Zobrazit minimální záznam

A history of the paintings of Palma il Giovane in the collections of the Lands of the Bohemian Crown to the present day
dc.contributor.advisorZlatohlávek, Martin
dc.creatorWanková, Veronika
dc.date.accessioned2017-04-27T04:44:16Z
dc.date.available2017-04-27T04:44:16Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/34359
dc.description.abstractRESUMÉ Veronika Wanková OSUDY OBRAZŮ PALMY IL GIOVANE VE SBÍRKÁCH KRÁLOVSTVÍ ČESKÉHO AŽ DO DNEŠNÍCH DNŮ Diplomová práce "Osudy obrazů Palmy il Giovane ve sbírkách Království českého až do dnešních dnů" se v prvních kapitolách věnuje vztahu Palmy k Tizianově a Tintorettově dílně. Přestože se od nepaměti uvádělo, že byl Tizianovým žákem, nejnovější bádání tuto skutečnost popírá a uvažuje o něm jako o umělci, který pracoval nezávisle na Tizianovi. Je však nutno poznamenat, že pokud Tizianova dílna potřebovala výpomoc se zakázkami, Palma nikdy neodmítl. S druhým benátským velikánem Jacopem Tintorettem měl Palma možnost setkat se při výzdobě Dóžecího paláce v Benátkách. Tímto se mu naskytla příležitost poznat Tintorettův styl, pročež ho obdivoval, a také si k němu a jeho synovi Domenicovi Tintorettovi vytvořil velmi blízký vztah. Druhá část práce dokumentuje Palmova díla. Jelikož byl po smrti mistrů Tiziana, Tintoretta a Veroneseho považován za jejich pokračovatele a nositele tradice kvalitní benátské malby, získával také velké množství zakázek a řada šlechticů toužila mít jeho obrazy. Tento zájem se týkal i českého prostředí. Palmova díla k nám proudila hned z několika center - jednak přímo z Benátek, jednak z Vídně, ale například i z Norimberku. V diplomové práci se mi podařilo zdokumentovat šestnáct obrazů, o...cs_CZ
dc.description.abstractA HISTORY OF THE PAINTINGS OF PALMA IL GIOVANE IN THE COLLECTIONS OF THE LANDS OF THE BOHEMIAN CROWN TO THE PRESENT DAY The diploma thesis deals in first part with the Palma's relationship to Titian's and Tintoretto's workshops. In spite of considering him as a Titian follower, the most latest research has denied this opinion and considers him as a painter working independently on Titian. However, Palma never refused to help to Titian's workshop if needed. He met Jacopo Tintoretto, another great Venetian painter of that time, during their common work on decoration of the Doge's Palace in Venice. This was an opportunity for Palma to get to know Tintoretto's style that he admired. At the same time, Palma created a very close relationship to Tintoretto and his son Domenico Tintoretto. Second part of the thesis describes Palma's works. After deaths of Titian, Tintoretto and Veronese, Palma was considered their successor and representative of traditional high- quality Venetian painting. He acquired a lot of orders and dozens of noblemen desired to own his paintings. Also aristocrats from Czech lands were interested in his works. Palma's works were coming here from several places - both directly from Venice and indirectly from Vienna or Nuremberg. I described sixteen paintings that are known to be...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleOsudy obrazů Palmy il Giovane ve sbírkách Království českého až do dnešních dnůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-08
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId76489
dc.title.translatedA history of the paintings of Palma il Giovane in the collections of the Lands of the Bohemian Crown to the present dayen_US
dc.contributor.refereeKonečný, Lubomír
dc.identifier.aleph001382017
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csRESUMÉ Veronika Wanková OSUDY OBRAZŮ PALMY IL GIOVANE VE SBÍRKÁCH KRÁLOVSTVÍ ČESKÉHO AŽ DO DNEŠNÍCH DNŮ Diplomová práce "Osudy obrazů Palmy il Giovane ve sbírkách Království českého až do dnešních dnů" se v prvních kapitolách věnuje vztahu Palmy k Tizianově a Tintorettově dílně. Přestože se od nepaměti uvádělo, že byl Tizianovým žákem, nejnovější bádání tuto skutečnost popírá a uvažuje o něm jako o umělci, který pracoval nezávisle na Tizianovi. Je však nutno poznamenat, že pokud Tizianova dílna potřebovala výpomoc se zakázkami, Palma nikdy neodmítl. S druhým benátským velikánem Jacopem Tintorettem měl Palma možnost setkat se při výzdobě Dóžecího paláce v Benátkách. Tímto se mu naskytla příležitost poznat Tintorettův styl, pročež ho obdivoval, a také si k němu a jeho synovi Domenicovi Tintorettovi vytvořil velmi blízký vztah. Druhá část práce dokumentuje Palmova díla. Jelikož byl po smrti mistrů Tiziana, Tintoretta a Veroneseho považován za jejich pokračovatele a nositele tradice kvalitní benátské malby, získával také velké množství zakázek a řada šlechticů toužila mít jeho obrazy. Tento zájem se týkal i českého prostředí. Palmova díla k nám proudila hned z několika center - jednak přímo z Benátek, jednak z Vídně, ale například i z Norimberku. V diplomové práci se mi podařilo zdokumentovat šestnáct obrazů, o...cs_CZ
uk.abstract.enA HISTORY OF THE PAINTINGS OF PALMA IL GIOVANE IN THE COLLECTIONS OF THE LANDS OF THE BOHEMIAN CROWN TO THE PRESENT DAY The diploma thesis deals in first part with the Palma's relationship to Titian's and Tintoretto's workshops. In spite of considering him as a Titian follower, the most latest research has denied this opinion and considers him as a painter working independently on Titian. However, Palma never refused to help to Titian's workshop if needed. He met Jacopo Tintoretto, another great Venetian painter of that time, during their common work on decoration of the Doge's Palace in Venice. This was an opportunity for Palma to get to know Tintoretto's style that he admired. At the same time, Palma created a very close relationship to Tintoretto and his son Domenico Tintoretto. Second part of the thesis describes Palma's works. After deaths of Titian, Tintoretto and Veronese, Palma was considered their successor and representative of traditional high- quality Venetian painting. He acquired a lot of orders and dozens of noblemen desired to own his paintings. Also aristocrats from Czech lands were interested in his works. Palma's works were coming here from several places - both directly from Venice and indirectly from Vienna or Nuremberg. I described sixteen paintings that are known to be...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990013820170106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV