Didaktické inovace ve školní TV - spolupráce a sociální vztahy.
Didactic Innovations in School PE and Sport - Cooperation and Social Relationship.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/4272Identifikátory
SIS: 29356
Kolekce
- Kvalifikační práce [8840]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Piskáčková, Anna
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených
Katedra / ústav / klinika
Pedagogika, psychologie a didaktika
Datum obhajoby
9. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
A KLÍČOVÁ SLOVA Název Didaktické inovace ve školní TV (spolupráce a sociální vztahy) Didactic inovations in physical education at school (cooperation and social relations) Úvod do problému V současné době prochází české školství zásadní reformou. Padají bariéry mezi předměty a posiluje se role žáka. Žák by se měl aktivně podílet na vyučovacím procesu, měl by být učitelovým spoluhráčem. Proto je třeba hledat nové vyučovací postupy a metody. Jednou z nich je kooperativní vyučování. Cíl práce Práce by měla ukázat, jak jsou žáci ochotni přijímat nové metody ve vyučování, zda kooperativní vyučování přispívá k lepším sociálním vztahům mezi žáky, naučí je vzájemné spolupráci, toleranci, zlepší jejich komunikaci a to nejen v rámci hodin tělesné výchovy. Metoda Ve výzkumu byly porovnávány dvě skupiny žáků (n=120). Do vyučovacích hodin tělesné výchovy v experimentální skupině (n=60) byly zařazovány nové metody kooperativního vyučování, ve skupině kontrolní (n=60) probíhaly tradičně vedené hodiny bez inovačních prvků. Data k analýze výsledků byla vybrána ze zadaného strukturovaného dotazníku. Dále k porovnání sloužilo pozorování a rozhovory formou reflexe. Výsledky Výzkum ukázal, že zavádění nových didaktických metod do výuky je jak pro žáky, tak pro učitele velice přínosné. Nové pojetí výuky vzbuzuje v...