Zobrazit minimální záznam

The film interpretation of the Gospels and their use during the religion teaching process
dc.contributor.advisorEliáš, Vojtěch
dc.creatorVáňová, Libuše
dc.date.accessioned2017-04-27T20:03:18Z
dc.date.available2017-04-27T20:03:18Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/38056
dc.description.abstractResumé Ježíš jako postava literární předlohy v evangelií tvoří základní bod první kapitoly této práce. Zkoumá , jaký je Kristus v Matoušově, Markově, Lukášově a Janově evangeliu. V každém evangeliu jeho pisatel akcentuje jinou stránku Ježíšovi osobnosti. Přihlíží také k tomu, pro jakou čtenářskou obec to konkrétní evangelium bylo sepsáno. Další kapitola pojednává o Ježíši jako o předloze pro filmová ztvárnění. Ježíš hlavním představitelem ve filmovém pojetí. Postava Ježíše prodělala během dějin filmu mnoho proměn. Režisérova vize se často odchylovala od literární evangelijní předlohy. V hledáčku režisérova zájmu se objevil Ježíš nové doby s novým posláním - aktuálnějším a akčnějším. Podobenství nové doby. Režisér má v rukou moc, že může postavu Ježíše spodobnit tak , jak se mu zlíbí. Existují režiséři, kteří chtějí ukázat Krista v jeho opravdové podobě bez příkras, bez novodobé aktualizace. Kristus nepotřebuje tyto ozdůbky. Jeho aktuálnost zůstává platná v každé době. Nachází odezvu v srdci člověka , který mu jej otevře. Kristus ve filmu oslovuje a evangelizuje. I při výuce náboženství je třeba rozvíjet všechny smysly především u dětí. Filmy o Kristu pomohou rozvinout dětskou představivost a rozvíjet jí. Doplní tak jejich představu o Ježíši, kterou získaly z evangelii. Nebo na druhou stranu může být film o...cs_CZ
dc.description.abstractThe film interpretation of the Gospels and their use during the religion teaching process Annotation Obsah této bakálářské práce je zaměřen na evangelia jako předlohy pro filmová ztvárnění a jejich využítí při výuce náboženství. Evangelium jako předloha pro film bývá velmi často zpracovatelnou látkou pro filmový scénář. Slibuje silný příběh o Ježíši Kristu. Záleží ovšem na režisérově pojetí osoby Ježíše, do jaké míry se filmový Ježíš líší od toho evangelijního. A od tohoto se odvýjí vyznění celého filmu. Film může sloužit jako pomůcka při výuce náboženství. Zařazujeme ho do metod názorně demostračních. Film, jak je známo rozvijí lidskou představivost - zejména u dětí. Při výuce náboženství pomohou filmy o Kristu si doplnit obraz Ježíše, kterého znají ze 4 evangelií. Jedna z posledních kapitol této práce je věnována hodnocení sedmi vybraných filmů. A jejich vhodnosti či nevhodnoti pro výuku náboženství. The content of this thesis focuses on the gospel as templates for film representation and their use in the teaching of religion. Gospel as a model for the film is very often processable material for a screenplay. Promises a powerful story of Jesus Christ. But it depends on the director's conception of the person of Jesus, the extent to which the film differs from that of Jesus of the Gospel. And since this is...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleFilmová ztvárnění evangelií a jejich využití k výuce náboženstvícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-06
dc.description.departmentDepartment of Pastoral Theology and Law Sciencesen_US
dc.description.departmentKatedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId15039
dc.title.translatedThe film interpretation of the Gospels and their use during the religion teaching processen_US
dc.contributor.refereeMálek, Vladimír
dc.identifier.aleph001365230
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTheological educationen_US
thesis.degree.disciplineTeologické naukycs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeologické naukycs_CZ
uk.degree-discipline.enTheological educationen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csResumé Ježíš jako postava literární předlohy v evangelií tvoří základní bod první kapitoly této práce. Zkoumá , jaký je Kristus v Matoušově, Markově, Lukášově a Janově evangeliu. V každém evangeliu jeho pisatel akcentuje jinou stránku Ježíšovi osobnosti. Přihlíží také k tomu, pro jakou čtenářskou obec to konkrétní evangelium bylo sepsáno. Další kapitola pojednává o Ježíši jako o předloze pro filmová ztvárnění. Ježíš hlavním představitelem ve filmovém pojetí. Postava Ježíše prodělala během dějin filmu mnoho proměn. Režisérova vize se často odchylovala od literární evangelijní předlohy. V hledáčku režisérova zájmu se objevil Ježíš nové doby s novým posláním - aktuálnějším a akčnějším. Podobenství nové doby. Režisér má v rukou moc, že může postavu Ježíše spodobnit tak , jak se mu zlíbí. Existují režiséři, kteří chtějí ukázat Krista v jeho opravdové podobě bez příkras, bez novodobé aktualizace. Kristus nepotřebuje tyto ozdůbky. Jeho aktuálnost zůstává platná v každé době. Nachází odezvu v srdci člověka , který mu jej otevře. Kristus ve filmu oslovuje a evangelizuje. I při výuce náboženství je třeba rozvíjet všechny smysly především u dětí. Filmy o Kristu pomohou rozvinout dětskou představivost a rozvíjet jí. Doplní tak jejich představu o Ježíši, kterou získaly z evangelii. Nebo na druhou stranu může být film o...cs_CZ
uk.abstract.enThe film interpretation of the Gospels and their use during the religion teaching process Annotation Obsah této bakálářské práce je zaměřen na evangelia jako předlohy pro filmová ztvárnění a jejich využítí při výuce náboženství. Evangelium jako předloha pro film bývá velmi často zpracovatelnou látkou pro filmový scénář. Slibuje silný příběh o Ježíši Kristu. Záleží ovšem na režisérově pojetí osoby Ježíše, do jaké míry se filmový Ježíš líší od toho evangelijního. A od tohoto se odvýjí vyznění celého filmu. Film může sloužit jako pomůcka při výuce náboženství. Zařazujeme ho do metod názorně demostračních. Film, jak je známo rozvijí lidskou představivost - zejména u dětí. Při výuce náboženství pomohou filmy o Kristu si doplnit obraz Ježíše, kterého znají ze 4 evangelií. Jedna z posledních kapitol této práce je věnována hodnocení sedmi vybraných filmů. A jejich vhodnosti či nevhodnoti pro výuku náboženství. The content of this thesis focuses on the gospel as templates for film representation and their use in the teaching of religion. Gospel as a model for the film is very often processable material for a screenplay. Promises a powerful story of Jesus Christ. But it depends on the director's conception of the person of Jesus, the extent to which the film differs from that of Jesus of the Gospel. And since this is...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ
dc.identifier.lisID990013652300106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV