dc.contributor.advisor | Michalík, David | |
dc.creator | Růžičková, Jana | |
dc.date.accessioned | 2017-05-06T23:55:07Z | |
dc.date.available | 2017-05-06T23:55:07Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/41234 | |
dc.description.abstract | Rozvoj manažerů je ústředním tématem organizací a jejich HR oddělení. Pro efektivní fungování zaměstnanců, týmů a celé organizace je klíčový kvalitní manažer, který toto fungování usnadňuje. Tato diplomová práce se zaměřila na zmapování problematiky rozvoje manažerů s akcentem na tréninkové a další rozvojové aktivity. Empirická část práce se orientuje na 3 cílové skupiny participující na manažerském rozvoji. Kvalitativní část výzkumu se uskutečnila formou polostrukturovaných rozhovorů s lektory a HR manažery. Kvantitativní část výzkumu dotazuje manažery samotné. Manažerské dovednosti byly rozděleny do 4 oblastí - Komunikační dovednosti, Prezentační dovednosti, Vedení lidí a Sebeřízení. Pro kvantitativní výzkum byl vytvořen Dotazník rozvoje manažerských dovedností. Testovaly se 3 hypotézy, první Pearsonovým korelačním koeficientem a další dvě t- testem pro 2 závislé výběry. Pracovala jsem s hladinou významnosti 0,05. U všech oblastí dovedností je patrný rozpor mezi názory lektorů, HR manažerů a manažerů samotných. Manažeři více zdůrazňují vliv pracovní praxe pro svůj rozvoj než odborníci na rozvoj jako takový. Sice také zmiňují pozitivní efekt praxe, zdá se však, že jsou ovlivněni svou profesí, která se orientuje na vzdělávací metody a rozvojové strategie. Dále jsem předpokládala nejčetnější výskyt... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The manager developement process is the anchor theme of the organisations and their HR departments. The quality manager is the key factor for the effective function of employees, teams within and the organisation as a whole, and facilitates the functioning process. This thesis deals with the problematics of manager developement, with a special focus on the training and other developing activities. The empirical part is orientated on three target groups participating on the manager developement. The qualitative part of the research was being realised through semi- structured interviews with lectors and HR managers. The quantitative part captures the interviews with the managers themselves. The manager skills are divided into four areas-Communication Skills, Presentation Skills, Management of People and Self-Management. In the requirement of quantitative research the Questionaire of the Developement of Manager Skills was constructed. The three hypotheses were being tested, first by Pearson correlation coefficient, the following two by dependent t-test for paired samples with a significance level of 0,05. Across the whole spectrum of skills, there is a noticeable contradiction between the opinion of lectors, HR managers and managers. The managers emphasize more the influence of working experience for... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | manažer | cs_CZ |
dc.subject | kompetence | cs_CZ |
dc.subject | dovednost | cs_CZ |
dc.subject | trénink | cs_CZ |
dc.subject | koučink | cs_CZ |
dc.subject | manager | en_US |
dc.subject | competence | en_US |
dc.subject | skill | en_US |
dc.subject | training | en_US |
dc.subject | coaching | en_US |
dc.title | Rozvoj manažerských kompetencí | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-05-21 | |
dc.description.department | Department of Psychology | en_US |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 89899 | |
dc.title.translated | Management competences development | en_US |
dc.contributor.referee | Rymeš, Milan | |
dc.identifier.aleph | 001497995 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Psychology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Neprospěl | cs_CZ |
thesis.grade.en | Fail | en_US |
uk.abstract.cs | Rozvoj manažerů je ústředním tématem organizací a jejich HR oddělení. Pro efektivní fungování zaměstnanců, týmů a celé organizace je klíčový kvalitní manažer, který toto fungování usnadňuje. Tato diplomová práce se zaměřila na zmapování problematiky rozvoje manažerů s akcentem na tréninkové a další rozvojové aktivity. Empirická část práce se orientuje na 3 cílové skupiny participující na manažerském rozvoji. Kvalitativní část výzkumu se uskutečnila formou polostrukturovaných rozhovorů s lektory a HR manažery. Kvantitativní část výzkumu dotazuje manažery samotné. Manažerské dovednosti byly rozděleny do 4 oblastí - Komunikační dovednosti, Prezentační dovednosti, Vedení lidí a Sebeřízení. Pro kvantitativní výzkum byl vytvořen Dotazník rozvoje manažerských dovedností. Testovaly se 3 hypotézy, první Pearsonovým korelačním koeficientem a další dvě t- testem pro 2 závislé výběry. Pracovala jsem s hladinou významnosti 0,05. U všech oblastí dovedností je patrný rozpor mezi názory lektorů, HR manažerů a manažerů samotných. Manažeři více zdůrazňují vliv pracovní praxe pro svůj rozvoj než odborníci na rozvoj jako takový. Sice také zmiňují pozitivní efekt praxe, zdá se však, že jsou ovlivněni svou profesí, která se orientuje na vzdělávací metody a rozvojové strategie. Dále jsem předpokládala nejčetnější výskyt... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The manager developement process is the anchor theme of the organisations and their HR departments. The quality manager is the key factor for the effective function of employees, teams within and the organisation as a whole, and facilitates the functioning process. This thesis deals with the problematics of manager developement, with a special focus on the training and other developing activities. The empirical part is orientated on three target groups participating on the manager developement. The qualitative part of the research was being realised through semi- structured interviews with lectors and HR managers. The quantitative part captures the interviews with the managers themselves. The manager skills are divided into four areas-Communication Skills, Presentation Skills, Management of People and Self-Management. In the requirement of quantitative research the Questionaire of the Developement of Manager Skills was constructed. The three hypotheses were being tested, first by Pearson correlation coefficient, the following two by dependent t-test for paired samples with a significance level of 0,05. Across the whole spectrum of skills, there is a noticeable contradiction between the opinion of lectors, HR managers and managers. The managers emphasize more the influence of working experience for... | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014979950106986 | |