dc.contributor.advisor | Just, Vladimír | |
dc.creator | Vöröšová, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2017-04-27T13:06:30Z | |
dc.date.available | 2017-04-27T13:06:30Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/36368 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá výpravami jednoho z nejvýznamnějších českých scénografů Luboše Hrůzy, které vytvořil pro Činoherní klub v rozmezí let 1965 - 1968. Největší důraz je především kladen na podrobné rekonstrukce dvanácti scénografií a srovnání výsledného jevištního tvaru se scénickými poznámkami dramatika. Soustřeďuje se také na hledání charakteristických výrazových prostředků Hrůzova stylu, stejně jako se zabývá i samotným specifickým prostorem tohoto divadla, který nutně jevištního výtvarníka v jeho práci ovlivňuje. Práce také zkoumá, jaké změny se udály při porovnání scénických návrhů s konečnou jevištní realizací. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The presented thesis deals with the set design of one of the most important Czech artist, Lubos Hruza, that he created for the Cinoherní klub between 1965 and 1968. What is most accentuated is the restoration of twelve of his scenographies followed by a comparison between the final stage creation and the dramatist's written stage directions. The text concentrates at finding a characteristic expression of Hruza 's style. It also notices a specific space of this theatre that is believed to necessarily influence an artist in his work. Further, the thesis analyzes the changes between the draft scenic designs and the final stage realization. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | divadelní scénografie 60. let 20. století | cs_CZ |
dc.subject | Činoherní klub | cs_CZ |
dc.subject | Luboš Hrůza | cs_CZ |
dc.subject | Theatre Scenography of the 1960's | en_US |
dc.subject | Cinoherni klub Theatre | en_US |
dc.subject | Lubos Hruza | en_US |
dc.title | Scénografie Luboše Hrůzy v Činoherním klubu v 60. letech | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-09-13 | |
dc.description.department | Departement of Theatre Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 89533 | |
dc.title.translated | Lubos Hruza's scenography in the Cinoherni klub in 60s | en_US |
dc.contributor.referee | Augustová, Zuzana | |
dc.identifier.aleph | 001372364 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Theatre Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Divadelní věda | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Departement of Theatre Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Divadelní věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Theatre Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zabývá výpravami jednoho z nejvýznamnějších českých scénografů Luboše Hrůzy, které vytvořil pro Činoherní klub v rozmezí let 1965 - 1968. Největší důraz je především kladen na podrobné rekonstrukce dvanácti scénografií a srovnání výsledného jevištního tvaru se scénickými poznámkami dramatika. Soustřeďuje se také na hledání charakteristických výrazových prostředků Hrůzova stylu, stejně jako se zabývá i samotným specifickým prostorem tohoto divadla, který nutně jevištního výtvarníka v jeho práci ovlivňuje. Práce také zkoumá, jaké změny se udály při porovnání scénických návrhů s konečnou jevištní realizací. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The presented thesis deals with the set design of one of the most important Czech artist, Lubos Hruza, that he created for the Cinoherní klub between 1965 and 1968. What is most accentuated is the restoration of twelve of his scenographies followed by a comparison between the final stage creation and the dramatist's written stage directions. The text concentrates at finding a characteristic expression of Hruza 's style. It also notices a specific space of this theatre that is believed to necessarily influence an artist in his work. Further, the thesis analyzes the changes between the draft scenic designs and the final stage realization. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013723640106986 | |