Zobrazit minimální záznam

Technological Development of the Mosaic Craft
dc.contributor.advisorOttová, Michaela
dc.creatorHöferová, Jana
dc.date.accessioned2017-05-07T06:10:28Z
dc.date.available2017-05-07T06:10:28Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/42620
dc.description.abstractMozaika má v umění napříč tisíciletími svébytné postavení. Od období antiky, kdy ovládla celé středomoří, zůstala i přes náročnost a nákladnost své tvorby aktivním uměleckým projevem až do současnosti, a to nejen v cizině, ale i na našem území. Přečkala tak období útlumu a "degradace" vlastní techniky v souvislosti s rostoucí oblibou malby v období renesance a dočkala se opětovného rozmachu v 19. stol. Diplomová práce zaznamenává geografický rozvoj umění mozaiky od jeho kořenů po moderní dobu a jeho vliv na vývoj techniky. Historická část je obsáhlejší, neboť u nás dosud nebylo toto téma podrobněji zpracováno a zcela jistě si naši pozornost zaslouží. Vždyť se na počátku 20. stol. v naší zemi podařilo díky Viktoru Foersterovi obnovit umění mozaiky, když s pomocí dvou italských pracovníků založil mozaikářskou dílnu. Ta navázala na tradici (započatou koncem 18. stol.) zakládání mozaikářských dílen v dalších státech Evropy mimo Itálii. Ač se smrtí Foerstrovy manželky dílna zanikla, dala prostor pro vznik umění české mozaiky, která u nás přetrvává dodnes. Druhá část popisuje změnu technologie tohoto starodávného uměleckého řemesla napříč staletími. Díky porovnání získaných pramenů, historických traktátů a badatelských poznatků je zde doložen vývoji technologie s důrazem na změnu technických postupů práce a na...cs_CZ
dc.description.abstractMosaic has peculiar status in art across thousands of years. Since antiquility when mosaic governed entire Mediterranean, it stood to be an active art expression till nowadays, even despite it's demandigness and costingness - not only abroad but also at our territory. So it went through the period of decrement and "degradation" of it's own technique due to increasing favour of painting in the Renaissance and lived to see it's follow-up boom in 19th century. The thesis marks geografical expansion inlay art from it's roots till the modern age and it's influence on the technique developement. Historical part is more extensive because it has not been documented more detailed so far, which it definately is worthy to be. Thanks to Viktor Foester, the inlay art was reset at the beggining of the 20th century when he and two Italian workers founded a mosaic fitting-room. The fitting-room followed a trend of establishing inlay fitting-room in other states of Europe apart from Italy on the beggining of 18th century. Although the fitting-room died out after Foester's wife death, it gave chance to the origin of Czech mosaic art which persists till nowadays. The second part describes changes in technology of this antique craft across centuries. Technology developement with accent on technical changes in work progress and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjecttechnologiecs_CZ
dc.subjectmozaikacs_CZ
dc.subjectitáliecs_CZ
dc.subjecttechnologyen_US
dc.subjectmosaicen_US
dc.subjectitalyen_US
dc.titleTechnologický vývoj mozaikářského řemeslacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-05
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId100846
dc.title.translatedTechnological Development of the Mosaic Craften_US
dc.contributor.refereeKubík, Viktor
dc.identifier.aleph001557655
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csMozaika má v umění napříč tisíciletími svébytné postavení. Od období antiky, kdy ovládla celé středomoří, zůstala i přes náročnost a nákladnost své tvorby aktivním uměleckým projevem až do současnosti, a to nejen v cizině, ale i na našem území. Přečkala tak období útlumu a "degradace" vlastní techniky v souvislosti s rostoucí oblibou malby v období renesance a dočkala se opětovného rozmachu v 19. stol. Diplomová práce zaznamenává geografický rozvoj umění mozaiky od jeho kořenů po moderní dobu a jeho vliv na vývoj techniky. Historická část je obsáhlejší, neboť u nás dosud nebylo toto téma podrobněji zpracováno a zcela jistě si naši pozornost zaslouží. Vždyť se na počátku 20. stol. v naší zemi podařilo díky Viktoru Foersterovi obnovit umění mozaiky, když s pomocí dvou italských pracovníků založil mozaikářskou dílnu. Ta navázala na tradici (započatou koncem 18. stol.) zakládání mozaikářských dílen v dalších státech Evropy mimo Itálii. Ač se smrtí Foerstrovy manželky dílna zanikla, dala prostor pro vznik umění české mozaiky, která u nás přetrvává dodnes. Druhá část popisuje změnu technologie tohoto starodávného uměleckého řemesla napříč staletími. Díky porovnání získaných pramenů, historických traktátů a badatelských poznatků je zde doložen vývoji technologie s důrazem na změnu technických postupů práce a na...cs_CZ
uk.abstract.enMosaic has peculiar status in art across thousands of years. Since antiquility when mosaic governed entire Mediterranean, it stood to be an active art expression till nowadays, even despite it's demandigness and costingness - not only abroad but also at our territory. So it went through the period of decrement and "degradation" of it's own technique due to increasing favour of painting in the Renaissance and lived to see it's follow-up boom in 19th century. The thesis marks geografical expansion inlay art from it's roots till the modern age and it's influence on the technique developement. Historical part is more extensive because it has not been documented more detailed so far, which it definately is worthy to be. Thanks to Viktor Foester, the inlay art was reset at the beggining of the 20th century when he and two Italian workers founded a mosaic fitting-room. The fitting-room followed a trend of establishing inlay fitting-room in other states of Europe apart from Italy on the beggining of 18th century. Although the fitting-room died out after Foester's wife death, it gave chance to the origin of Czech mosaic art which persists till nowadays. The second part describes changes in technology of this antique craft across centuries. Technology developement with accent on technical changes in work progress and...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990015576550106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV