bodech ankety. Klíčová slova: odezva veřejnosti, odezva médií, korupce, fotbal
Title: Public reflection to corruption affair of SK Sigma Olomouc club Objectives: The aim of the work is to describe in detail the process of the football corruption scandal between SK Sigma Olomouc and FK Bohemians Praha in 2010. Then use a survey to find out response to the corruption affair from the football fans based on their relationship to SK Sigma Olomouc club. Methods: Descriptive analysis, survey. Results: Responses to the affair from fans of SK Sigma Olomouc and fans of other Czech football clubs are different as expected. Fans of Olomouc still believe in innocence of their club while fans of other Czech clubs are more realistic - based on all known facts they mostly don't trust Sigma. Answers of both groups of respondents are different in almost all important items of survey. Keywords: public responses, medial reflection, corruption in football