Zobrazit minimální záznam

J.A. Komenský's approach to education
dc.contributor.advisorVeverková, Kamila
dc.creatorBochenková, Petra
dc.date.accessioned2017-05-07T04:54:00Z
dc.date.available2017-05-07T04:54:00Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/42246
dc.description.abstractUniverzita Karlova v Praze Husitská teologická fakulta Diplomová práce Pojetí výchovy u Jana Amose Komenského John Amos Comenius's Approach to Education Vedoucí práce: Autor práce: ThDr. Kamila Veverková, Th.D. Petra Bochenková Seznam zkratek atd. - a tak dále ČSAV - Československá akademie věd R., roč. - ročník s., str. - strana SPN - Státní pedagogické nakladatelství vyd. - vydání ÚVOD Málokterý autor dokázal ve svém díle obsáhnout tak široké okruhy svého zájmu a tvůrčího úsilí právě jako Jan Amos Komenský. Naprosto přesvědčivě patří k nejvýznamějším a nejznámějším osobnostem českého národa, jeho kultury a odkazu. Tvořil a orientoval se na základě podmínek své doby, to znamená, že ve svých dílech reagoval na podněty z oblasti hospodářské, politické, sociální a kulturní. Snažil se svou prací přispět k řešení celospolečenských problemů, a to na poli osobním, národním i evropském. Komenský se ve světle dějin představil jako filozof, teolog, kazatel Jednoty bratrské a učitel, zapsal se take jako sociální a pedagogický reformátor. Jeho láska k vlasti se ukazovala na snaze zachránit a zreformovat hodnoty českého národa, které se rozpadaly následkem pobělohorského období a utlačování. Jeho didaktické úsilí představovalo touhu povznést vlast českou na úrověň tehdejší Evropy. Nucené exulantsví však přineslo jeho...cs_CZ
dc.description.abstractPojetí výchovy u Jana Amose Komenského John Amos Comenius 's Approach to Education Petra Bochenková Jan Amos Comenius as a great thinker of the 17th century created a complete and comprehensive system that remained in his time misunderstood. After the Battle of White Mountain he was the greatest writer of emigration, philosopher, theologian, bishop of the Unity of Brethren. Last but not least, teacher and humanist. It should be appreciated Comenius theological importance of the creative effort, since the absolute top of the intellectual system is the existence of God. Throughout his working life has led to harmony and peace in the world, came up with the idea Pansophia. Pansophia trader a perfect connection and knowledge of all matters of life and the greatest possible realization of perfection. Opened the way to God. We can say that his ideas reached timelessness and especially in educational matters. Its comprehensive educational system can be applied in the field of education even today. His esteem gained mainly by its content overlaps with many, many areas of science and life. He sought to promote humanity and emphasized man as the pinnacle of God's creative efforts, which in his time represented something quite extraordinary. Preferred activity of theory and practice in all areas of life. The...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectpansofiecs_CZ
dc.subjectdidaktikacs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectvíracs_CZ
dc.subjecteschatologiecs_CZ
dc.subjectfilozofiecs_CZ
dc.subjectnápravacs_CZ
dc.subjectJan Amos Komenskýcs_CZ
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectpansophiaen_US
dc.subjectdidacticsen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectcredenceen_US
dc.subjecteschatology. philosophyen_US
dc.subjectredressen_US
dc.subjectComeniusen_US
dc.titlePojetí výchovy u J. A. Komenskéhocs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-13
dc.description.departmentHTF - Katedra historické teologie a církevních dějincs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId92212
dc.title.translatedJ.A. Komenský's approach to educationen_US
dc.contributor.refereeLášek, Jan Blahoslav
dc.identifier.aleph001501836
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra historické teologie a církevních dějincs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csUniverzita Karlova v Praze Husitská teologická fakulta Diplomová práce Pojetí výchovy u Jana Amose Komenského John Amos Comenius's Approach to Education Vedoucí práce: Autor práce: ThDr. Kamila Veverková, Th.D. Petra Bochenková Seznam zkratek atd. - a tak dále ČSAV - Československá akademie věd R., roč. - ročník s., str. - strana SPN - Státní pedagogické nakladatelství vyd. - vydání ÚVOD Málokterý autor dokázal ve svém díle obsáhnout tak široké okruhy svého zájmu a tvůrčího úsilí právě jako Jan Amos Komenský. Naprosto přesvědčivě patří k nejvýznamějším a nejznámějším osobnostem českého národa, jeho kultury a odkazu. Tvořil a orientoval se na základě podmínek své doby, to znamená, že ve svých dílech reagoval na podněty z oblasti hospodářské, politické, sociální a kulturní. Snažil se svou prací přispět k řešení celospolečenských problemů, a to na poli osobním, národním i evropském. Komenský se ve světle dějin představil jako filozof, teolog, kazatel Jednoty bratrské a učitel, zapsal se take jako sociální a pedagogický reformátor. Jeho láska k vlasti se ukazovala na snaze zachránit a zreformovat hodnoty českého národa, které se rozpadaly následkem pobělohorského období a utlačování. Jeho didaktické úsilí představovalo touhu povznést vlast českou na úrověň tehdejší Evropy. Nucené exulantsví však přineslo jeho...cs_CZ
uk.abstract.enPojetí výchovy u Jana Amose Komenského John Amos Comenius 's Approach to Education Petra Bochenková Jan Amos Comenius as a great thinker of the 17th century created a complete and comprehensive system that remained in his time misunderstood. After the Battle of White Mountain he was the greatest writer of emigration, philosopher, theologian, bishop of the Unity of Brethren. Last but not least, teacher and humanist. It should be appreciated Comenius theological importance of the creative effort, since the absolute top of the intellectual system is the existence of God. Throughout his working life has led to harmony and peace in the world, came up with the idea Pansophia. Pansophia trader a perfect connection and knowledge of all matters of life and the greatest possible realization of perfection. Opened the way to God. We can say that his ideas reached timelessness and especially in educational matters. Its comprehensive educational system can be applied in the field of education even today. His esteem gained mainly by its content overlaps with many, many areas of science and life. He sought to promote humanity and emphasized man as the pinnacle of God's creative efforts, which in his time represented something quite extraordinary. Preferred activity of theory and practice in all areas of life. The...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra historické teologie a církevních dějincs_CZ
dc.identifier.lisID990015018360106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV