Smysl a přínos CSŠ Don Bosco pro žáky s vadami řeči a specifickými poruchami učení
Significance and Contribution of CSS Don Bosco for Pupils with Speech Impediment and Special Learning Defects
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/4318Identifikátory
SIS: 29348
Kolekce
- Kvalifikační práce [8840]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jansa, Petr
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených
Katedra / ústav / klinika
Pedagogika, psychologie a didaktika
Datum obhajoby
4. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Název: Smysl a přínos CSŠ Don Bosco pro žáky s vadami řeči a specifickými poruchami učení Significance and value of CSS Don Bosco for pupils with impediment and specialleaming difticulties. Cíle práce: Poukázat na smysl speciálního školství pro žáky s vadami řeči a specifickými poruchami učení ve vztahu k obecně prosazované integraci těchto dětí do běžných škol. Metoda: Prostřednictvím dotazníku oslovit skupinu absolventů Církevní speciální školy Don Bosco zaměřené na vady řeči a specifické poruchy učení. Získat a vyhodnotit informace o náročnosti studia základní školy a následného vzdělávání, o jejich vztahu ke speciální škole, o současném zaměstnání a problémech s jejich handicapy ve společnosti a osobním životě. Výsledky: Přijmout či odmítnout hypotézu, že speciální školy- konkrétně CSŠ Don Bosco - mají své opodstatnění a kladně působí na rozvoj osobnosti a nápraw vad studentů a že současná tendence integrovat handicapované žáky do běžných základních škol je proces dlouhodobý, vyžadující individuální a citlivé přístupy dle druhu a stupně postižení. Klíčová slova: vady řeči, specifické poruchy učení, Církevní speciální škola Don Bosco, integrace.