dc.contributor.advisor | Peliš, Michal | |
dc.creator | Mottlová, Ivana | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T11:21:06Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T11:21:06Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/4274 | |
dc.description.abstract | Název: Mapovánísociálně negativníchjevů ve školách - '!jišťování výskytu šikany a dětské agrese pomocísociometricko-ratingového dotazníku a dotazníku D-1 Surveying ofsocially negative phenomena at schools - researching ofbullying and child aggression with the help ofthe sociometric-rating questionnaire and D-1 questionnaire Cíle práce: Cílem diplomové práce bylo shrnout informace z oblasti problematiky šikany a dětské agrese, teoreticky vymezit jednotlivé pojmy, možnosti vyšetřování, léčby a intervence. Dále představit některé sociometrické metody, za pomoci kterých je možné mapovat výskyt šikany. Vyhodnotit data konkrétního šetření. Vytvořit vhodný a ucelený projekt pro práci preventistů na základních i středních školách. Metoda: Průzkum byl proveden v jedné ze tříd osmiletého gymnázia. Věk respondentů se pohyboval mezi 14 - 15 lety. K mapování těchto sociálně negativních jevů byl použit standardizovaný sociometricko-ratingový dotazník SORAD (Hrabal, 1979) a další diagnostická metoda Dotazník D-1 (Doležel, 2003). Protože obě sociometrické metody měří stejné nebo podobné teoretické koncepty, měly by i výsledky obou dotazníků vycházet stejně či podobně. Mezi další úkoly práce patří srovnání výsledků výše uvedených metod. Výsledky: Na základě vyhodnocení těchto dotazníků byla ve třídě odhalena... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.title | Mapování sociálně negativních jevů ve školách.Zjišťování výskytu šikany a dětské agrese pomocí sociometricko-ratingového dotazníku D-1 | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-10 | |
dc.description.department | Kinantropologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.identifier.repId | 29354 | |
dc.title.translated | Surveying of Socially Negative Phenomena at Schools - Researching of Bullying and Child Aggression by Means of Sociometric-rating and D-1 Questionnaires | en_US |
dc.contributor.referee | Fialová, Martina | |
dc.identifier.aleph | 000900821 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adapted Physical and Occupational Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Kinantropologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adapted Physical and Occupational Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Mapovánísociálně negativníchjevů ve školách - '!jišťování výskytu šikany a dětské agrese pomocísociometricko-ratingového dotazníku a dotazníku D-1 Surveying ofsocially negative phenomena at schools - researching ofbullying and child aggression with the help ofthe sociometric-rating questionnaire and D-1 questionnaire Cíle práce: Cílem diplomové práce bylo shrnout informace z oblasti problematiky šikany a dětské agrese, teoreticky vymezit jednotlivé pojmy, možnosti vyšetřování, léčby a intervence. Dále představit některé sociometrické metody, za pomoci kterých je možné mapovat výskyt šikany. Vyhodnotit data konkrétního šetření. Vytvořit vhodný a ucelený projekt pro práci preventistů na základních i středních školách. Metoda: Průzkum byl proveden v jedné ze tříd osmiletého gymnázia. Věk respondentů se pohyboval mezi 14 - 15 lety. K mapování těchto sociálně negativních jevů byl použit standardizovaný sociometricko-ratingový dotazník SORAD (Hrabal, 1979) a další diagnostická metoda Dotazník D-1 (Doležel, 2003). Protože obě sociometrické metody měří stejné nebo podobné teoretické koncepty, měly by i výsledky obou dotazníků vycházet stejně či podobně. Mezi další úkoly práce patří srovnání výsledků výše uvedených metod. Výsledky: Na základě vyhodnocení těchto dotazníků byla ve třídě odhalena... | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Kinantropologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009008210106986 | |