Zobrazit minimální záznam

Prague baroque veduta in the work of Wenceslaus Hollar Bohemus and his followres
dc.contributor.advisorZlatohlávek, Martin
dc.creatorBoňová, Kamila
dc.date.accessioned2017-04-27T16:34:51Z
dc.date.available2017-04-27T16:34:51Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/37147
dc.description.abstractBakalá ská práce Pra ská barokní veduta v díle Václava Hollara a jeho pokra ovatel nejprve sleduje vývoj pra ských vedut od vzniku svého po átku, tj. od 15. století, do konce barokní éry v echách. Cílem této práce je zam it se na pra ské veduty v díle Václava Hollara, jeho panorama pra ské v mnoha jeho variantách, stvo ených a u zde v Praze, i v cizin , má obrovský význam. Nicmén , nejen úst ední kapitola Pra ské veduty v díle Václava Hollara , ale i dal í kapitoly se zabývají nejen vý tem významných vedutist ; té jsou tyto osoby vlo eny do dobového kontextu. T etí kapitola P edch dci Václava Hollara , podtrhuje mimo ádný význam období císa ské Prahy za vlády Rudolfa II. a pojednává o mecená ství tohoto vládce. Popisuje prost edí, ve kterém mladý za ínající um lec Hollar p sobil. Seznamuje nás také blí e s rudolfínskými malí i-krajiná i, jakými byli nap . Aegidius Sadeler, Pieter Stevens a mnoho dal ích. V této kapitole je také poukázáno na fakt, e okruh t chto zmín ných rudolfínských um lc -krajiná , m l na Hollara bezpochyby ur itý vliv. Osmá kapitola Význam pra ské veduty v eském barokním um ní , vyzdvihuje jméno Hollarovo, coby um lce, který v barokní vedutistické tvorb nemá obdoby. P esto se tato práce zaobírá i jmény a díly dal ích vedutist , mén i více známými, proto e je d le ité, e dal ím...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis Prague baroque veduta in the work of Wenceslaus Hollar and his followers deals with the development of Prague veduta from the end of 15th century till the end of baroque era. The aim of the thesis is to concentrate on Wenceslaus Hollar's work concerning his Prague vedutas made either in Prague or during his europian yourneys that are considered a great piece of art. Nevertheless, not only the third focal chapter Prague vedutas in the work of Wenceslaus Hollar but also the other ones contain some piece of information regarding the the contemporary period. The third chapter The predecessors of Wenceslaus Hollar emphasises remarkable significance of this period where young Hollar worked with such artists as Aegidius Sadeler, Pieter Stevens and others who certainly influenced Hollar to some extent.But at the same time, this thesis tries to point out the main context of Hollar's period and to mention the work not only of his predecessors, who influenced Hollar to some extent but also to sum up the theme by Hollars followers who did not reach the same quality as Hollar by far, though. Still all these mentioned ones enabled us to look back into the past through their vedutas. Keywords Prague, veduta, Hollar, baroque, Rudolf II. Po et znak (v etn mezer): 126 216en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titlePražská barokní veduta v díle Václava Hollara a jeho pokračovatelůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-01-26
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId88871
dc.title.translatedPrague baroque veduta in the work of Wenceslaus Hollar Bohemus and his followresen_US
dc.contributor.refereeNespěšná Hamsíková, Magdaléna
dc.identifier.aleph001289653
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalá ská práce Pra ská barokní veduta v díle Václava Hollara a jeho pokra ovatel nejprve sleduje vývoj pra ských vedut od vzniku svého po átku, tj. od 15. století, do konce barokní éry v echách. Cílem této práce je zam it se na pra ské veduty v díle Václava Hollara, jeho panorama pra ské v mnoha jeho variantách, stvo ených a u zde v Praze, i v cizin , má obrovský význam. Nicmén , nejen úst ední kapitola Pra ské veduty v díle Václava Hollara , ale i dal í kapitoly se zabývají nejen vý tem významných vedutist ; té jsou tyto osoby vlo eny do dobového kontextu. T etí kapitola P edch dci Václava Hollara , podtrhuje mimo ádný význam období císa ské Prahy za vlády Rudolfa II. a pojednává o mecená ství tohoto vládce. Popisuje prost edí, ve kterém mladý za ínající um lec Hollar p sobil. Seznamuje nás také blí e s rudolfínskými malí i-krajiná i, jakými byli nap . Aegidius Sadeler, Pieter Stevens a mnoho dal ích. V této kapitole je také poukázáno na fakt, e okruh t chto zmín ných rudolfínských um lc -krajiná , m l na Hollara bezpochyby ur itý vliv. Osmá kapitola Význam pra ské veduty v eském barokním um ní , vyzdvihuje jméno Hollarovo, coby um lce, který v barokní vedutistické tvorb nemá obdoby. P esto se tato práce zaobírá i jmény a díly dal ích vedutist , mén i více známými, proto e je d le ité, e dal ím...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis Prague baroque veduta in the work of Wenceslaus Hollar and his followers deals with the development of Prague veduta from the end of 15th century till the end of baroque era. The aim of the thesis is to concentrate on Wenceslaus Hollar's work concerning his Prague vedutas made either in Prague or during his europian yourneys that are considered a great piece of art. Nevertheless, not only the third focal chapter Prague vedutas in the work of Wenceslaus Hollar but also the other ones contain some piece of information regarding the the contemporary period. The third chapter The predecessors of Wenceslaus Hollar emphasises remarkable significance of this period where young Hollar worked with such artists as Aegidius Sadeler, Pieter Stevens and others who certainly influenced Hollar to some extent.But at the same time, this thesis tries to point out the main context of Hollar's period and to mention the work not only of his predecessors, who influenced Hollar to some extent but also to sum up the theme by Hollars followers who did not reach the same quality as Hollar by far, though. Still all these mentioned ones enabled us to look back into the past through their vedutas. Keywords Prague, veduta, Hollar, baroque, Rudolf II. Po et znak (v etn mezer): 126 216en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990012896530106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV