Zobrazit minimální záznam

Working with text and development of reading knowledge in minorit groups
dc.contributor.advisorZelinková, Olga
dc.creatorVejlupek, Michal
dc.date.accessioned2017-05-07T04:58:34Z
dc.date.available2017-05-07T04:58:34Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/42269
dc.description.abstractResumé Práce s textem a rozvíjení čtenářské gramotnosti minoritních skupin Moje diplomová práce, Práce s textem a čtenářská gramotnost u minoritních skupin, pojednává o čtení a čtenářské gramotnosti. Zabýval jsem se definicemi těchto pojmů s nastíněním jeho vývoje. Popsal jsem historický vývoj jednotlivých metod výuky čtení se zaměřením na porozumění. U minoritních skupin jsem se zaměřil na vietnamské etnikum a problematiku jeho života u nás s důrazem na odlišnou komunikaci. Přiblížil jsem problematiku žáků s odlišným mateřským jazykem a způsob výuky v České republice, která je zatím v počátcích. V praktické části jsem zkoumal, jaké jsou rozdíly mezi vietnamskými a českými žáky a mé výsledky potvrzují, že téměř žádné. Nalezl jsem sice horší výsledky v porozumění, ale nijak výrazné. Výsledky čtenářského dotazníku ukazují ještě menší rozdíly.cs_CZ
dc.description.abstractTitle: Working with text and development of reading knowledge in minorit groups Michal Vejlupek My diploma theme with title, Working with text and development of reading knowledge in minorit groups is about reading and reading literacy. It was concerned with the definition of these conceptions with an outline of its development. Described the historical evolution of the education methods of the first reading focused on understanding. From minority groups concentrates on Vietnamese ethnic group and on their day-to-day problems in Czech Republic emphasized on their different communication. Approaching issues of the children with different mother tongues and the education methods in Czech Republic related to this dissimilarity (OBL) which is at the beginning. In practice part of my diploma there is a research of differences between Vietnamese and Czech students. My results confirm no differences between them. Vietnamese children are worse than Czech in understanding but deficiency is low. Results of reading questionnaire show no big differences also.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectČtenícs_CZ
dc.subjectčtenářská gramotnostcs_CZ
dc.subjectpočáteční čtenícs_CZ
dc.subjectporozuměnícs_CZ
dc.subjectgramotnost funkčnícs_CZ
dc.subjectPISAcs_CZ
dc.subjectVietnamcics_CZ
dc.subjectžáci s OMJ (ostatní mateřský jazyk)cs_CZ
dc.subjectReadingen_US
dc.subjectreading literacyen_US
dc.subjectbeganing readingen_US
dc.subjectunderstandingen_US
dc.subjectfunctional literacyen_US
dc.subjectPISAen_US
dc.subjectVietnamieseen_US
dc.subjectstudents with OBL (other born language)en_US
dc.titlePráce s textem a rozvíjení čtenářské gramotnosti minoritních skupincs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-14
dc.description.departmentHTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId70736
dc.title.translatedWorking with text and development of reading knowledge in minorit groupsen_US
dc.contributor.refereeŠtréblová, Miroslava
dc.identifier.aleph001507163
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHussite Theology and Psychosocial Studiesen_US
thesis.degree.disciplineHusitská teologie - psychosociální studiacs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHusitská teologie - psychosociální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enHussite Theology and Psychosocial Studiesen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csResumé Práce s textem a rozvíjení čtenářské gramotnosti minoritních skupin Moje diplomová práce, Práce s textem a čtenářská gramotnost u minoritních skupin, pojednává o čtení a čtenářské gramotnosti. Zabýval jsem se definicemi těchto pojmů s nastíněním jeho vývoje. Popsal jsem historický vývoj jednotlivých metod výuky čtení se zaměřením na porozumění. U minoritních skupin jsem se zaměřil na vietnamské etnikum a problematiku jeho života u nás s důrazem na odlišnou komunikaci. Přiblížil jsem problematiku žáků s odlišným mateřským jazykem a způsob výuky v České republice, která je zatím v počátcích. V praktické části jsem zkoumal, jaké jsou rozdíly mezi vietnamskými a českými žáky a mé výsledky potvrzují, že téměř žádné. Nalezl jsem sice horší výsledky v porozumění, ale nijak výrazné. Výsledky čtenářského dotazníku ukazují ještě menší rozdíly.cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Working with text and development of reading knowledge in minorit groups Michal Vejlupek My diploma theme with title, Working with text and development of reading knowledge in minorit groups is about reading and reading literacy. It was concerned with the definition of these conceptions with an outline of its development. Described the historical evolution of the education methods of the first reading focused on understanding. From minority groups concentrates on Vietnamese ethnic group and on their day-to-day problems in Czech Republic emphasized on their different communication. Approaching issues of the children with different mother tongues and the education methods in Czech Republic related to this dissimilarity (OBL) which is at the beginning. In practice part of my diploma there is a research of differences between Vietnamese and Czech students. My results confirm no differences between them. Vietnamese children are worse than Czech in understanding but deficiency is low. Results of reading questionnaire show no big differences also.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
dc.identifier.lisID990015071630106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV