Zobrazit minimální záznam

The coronation Virgin Mary's images of mercy in Bohemia and Moravia
dc.contributor.advisorRoyt, Jan
dc.creatorVrabelová, Dana
dc.date.accessioned2017-04-27T03:53:39Z
dc.date.available2017-04-27T03:53:39Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/34120
dc.description.abstractKorunování milostných mariánských obrazů v českých zemích Resumé diplomové práce Dana Vrabelová Královské insignie, koruna a trůn, darované mariánskému milostnému obrazu k větší cti a slávě, symbolizují pozemský vrchol mariánské úcty a zbožnosti. S myšlenkou na korunování milostných mariánských obrazů přichází v baroku hrabě Alessandro Sforza Pallavicini z Piacenzy, italský šlechtic, který byl od mládí znám svojí velikou úctou k Matce Boží. Jeho úmysl schválil papež Urban VIII. (1623-1644). Byla založena nadace hraběte Sforzy, jejíž správou pověřil papež vatikánskou kapitulu u sv. Petra. Pro korunovaci vydala vatikánská kapitula jasně formulované podmínky: předpokladem korunovace byl věhlas obrazu (clara imago), který uctívali věřící jako zázračný (gratiis refulgens). Zázraky musely být prokazatelné přísežnými výpověďmi hodnověrných svědků. Předpokladem korunovace též bylo stáří úcty (antiquitas originis et artis) a rozšíření kultu v co největším okruhu uctívatelů (cultus eximius et antiqus), kteří museli přicházet do poutního místa pravidelně a z veliké dálky (concursus populi longinquo et perigrinationes continuae). Papež Urban VIII. vydal zvláštní breve, v němž jsou pro slavnostní dny uvedeny též plnomocné odpustky a pověřoval zvláštním dekretem korunovatele. První takový obřad, dle těchto předpisů, se...cs_CZ
dc.description.abstractThe Coronation Virgin Mary s images of Mercy in Bohemia and Moravia Thesis Abstract Dana Vrabelová Royal insignia, the crown and the throne, given to the images of Virgin Mary of Mercy for greater honor and glory, symbolizes the eathly apex of Marian reverence and piety. During the Baroque period, count Alessandro Sforza Pallavicini of Piacenza, an Italian nobleman, who was known since his youth for his great reverence to the Mother of God, came up with the idea of coronation Virgin Mary s images of Mercy. His intent was approved by Pope Urban VIII. (1623-1644). The Count Sforza foundation was established and the Pope placed it under the administration of the Vatican Chapter House in St. Peter's. The Vatican Chapter House published clearly formulated conditions for coronation: in order to be crowned a paining had to be renowned (clara imago) and worshippers had to revere it as miraculous (gratiis refulgens). Miracles had to be proven by sworn statements from trustworthy witnesses. Another factor was the age of the reverence (antiquitas originis et artis) and the expansion of the cult to include the greatest possible number of worshippers (cultus eximius et antiqus), who had to visit the place of pilgrimage regularly and from a great distance (concursus populi longinquo et perigrinationes continuae). Pope...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleKorunování milostných mariánských obrazů v českých zemíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-08
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId83012
dc.title.translatedThe coronation Virgin Mary's images of mercy in Bohemia and Moraviaen_US
dc.contributor.refereePučalík, Marek
dc.identifier.aleph001358836
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csKorunování milostných mariánských obrazů v českých zemích Resumé diplomové práce Dana Vrabelová Královské insignie, koruna a trůn, darované mariánskému milostnému obrazu k větší cti a slávě, symbolizují pozemský vrchol mariánské úcty a zbožnosti. S myšlenkou na korunování milostných mariánských obrazů přichází v baroku hrabě Alessandro Sforza Pallavicini z Piacenzy, italský šlechtic, který byl od mládí znám svojí velikou úctou k Matce Boží. Jeho úmysl schválil papež Urban VIII. (1623-1644). Byla založena nadace hraběte Sforzy, jejíž správou pověřil papež vatikánskou kapitulu u sv. Petra. Pro korunovaci vydala vatikánská kapitula jasně formulované podmínky: předpokladem korunovace byl věhlas obrazu (clara imago), který uctívali věřící jako zázračný (gratiis refulgens). Zázraky musely být prokazatelné přísežnými výpověďmi hodnověrných svědků. Předpokladem korunovace též bylo stáří úcty (antiquitas originis et artis) a rozšíření kultu v co největším okruhu uctívatelů (cultus eximius et antiqus), kteří museli přicházet do poutního místa pravidelně a z veliké dálky (concursus populi longinquo et perigrinationes continuae). Papež Urban VIII. vydal zvláštní breve, v němž jsou pro slavnostní dny uvedeny též plnomocné odpustky a pověřoval zvláštním dekretem korunovatele. První takový obřad, dle těchto předpisů, se...cs_CZ
uk.abstract.enThe Coronation Virgin Mary s images of Mercy in Bohemia and Moravia Thesis Abstract Dana Vrabelová Royal insignia, the crown and the throne, given to the images of Virgin Mary of Mercy for greater honor and glory, symbolizes the eathly apex of Marian reverence and piety. During the Baroque period, count Alessandro Sforza Pallavicini of Piacenza, an Italian nobleman, who was known since his youth for his great reverence to the Mother of God, came up with the idea of coronation Virgin Mary s images of Mercy. His intent was approved by Pope Urban VIII. (1623-1644). The Count Sforza foundation was established and the Pope placed it under the administration of the Vatican Chapter House in St. Peter's. The Vatican Chapter House published clearly formulated conditions for coronation: in order to be crowned a paining had to be renowned (clara imago) and worshippers had to revere it as miraculous (gratiis refulgens). Miracles had to be proven by sworn statements from trustworthy witnesses. Another factor was the age of the reverence (antiquitas originis et artis) and the expansion of the cult to include the greatest possible number of worshippers (cultus eximius et antiqus), who had to visit the place of pilgrimage regularly and from a great distance (concursus populi longinquo et perigrinationes continuae). Pope...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990013588360106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV