dc.contributor.advisor | Jebavá, Jana | |
dc.creator | Tobiášová, Diana | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T11:03:02Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T11:03:02Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/4199 | |
dc.description.abstract | Název: Umělecká výchova jako prevence - Případová studie dvojvaječných dvojčat Art education as prevention - A case study offraternal twins Cíl práce: Cílem této studie je zjistit, které prostředky z oblasti umělecké výchovy ponejvíce ovlivňují zdravý vývoj dětí - sourozenců, v mém případě dvojčat chlapců, předškolního věku, jejich zralost pro mateřskou školu a následně pak jejich školní zralost. Metoda: Kvalitativní výzkum, ve kterém jsme sledovali dvojvaječná dvojčata. Pozorováním, zaznamenáváním a komparací chování, jevů a názorových posunů od narození po nástup do MŠ (3roky a 5 měsíců) jsme zjišt'ovali efektivitu působení Umělecké výchovy (Pohybová, Hudební, Výtvarná a Pracovní), posuny v motorickém vývoji, chování, projevech a posléze komunikačních dovedností. Výsledky: Z výsledků pozorování dvojčat je patrné, že prostředky umělecké výchovy kladně ovlivnili sledovaná dvojvaječná dvojčata. Znamená to, že dvojčata dohnala zpoždění senzomotorického vývoje. Prostředky umělecké výchovy tedy nebyly pouze preventivní, ale v počátku ranného věku dvojčat i terapeutické. Klíčová slova: Prenatální komunikace, rooming in, bonding, attachement, pohybová výchova, výtvarná výchova, hudební výchova, pracovní výchova, dvojčata, kreativita. 2 | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.title | Umělecká výchova jako prevence - případová studie dvojvaječných dvojčat | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-12 | |
dc.description.department | Kinantropologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.identifier.repId | 29379 | |
dc.title.translated | Art Education as Prevention - Case Study of Fraternal Twins | en_US |
dc.contributor.referee | Hošek, Václav | |
dc.identifier.aleph | 000915634 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adapted Physical and Occupational Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Kinantropologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adapted Physical and Occupational Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Umělecká výchova jako prevence - Případová studie dvojvaječných dvojčat Art education as prevention - A case study offraternal twins Cíl práce: Cílem této studie je zjistit, které prostředky z oblasti umělecké výchovy ponejvíce ovlivňují zdravý vývoj dětí - sourozenců, v mém případě dvojčat chlapců, předškolního věku, jejich zralost pro mateřskou školu a následně pak jejich školní zralost. Metoda: Kvalitativní výzkum, ve kterém jsme sledovali dvojvaječná dvojčata. Pozorováním, zaznamenáváním a komparací chování, jevů a názorových posunů od narození po nástup do MŠ (3roky a 5 měsíců) jsme zjišt'ovali efektivitu působení Umělecké výchovy (Pohybová, Hudební, Výtvarná a Pracovní), posuny v motorickém vývoji, chování, projevech a posléze komunikačních dovedností. Výsledky: Z výsledků pozorování dvojčat je patrné, že prostředky umělecké výchovy kladně ovlivnili sledovaná dvojvaječná dvojčata. Znamená to, že dvojčata dohnala zpoždění senzomotorického vývoje. Prostředky umělecké výchovy tedy nebyly pouze preventivní, ale v počátku ranného věku dvojčat i terapeutické. Klíčová slova: Prenatální komunikace, rooming in, bonding, attachement, pohybová výchova, výtvarná výchova, hudební výchova, pracovní výchova, dvojčata, kreativita. 2 | cs_CZ |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Kinantropologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009156340106986 | |