Zobrazit minimální záznam

Aesthetic and Body Movement Education in the Waldorf Pedagogy.
dc.contributor.advisorMazáčová, Nataša
dc.creatorŠimková, Marie
dc.date.accessioned2017-03-27T10:30:24Z
dc.date.available2017-03-27T10:30:24Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/4075
dc.description.abstractOver the last few decades there has been a detectable increase in public awareness of the complexity of human being. While in the former years cognitive faculty (measured by IQ tests) was the main matter of psychological interest, nowadays experts are focusing more on the other components of mental activity: emotional, social and creative intelligence. It is beyond dispute that school should foster the development of all these qualities; however, a question rises over the educational procedures and methods which should be employed to reach this high idea. One of the possible ways is represented by waldorf pedagogy whose main aim is to nourish and develop children's minds, hearts and souls and guide them on their way towards becoming valuable members of human society.en_US
dc.description.abstractCílem této diplomové práce bylo podat ucelený přehled o pohybové a estetické výchově na waldorfské škole a pokusit se prokázat pozitivní vliv waldorfské pedagogiky na úroveň tvořivosti dítěte, ve srovnání s klasickými základními školami. K tomu byl použit Torranceho test kruhů, jehož součástí je definice několika měřitelných faktorů tvořivosti. Přestože se ani jednu z formulovaných hypotéz nepodařilo průkazně potvrdit, výsledky srovnání hovoří ve prospěch waldorfské pedagogiky a celý výzkum by se mohl stát solidním základem pro rozsáhlejší vědeckou práci, vedoucí k získání zcela jednoznačných údajů.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.titleEstetická a pohybová výchova ve waldorfské pedagogice.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-18
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId307
dc.title.translatedAesthetic and Body Movement Education in the Waldorf Pedagogy.en_US
dc.contributor.refereeVáňová, Miroslava
dc.identifier.aleph002053583
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce bylo podat ucelený přehled o pohybové a estetické výchově na waldorfské škole a pokusit se prokázat pozitivní vliv waldorfské pedagogiky na úroveň tvořivosti dítěte, ve srovnání s klasickými základními školami. K tomu byl použit Torranceho test kruhů, jehož součástí je definice několika měřitelných faktorů tvořivosti. Přestože se ani jednu z formulovaných hypotéz nepodařilo průkazně potvrdit, výsledky srovnání hovoří ve prospěch waldorfské pedagogiky a celý výzkum by se mohl stát solidním základem pro rozsáhlejší vědeckou práci, vedoucí k získání zcela jednoznačných údajů.cs_CZ
uk.abstract.enOver the last few decades there has been a detectable increase in public awareness of the complexity of human being. While in the former years cognitive faculty (measured by IQ tests) was the main matter of psychological interest, nowadays experts are focusing more on the other components of mental activity: emotional, social and creative intelligence. It is beyond dispute that school should foster the development of all these qualities; however, a question rises over the educational procedures and methods which should be employed to reach this high idea. One of the possible ways is represented by waldorf pedagogy whose main aim is to nourish and develop children's minds, hearts and souls and guide them on their way towards becoming valuable members of human society.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990020535830106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV