Počáteční čtení a psaní v 1. a 2.. ročníku
Beginning to Read and Write in the First and Second Grade
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3407Identifiers
Study Information System: 20437
Collections
- Kvalifikační práce [19148]
Author
Advisor
Referee
Křivánek, Zdeněk
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 1. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Ve své diplomové práci se zamýšlím nad otázkou, zda lze prostřednictvím počátečního četní a psaní přispět k rozvoji dětské tvořivosti v běžných podmínkách školy. Zabývám se také používáním různých metod a forem, které přispívají k rozvoji tvořivých schopností a dovedností. Pokusila jsem se přiblížit tvořivé činnosti, které jsem prováděla se žáky v průběhu dvou školních roků. Výsledky tvořivé práce dětí jsem porovnala s výsledky rozvoje dětské tvořivosti na několika dalších školách v malém průzkumu.
My diploma dissertation deals with the question whether it is possible to achieve the development of children's creativity by their early reading and writing in common school condidions. I also use various methods and forms which conduce to the development of one's creative abilities and skills. I tired to outline the creative activitis which I had pursued with pupils in the course of two schools years. I did a small survey, comparing the results of the development of children's creativity on a number of other shools.