Tělesná výchova v pomocných školách
Physical Education at Special Schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/4306Identifikátory
SIS: 29342
Kolekce
- Kvalifikační práce [8840]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kolčiterová, Jana
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených
Katedra / ústav / klinika
Atletika
Datum obhajoby
10. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Název: Tělesná výchova v pomocných školách Cíle práce: Hlavním cílem této práce bylo předložit teoretické poznatky týkající se tělesné výchovy v pomocných školách. Zjistit momentální odbornost učitelů k výuce tělesné výchovy v pomocné škole, zjistit stav materiálního i prostorového vybavení. A předložit sborník her, námětů k činnostem v rámci tělesné výchovy v pomocných třídách speciálních škol. Metodika práce: Na základě odborné literatury jsem popsala a charakterizovala současný stav tělesné výchovy ve třídách pomocných škol. Pomoci ankety, která obsahovala osmnáct otázek, jsem zjišťovala stav a úroveň tělesné výchovy ve dvaceti pomocných školách v regionu Vysočina. Všechny zmiňované otázky ankety byly okomentovány a doloženy zjištěnými údaji. Výsledky: Aprobovanost učitelů pomocných škol ve sledovaných regionech je nedostatečná. Personální situace v pomocných školách je jednoznačně feminizovaná. Materiální vybavení a prostorové podmínky jsou na velmi dobré úrovni. Osnovy doposud nezohledňují přítomnost žáků s kombinovanou vadou. Vyučující jsou tedy nuceni používat v hodinách tělesné výchovy metody, které nejsou oficiálně schváleny MŠMT. Klíčová slova: speciální školy, pomocná třída, mentální postižení 2
Name: Physical Education at Special Schools for Mentally Handicapped Project goal: The mam objective of this work was to suggest theoretical p1eces of information related to physical education at special schools for mentally handicapped, determine the current proficiency of teachers towards the teaching of physical education at special schools, specify the capacities of material and space equipment and to present a collection of games and draft activities within physical education in classes of special schools. Methodology: Upon the basis of professional literature, I described and characterized the current situation of physical education in classes of special schools for mentally handicapped. By means of a questionnaire I attempted at fmding out the situation and level of physical education at twenty special schools in the region of Vysocina. The found data commented on and supported all mentioned questions ofthe questionnaire. Results: The teaching qualification of teachers at special schools in monitored regions is insufficient. The situation of the personnel at special schools is undoubtedly feminized. The material equipment and space conditions are on a very good level. The teachers are forced to use methods in their physical education classes, which are not officially approved by the Ministry...