Zobrazit minimální záznam

Lubos Hruza's scenography in the Cinoherni klub in 60s
dc.contributor.advisorJust, Vladimír
dc.creatorVöröšová, Markéta
dc.date.accessioned2017-04-27T13:06:30Z
dc.date.available2017-04-27T13:06:30Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/36368
dc.description.abstractTato práce se zabývá výpravami jednoho z nejvýznamnějších českých scénografů Luboše Hrůzy, které vytvořil pro Činoherní klub v rozmezí let 1965 - 1968. Největší důraz je především kladen na podrobné rekonstrukce dvanácti scénografií a srovnání výsledného jevištního tvaru se scénickými poznámkami dramatika. Soustřeďuje se také na hledání charakteristických výrazových prostředků Hrůzova stylu, stejně jako se zabývá i samotným specifickým prostorem tohoto divadla, který nutně jevištního výtvarníka v jeho práci ovlivňuje. Práce také zkoumá, jaké změny se udály při porovnání scénických návrhů s konečnou jevištní realizací.cs_CZ
dc.description.abstractThe presented thesis deals with the set design of one of the most important Czech artist, Lubos Hruza, that he created for the Cinoherní klub between 1965 and 1968. What is most accentuated is the restoration of twelve of his scenographies followed by a comparison between the final stage creation and the dramatist's written stage directions. The text concentrates at finding a characteristic expression of Hruza 's style. It also notices a specific space of this theatre that is believed to necessarily influence an artist in his work. Further, the thesis analyzes the changes between the draft scenic designs and the final stage realization.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdivadelní scénografie 60. let 20. stoletícs_CZ
dc.subjectČinoherní klubcs_CZ
dc.subjectLuboš Hrůzacs_CZ
dc.subjectTheatre Scenography of the 1960'sen_US
dc.subjectCinoherni klub Theatreen_US
dc.subjectLubos Hruzaen_US
dc.titleScénografie Luboše Hrůzy v Činoherním klubu v 60. letechcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-13
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId89533
dc.title.translatedLubos Hruza's scenography in the Cinoherni klub in 60sen_US
dc.contributor.refereeAugustová, Zuzana
dc.identifier.aleph001372364
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá výpravami jednoho z nejvýznamnějších českých scénografů Luboše Hrůzy, které vytvořil pro Činoherní klub v rozmezí let 1965 - 1968. Největší důraz je především kladen na podrobné rekonstrukce dvanácti scénografií a srovnání výsledného jevištního tvaru se scénickými poznámkami dramatika. Soustřeďuje se také na hledání charakteristických výrazových prostředků Hrůzova stylu, stejně jako se zabývá i samotným specifickým prostorem tohoto divadla, který nutně jevištního výtvarníka v jeho práci ovlivňuje. Práce také zkoumá, jaké změny se udály při porovnání scénických návrhů s konečnou jevištní realizací.cs_CZ
uk.abstract.enThe presented thesis deals with the set design of one of the most important Czech artist, Lubos Hruza, that he created for the Cinoherní klub between 1965 and 1968. What is most accentuated is the restoration of twelve of his scenographies followed by a comparison between the final stage creation and the dramatist's written stage directions. The text concentrates at finding a characteristic expression of Hruza 's style. It also notices a specific space of this theatre that is believed to necessarily influence an artist in his work. Further, the thesis analyzes the changes between the draft scenic designs and the final stage realization.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990013723640106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV