dc.contributor.advisor | Eliáš, Vojtěch | |
dc.creator | Váňová, Libuše | |
dc.date.accessioned | 2017-04-27T20:03:18Z | |
dc.date.available | 2017-04-27T20:03:18Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/38056 | |
dc.description.abstract | Resumé Ježíš jako postava literární předlohy v evangelií tvoří základní bod první kapitoly této práce. Zkoumá , jaký je Kristus v Matoušově, Markově, Lukášově a Janově evangeliu. V každém evangeliu jeho pisatel akcentuje jinou stránku Ježíšovi osobnosti. Přihlíží také k tomu, pro jakou čtenářskou obec to konkrétní evangelium bylo sepsáno. Další kapitola pojednává o Ježíši jako o předloze pro filmová ztvárnění. Ježíš hlavním představitelem ve filmovém pojetí. Postava Ježíše prodělala během dějin filmu mnoho proměn. Režisérova vize se často odchylovala od literární evangelijní předlohy. V hledáčku režisérova zájmu se objevil Ježíš nové doby s novým posláním - aktuálnějším a akčnějším. Podobenství nové doby. Režisér má v rukou moc, že může postavu Ježíše spodobnit tak , jak se mu zlíbí. Existují režiséři, kteří chtějí ukázat Krista v jeho opravdové podobě bez příkras, bez novodobé aktualizace. Kristus nepotřebuje tyto ozdůbky. Jeho aktuálnost zůstává platná v každé době. Nachází odezvu v srdci člověka , který mu jej otevře. Kristus ve filmu oslovuje a evangelizuje. I při výuce náboženství je třeba rozvíjet všechny smysly především u dětí. Filmy o Kristu pomohou rozvinout dětskou představivost a rozvíjet jí. Doplní tak jejich představu o Ježíši, kterou získaly z evangelii. Nebo na druhou stranu může být film o... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The film interpretation of the Gospels and their use during the religion teaching process Annotation Obsah této bakálářské práce je zaměřen na evangelia jako předlohy pro filmová ztvárnění a jejich využítí při výuce náboženství. Evangelium jako předloha pro film bývá velmi často zpracovatelnou látkou pro filmový scénář. Slibuje silný příběh o Ježíši Kristu. Záleží ovšem na režisérově pojetí osoby Ježíše, do jaké míry se filmový Ježíš líší od toho evangelijního. A od tohoto se odvýjí vyznění celého filmu. Film může sloužit jako pomůcka při výuce náboženství. Zařazujeme ho do metod názorně demostračních. Film, jak je známo rozvijí lidskou představivost - zejména u dětí. Při výuce náboženství pomohou filmy o Kristu si doplnit obraz Ježíše, kterého znají ze 4 evangelií. Jedna z posledních kapitol této práce je věnována hodnocení sedmi vybraných filmů. A jejich vhodnosti či nevhodnoti pro výuku náboženství. The content of this thesis focuses on the gospel as templates for film representation and their use in the teaching of religion. Gospel as a model for the film is very often processable material for a screenplay. Promises a powerful story of Jesus Christ. But it depends on the director's conception of the person of Jesus, the extent to which the film differs from that of Jesus of the Gospel. And since this is... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Filmová ztvárnění evangelií a jejich využití k výuce náboženství | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-09-06 | |
dc.description.department | Department of Pastoral Theology and Law Sciences | en_US |
dc.description.department | Katedra pastorálních oborů a právních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Catholic Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 15039 | |
dc.title.translated | The film interpretation of the Gospels and their use during the religion teaching process | en_US |
dc.contributor.referee | Málek, Vladimír | |
dc.identifier.aleph | 001365230 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Theological education | en_US |
thesis.degree.discipline | Teologické nauky | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theology | en_US |
thesis.degree.program | Teologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-name.cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | KTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Teologické nauky | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Theological education | en_US |
uk.degree-program.cs | Teologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theology | en_US |
thesis.grade.cs | Neprospěl | cs_CZ |
thesis.grade.en | Fail | en_US |
uk.abstract.cs | Resumé Ježíš jako postava literární předlohy v evangelií tvoří základní bod první kapitoly této práce. Zkoumá , jaký je Kristus v Matoušově, Markově, Lukášově a Janově evangeliu. V každém evangeliu jeho pisatel akcentuje jinou stránku Ježíšovi osobnosti. Přihlíží také k tomu, pro jakou čtenářskou obec to konkrétní evangelium bylo sepsáno. Další kapitola pojednává o Ježíši jako o předloze pro filmová ztvárnění. Ježíš hlavním představitelem ve filmovém pojetí. Postava Ježíše prodělala během dějin filmu mnoho proměn. Režisérova vize se často odchylovala od literární evangelijní předlohy. V hledáčku režisérova zájmu se objevil Ježíš nové doby s novým posláním - aktuálnějším a akčnějším. Podobenství nové doby. Režisér má v rukou moc, že může postavu Ježíše spodobnit tak , jak se mu zlíbí. Existují režiséři, kteří chtějí ukázat Krista v jeho opravdové podobě bez příkras, bez novodobé aktualizace. Kristus nepotřebuje tyto ozdůbky. Jeho aktuálnost zůstává platná v každé době. Nachází odezvu v srdci člověka , který mu jej otevře. Kristus ve filmu oslovuje a evangelizuje. I při výuce náboženství je třeba rozvíjet všechny smysly především u dětí. Filmy o Kristu pomohou rozvinout dětskou představivost a rozvíjet jí. Doplní tak jejich představu o Ježíši, kterou získaly z evangelii. Nebo na druhou stranu může být film o... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The film interpretation of the Gospels and their use during the religion teaching process Annotation Obsah této bakálářské práce je zaměřen na evangelia jako předlohy pro filmová ztvárnění a jejich využítí při výuce náboženství. Evangelium jako předloha pro film bývá velmi často zpracovatelnou látkou pro filmový scénář. Slibuje silný příběh o Ježíši Kristu. Záleží ovšem na režisérově pojetí osoby Ježíše, do jaké míry se filmový Ježíš líší od toho evangelijního. A od tohoto se odvýjí vyznění celého filmu. Film může sloužit jako pomůcka při výuce náboženství. Zařazujeme ho do metod názorně demostračních. Film, jak je známo rozvijí lidskou představivost - zejména u dětí. Při výuce náboženství pomohou filmy o Kristu si doplnit obraz Ježíše, kterého znají ze 4 evangelií. Jedna z posledních kapitol této práce je věnována hodnocení sedmi vybraných filmů. A jejich vhodnosti či nevhodnoti pro výuku náboženství. The content of this thesis focuses on the gospel as templates for film representation and their use in the teaching of religion. Gospel as a model for the film is very often processable material for a screenplay. Promises a powerful story of Jesus Christ. But it depends on the director's conception of the person of Jesus, the extent to which the film differs from that of Jesus of the Gospel. And since this is... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra pastorálních oborů a právních věd | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013652300106986 | |