Zobrazit minimální záznam

Czechoslovak musical elite in the late eighties and early nineties of the 20th century
dc.contributor.advisorHavel, Jan
dc.creatorMatějíček, František
dc.date.accessioned2024-08-08T08:45:03Z
dc.date.available2024-08-08T08:45:03Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40158
dc.description.abstractNa přelomu osmdesátých a devadesátých let minulého století došlo stejně jako v celospolečenském měřítku k výrazným změnám také na domácí hudební scéně. Pěvecké a tvůrčí elity začaly být konfrontovány s nástupem angloamerické produkce a v mnoha případech nuceny hledat alternativní způsoby svého uplatnění v nových podmínkách. Tato Diplomová práce si prostřednictvím výpovědí populárních československých hudebníků klade za cíl porovnat situaci na domácí scéně před listopadem roku 1989 a v období po něm. Předmětem bádání je snaha získání odpovědí na otázky související s dnešní popularitou československé populární hudby a tvůrců z období osmdesátých let. Pokouším se ověřit, zda je kritický pohled části odborné veřejnosti na spojení hudebních elit s ideologií předlistopadového režimu oprávněný, či nikoliv. Stejně tak zobrazit osudy hudebních hvězd ve vztahu k proměnám společenského řádu a v druhém plánu nastavit základy pro další bádání v tématu.cs_CZ
dc.description.abstractAt the turn of the eighties' and nineties' of the 20th century, correspondingly to the whole social scale, significant changes happened on the domestic music scene. The musical and the creative elite were confronted with the Anglo-American production, and were forced, in a number of cases, to come up with the alternative ways of expressing themselves under the new circumstances. The goal of this thesis is to compare and contrast the situation on the domestic scene during the period right before the November 1989 and the period to follow; based on the various testimonies of popular Czechoslovakian musicians. The research aims to collect the information regarding contemporary popularity of the Czechoslovakian modern music and authors from the eighties'. I'm trying to verify if the critique perspective of one part of the public experts on the allegiance of the musical elite and the ideology of the pre-November regime is justified or not. At the same time, the thesis follows the fortune of the music stars in relation to the changing social order and, in addition to it, establish the basis for the study of the further research in the field.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectHudbacs_CZ
dc.subjectnormalizacecs_CZ
dc.subjectpopcs_CZ
dc.subjectJanečekcs_CZ
dc.subjectDavidcs_CZ
dc.subjectJandacs_CZ
dc.subjectHložekcs_CZ
dc.subjectVágnercs_CZ
dc.subjectZelenkacs_CZ
dc.subjectVlčekcs_CZ
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectstandardizationen_US
dc.subjectpop musicen_US
dc.subjectJanečeken_US
dc.subjectDaviden_US
dc.subjectJandaen_US
dc.subjectHložeken_US
dc.subjectVágneren_US
dc.subjectZelenkaen_US
dc.subjectVlčeken_US
dc.titleČeskoslovenské hudební elity na přelomu osmdesátých a devadesátých let 20. stoletícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-13
dc.description.departmentProgramme Oral History and Contemporary Historyen_US
dc.description.departmentProgram Orální historie - soudobé dějinycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId111518
dc.title.translatedCzechoslovak musical elite in the late eighties and early nineties of the 20th centuryen_US
dc.contributor.refereeHouda, Přemysl
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineOrální historie - soudobé dějinycs_CZ
thesis.degree.disciplineOral History - Contemporary Historyen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Program Orální historie - soudobé dějinycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Programme Oral History and Contemporary Historyen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csOrální historie - soudobé dějinycs_CZ
uk.degree-discipline.enOral History - Contemporary Historyen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csNa přelomu osmdesátých a devadesátých let minulého století došlo stejně jako v celospolečenském měřítku k výrazným změnám také na domácí hudební scéně. Pěvecké a tvůrčí elity začaly být konfrontovány s nástupem angloamerické produkce a v mnoha případech nuceny hledat alternativní způsoby svého uplatnění v nových podmínkách. Tato Diplomová práce si prostřednictvím výpovědí populárních československých hudebníků klade za cíl porovnat situaci na domácí scéně před listopadem roku 1989 a v období po něm. Předmětem bádání je snaha získání odpovědí na otázky související s dnešní popularitou československé populární hudby a tvůrců z období osmdesátých let. Pokouším se ověřit, zda je kritický pohled části odborné veřejnosti na spojení hudebních elit s ideologií předlistopadového režimu oprávněný, či nikoliv. Stejně tak zobrazit osudy hudebních hvězd ve vztahu k proměnám společenského řádu a v druhém plánu nastavit základy pro další bádání v tématu.cs_CZ
uk.abstract.enAt the turn of the eighties' and nineties' of the 20th century, correspondingly to the whole social scale, significant changes happened on the domestic music scene. The musical and the creative elite were confronted with the Anglo-American production, and were forced, in a number of cases, to come up with the alternative ways of expressing themselves under the new circumstances. The goal of this thesis is to compare and contrast the situation on the domestic scene during the period right before the November 1989 and the period to follow; based on the various testimonies of popular Czechoslovakian musicians. The research aims to collect the information regarding contemporary popularity of the Czechoslovakian modern music and authors from the eighties'. I'm trying to verify if the critique perspective of one part of the public experts on the allegiance of the musical elite and the ideology of the pre-November regime is justified or not. At the same time, the thesis follows the fortune of the music stars in relation to the changing social order and, in addition to it, establish the basis for the study of the further research in the field.en_US
uk.file-availabilityP
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Program Orální historie - soudobé dějinycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.embargo.reasonThe annexes of the thesis or its part are inaccessible in accordance with article 18a (7) of The Code of Study and Examination in conjunction with Article 9 of the Rector’s Directive No. 6/2010.en
uk.embargo.reasonPřílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010.cs
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990014795420106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV