Zobrazit minimální záznam

Bedřich Smetana: The Symphonic Poem "Tábor"
dc.contributor.advisorOttlová, Marta
dc.creatorŠochman, Martin
dc.date.accessioned2017-04-27T14:31:38Z
dc.date.available2017-04-27T14:31:38Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/36742
dc.description.abstractNásledující bakalářská práce se zabývá Smetanovou symfonickou básní Tábor z několika úhlů pohledu: V první kapitole je vyložen fenomén dějinné recepce husitství v 19. století jako úrodné půdy pro vznik řady uměleckých děl, mimo jiné Smetanova Tábora. Jádro práce spočívá v následujících dvou kapitolách, v nichž je podána hudební analýza symfonické básně a vypořádání se s předchozími výklady této komposice (se zaměřením pozornosti na zdůvodnění motivace těchto - často velmi rozdílných - pohledů). V závěru práce je Tábor srovnán s jinou symfonickou básní, Lisztovou Hunnenschlacht.cs_CZ
dc.description.abstractThe following bachelor thesis deals with Smetana's symphonic poem "Tábor" while taking into account several points of view: in the first chapter the phenomenon of the historical perception of the Hussite movement in the 19th century is presented as being a fertile field for the emergence of quite a few works of art, among them Smetana's "Tábor". The core of the thesis lies in the next two chapters, in which the musical analysis of this symphonic poem is presented and then confronted with previous analyses of this composition (focussing on how these - often very different - points of view justify their motivation). At the end of the thesis "Tábor" is compared with another symphonic poem, Liszt's "Hunnenschlacht".en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleBedřich Smetana: symfonická báseň "Tábor"cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-05-31
dc.description.departmentInstitute of Musicologyen_US
dc.description.departmentÚstav hudební vědycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId89223
dc.title.translatedBedřich Smetana: The Symphonic Poem "Tábor"en_US
dc.contributor.refereeGabrielová, Jarmila
dc.identifier.aleph001364717
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMusicologyen_US
thesis.degree.disciplineHudební vědacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hudební vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Musicologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusicologyen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNásledující bakalářská práce se zabývá Smetanovou symfonickou básní Tábor z několika úhlů pohledu: V první kapitole je vyložen fenomén dějinné recepce husitství v 19. století jako úrodné půdy pro vznik řady uměleckých děl, mimo jiné Smetanova Tábora. Jádro práce spočívá v následujících dvou kapitolách, v nichž je podána hudební analýza symfonické básně a vypořádání se s předchozími výklady této komposice (se zaměřením pozornosti na zdůvodnění motivace těchto - často velmi rozdílných - pohledů). V závěru práce je Tábor srovnán s jinou symfonickou básní, Lisztovou Hunnenschlacht.cs_CZ
uk.abstract.enThe following bachelor thesis deals with Smetana's symphonic poem "Tábor" while taking into account several points of view: in the first chapter the phenomenon of the historical perception of the Hussite movement in the 19th century is presented as being a fertile field for the emergence of quite a few works of art, among them Smetana's "Tábor". The core of the thesis lies in the next two chapters, in which the musical analysis of this symphonic poem is presented and then confronted with previous analyses of this composition (focussing on how these - often very different - points of view justify their motivation). At the end of the thesis "Tábor" is compared with another symphonic poem, Liszt's "Hunnenschlacht".en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990013647170106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV