Show simple item record

A social-cognitive analysis of bulling in high-school students.
dc.contributor.advisorJanošová, Pavlína
dc.creatorKolářová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-07T04:44:04Z
dc.date.available2017-05-07T04:44:04Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/42198
dc.description.abstractŠikana ve školním prostředí je v dnešní době hojně diskutované téma. Ve své diplomové práci se autorka pokusil toto téma shrnout a následně vyhodnotit názory na šikanu studentů středních škol. Problematika je rozšířena o vztahovou dimenzi ve školní třídě. V teoretické části se autorka věnuje celkovému problému šikany, vymezení hlavních pojmů, definicí a zaměřuje se na šikanu ve škole. Snaží se pochopit dynamiku šikany, její vnik, stádia i její následky. Zaměřuje se na osobnost oběti, agresora a dalších zainteresovaných subjektů. Dále se věnuje vyšetřování šikany a samotné prevenci proti šikaně. Na teoretickou část navazuje část praktická, která je rozdělitelná do tří samostatných částí: První je zaměřena na prevenci a případné řešení šikany pomocí poznávací pedagogiky. Autorka absolvoval pozorování Intervenčního programu proti šikaně v jedné základní škole v Praze. Na základě tohoto pozorování popsal metody her, díky nimž se zlepšilo klima dané třídy. Druhá část je zaměřena na výzkum mezi studenty vybraných středních škol. Pomocí dotazníku se autorka snaží zjistit názor dnešních studentů na šikanu, jak k ní přistupují a jestli se s ní setkávají. Výzkumná sonda byla zaměřena na genderové rozlišení postojů jednotlivých respondentů. Ve třetí části výzkumu byl použit videozáznam, který byl studentům...cs_CZ
dc.description.abstractBullying at school is nowadays a widely discussed topic. In her thesis, the author tried to summarize this topic and then evaluate the opinions of high school students on bullying. The problem is enhanced by relational dimension in the classroom. In the theoretical part the author deals with the overall problem of bullying, definition of key terms, definitions and focuses on bullying in school. She seeks to understand the dynamics of bullying, its penetration, stages, and its aftermath. She focuses on the personality of the victim, aggressor and other stakeholders. The theoretical part also discusses the investigation of bullying and bullying prevention alone. The theoretical part is followed by a practical part, which the author divided into three separate parts: The first part is aimed at preventing bullying and possible solutions using cognitive education. The author observed an anti-bullying intervention program in one elementary school in Prague. Based on this observation, the author described game methods, which improved the climate inside the given class. The second part focuses on research among students of selected secondary schools. Using a questionnaire, the author tries to obtain an opinion of today's students on bullying, how to approach it and if they have encountered it. The research...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.titleSociálně-kognitivní analýza šikany u studentů středních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-13
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId81160
dc.title.translatedA social-cognitive analysis of bulling in high-school students.en_US
dc.contributor.refereeVágnerová, Marie
dc.identifier.aleph001501824
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csŠikana ve školním prostředí je v dnešní době hojně diskutované téma. Ve své diplomové práci se autorka pokusil toto téma shrnout a následně vyhodnotit názory na šikanu studentů středních škol. Problematika je rozšířena o vztahovou dimenzi ve školní třídě. V teoretické části se autorka věnuje celkovému problému šikany, vymezení hlavních pojmů, definicí a zaměřuje se na šikanu ve škole. Snaží se pochopit dynamiku šikany, její vnik, stádia i její následky. Zaměřuje se na osobnost oběti, agresora a dalších zainteresovaných subjektů. Dále se věnuje vyšetřování šikany a samotné prevenci proti šikaně. Na teoretickou část navazuje část praktická, která je rozdělitelná do tří samostatných částí: První je zaměřena na prevenci a případné řešení šikany pomocí poznávací pedagogiky. Autorka absolvoval pozorování Intervenčního programu proti šikaně v jedné základní škole v Praze. Na základě tohoto pozorování popsal metody her, díky nimž se zlepšilo klima dané třídy. Druhá část je zaměřena na výzkum mezi studenty vybraných středních škol. Pomocí dotazníku se autorka snaží zjistit názor dnešních studentů na šikanu, jak k ní přistupují a jestli se s ní setkávají. Výzkumná sonda byla zaměřena na genderové rozlišení postojů jednotlivých respondentů. Ve třetí části výzkumu byl použit videozáznam, který byl studentům...cs_CZ
uk.abstract.enBullying at school is nowadays a widely discussed topic. In her thesis, the author tried to summarize this topic and then evaluate the opinions of high school students on bullying. The problem is enhanced by relational dimension in the classroom. In the theoretical part the author deals with the overall problem of bullying, definition of key terms, definitions and focuses on bullying in school. She seeks to understand the dynamics of bullying, its penetration, stages, and its aftermath. She focuses on the personality of the victim, aggressor and other stakeholders. The theoretical part also discusses the investigation of bullying and bullying prevention alone. The theoretical part is followed by a practical part, which the author divided into three separate parts: The first part is aimed at preventing bullying and possible solutions using cognitive education. The author observed an anti-bullying intervention program in one elementary school in Prague. Based on this observation, the author described game methods, which improved the climate inside the given class. The second part focuses on research among students of selected secondary schools. Using a questionnaire, the author tries to obtain an opinion of today's students on bullying, how to approach it and if they have encountered it. The research...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990015018240106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV