Zvuková stavba reklamních spotů z hlediska percepčního hodnocení
The Phonetics of Advertising in Terms of Perception Assessment
dizertační práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41645Identifikátory
SIS: 103198
Kolekce
- Kvalifikační práce [23725]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Veroňková, Jitka
Bartošek, Jaroslav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Fonetika
Katedra / ústav / klinika
Fonetický ústav
Datum obhajoby
19. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
Rozhlas, rozhlasová reklama, zvuková podoba jazyka, percepční hodnoceníKlíčová slova (anglicky)
Radio, radio advertising, phonetics, perception assessmentv českém jazyce Abstrakt Teoretická část disertační práce na téma "Zvuková stavba reklamních spotů z hlediska percepčního hodnocení" zpracovává literární prameny v oblasti mluveného projevu se zaměřením na jazykové prostředky výslovnostních stylů v českém jazyce, charakterizuje rozhlas jako médium i základní principy teorie a praxe rozhlasové reklamy. Nastiňuje východiska pro popis zvukové podoby jazyka, a to jak na segmentální, tak i na suprasegmentální úrovni. Předkládá základní charakteristiky pro popis zvukových vlastností českého jazyka s přihlédnutím k ortoepické normě češtiny. Vlastní práce pak má za cíl na základě výsledků kvantitativního výzkumu a zejména percepčních testů ukázat na možnosti využití zvukové podoby jazyka z pohledu funkčnosti v oblasti marketingových komunikací, konkrétně pak na mnohotvárnost verbální složky rozhlasových reklamních spotů především vzhledem k produktu i cílovým skupinám konzumentů. To znamená na možnosti, které současný český jazyk nabízí a jak těchto možností co nejefektivněji v rámci rozhlasové reklamní tvorby využít.
v anglickém jazyce Abstract The theoretical part of the dissertation thesis dealing with the "Phonetics of Advertising in terms of Perception Assessment" studies literature sources focusing on spoken utterances, namely on language elements of various Czech pronunciation styles and characterizes both radio as a medium and basic principles of the theory and practical aspects of radio advertising. It outlines the grounds for description of phonetic aspects at both segmental and suprasegmental level. It provides basic features describing phonetic characteristics of the Czech language in light of its orthoepic standard. Based on the results of a quantitative survey and namely the perception tests, the goal of the paper is to show potential applicability of phonetics in marketing communications, specifically concerning the variability of the verbal part of commercials reflecting different products and target consumer groups, i.e. to show the potential the Czech language is offering at present and ways of making the most of this potential in radio advertising.