dc.contributor.advisor | Christov, Petr | |
dc.creator | Herčíková, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T00:50:42Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T00:50:42Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/41426 | |
dc.description.abstract | Záměrem této práce je detailní podchycení inverzních principů v chante-fable XIII. století Aucassin a Nicoletta, s klíčovým zaměřením se na obrácenou roli ženy a muže u titulních představitelů. Takto markantní narušení řádu s sebou následně nese převrácení dalších pravidel, která jsou definována literárním diskurzem vrcholného středověku, především kurtoazní tradicí. První část textu obsahuje základní definice dobových pojmů: středověká misogynie, kurtoazní idealizace, rytířství a karnevalový princip. Následná analýza Aucassina a Nicoletty se zároveň silně dotýká středověké potřeby upozornit na nebezpečné odchylky od společenského řádu a snahy najít způsob, jak tyto "nemoci" doby léčit. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Purpose of my thesis is create a precise register of inversion in chante-fable from XIIIth century: Aucassin et Nicolette. Main point of view is connected with a converse of woman and man part. This noticeable destabilization brings an inversion of further rules defined by literary discourse of medieval literature, above all by courtly culture. The first part included a basic definitions of misogyny, courtly love, chivarly and carnival principle. Following analysis of Aucassin et Nicolette indicates medieval need to show aberrations from social order and tries to find way to cure that "illness" of age. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Aucassin a Nicoletta | cs_CZ |
dc.subject | chante-fable | cs_CZ |
dc.subject | dvorská kultura | cs_CZ |
dc.subject | dvorná láska | cs_CZ |
dc.subject | trubadúr | cs_CZ |
dc.subject | karneval | cs_CZ |
dc.subject | inverzní princip | cs_CZ |
dc.subject | Aucassin et Nicolette | en_US |
dc.subject | chante-fable | en_US |
dc.subject | courtly culture | en_US |
dc.subject | courtly love | en_US |
dc.subject | troubadour | en_US |
dc.subject | carnival | en_US |
dc.subject | inversion | en_US |
dc.title | Mnohoznačnost dvorské lásky: Inverzní motivy v Aucassinovi a Nicolettě | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-10 | |
dc.description.department | Departement of Theatre Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 95446 | |
dc.title.translated | Polysemy of the Courtly Love: Inversion in the Aucassin et Nicolette | en_US |
dc.contributor.referee | Sarkissian, Alena | |
dc.identifier.aleph | 001558743 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Theatre Studies - Comparative Literature | en_US |
thesis.degree.discipline | Divadelní věda - Komparatistika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Humanities | en_US |
thesis.degree.program | Humanitní studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Departement of Theatre Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Divadelní věda - Komparatistika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Theatre Studies - Comparative Literature | en_US |
uk.degree-program.cs | Humanitní studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Humanities | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Záměrem této práce je detailní podchycení inverzních principů v chante-fable XIII. století Aucassin a Nicoletta, s klíčovým zaměřením se na obrácenou roli ženy a muže u titulních představitelů. Takto markantní narušení řádu s sebou následně nese převrácení dalších pravidel, která jsou definována literárním diskurzem vrcholného středověku, především kurtoazní tradicí. První část textu obsahuje základní definice dobových pojmů: středověká misogynie, kurtoazní idealizace, rytířství a karnevalový princip. Následná analýza Aucassina a Nicoletty se zároveň silně dotýká středověké potřeby upozornit na nebezpečné odchylky od společenského řádu a snahy najít způsob, jak tyto "nemoci" doby léčit. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Purpose of my thesis is create a precise register of inversion in chante-fable from XIIIth century: Aucassin et Nicolette. Main point of view is connected with a converse of woman and man part. This noticeable destabilization brings an inversion of further rules defined by literary discourse of medieval literature, above all by courtly culture. The first part included a basic definitions of misogyny, courtly love, chivarly and carnival principle. Following analysis of Aucassin et Nicolette indicates medieval need to show aberrations from social order and tries to find way to cure that "illness" of age. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015587430106986 | |