Zobrazit minimální záznam

Media Market in the Czech Republic in the Context of Contemporary Economic Development
dc.contributor.advisorVochocová, Lenka
dc.creatorMachková, Marta
dc.date.accessioned2017-04-27T03:21:24Z
dc.date.available2017-04-27T03:21:24Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/33977
dc.description.abstractPráce se zaměřuje na zmapování aktuální situace na trhu médií v České republice. Zkoumá především vliv současné ekonomické situace na mediální organizace. Média se v tržním prostředí chovají jako obchodní podniky (výjimkou je veřejnoprávní Česká televize a Český rozhlas - pro srovnání jsou do práce zahrnuty také), jejich hlavním cílem je tedy generovat zisk. Příjmy médiálním organizacím plynou především ze zadané reklamy, jsou tedy závislé na fungování finančního systému jako celku. Pokud zadavatelé reklamy v důsledku nepříznivé hospodářské situace omezí zveřejňování reklamy v médiích, automaticky mediálním organizacím klesnou příjmy, což se projeví v chodu celé organizace. Práce zjišťuje, jaké konkrétní dopady má pokles ekonomické aktivity na mediální organizace. Pro celkovou analýzu jsou stěžejní především takové znaky jako je například výnos z hlavní činnosti organizace, celkový hospodářský výsledek nebo změny v personální oblasti. Práce podrobně popisuje hospodaření v letech 2008 a 2009 u společností Borgis, Economia, Ringier, Barrandov Televizní studio, První zpravodajská, Lagardere Active ČR, Mafra, CET 21, Česká televize a Český rozhlas. Analýza je doplněna textem, který přibližuje specifika ekonomiky médií a seznamuje čtenáře s chodem mediální organizace. Na závěr práce nahlíží na mediální...cs_CZ
dc.description.abstractThe work focuses on mapping the current situation in the media market in the Czech Republic. It examines in particular the impact of current economic situation in the media organizations. Media behave in the marketplace as commercial enterprises (except public Czech Television and Czech Radio - for comparison are also included in the work), their main objective is to generate profit. Media organizations derive revenue primarily from advertising specified, are therefore dependent on the financial system as a whole. If advertisers due to unfavorable economic situation restricts the publication of advertisements in the media, media organizations will automatically drop revenues, resulting in running the organization. The work investigates how the specific effects of the decline in economic activity in media organizations. For an overall analysis of the main characters in particular those such as revenue from principal activities of the organization, the total profit or changes in staffing. The work describes in detail the operations in 2008 and 2009 for companies Borgis, Economia, Ringier, Barrandov TV Studio, První zpravodajská, Lagardere Active ČR, Mafra, CET 21, Česká televize (Czech Television) and Český rozhlas (Czech Radio). The analysis is complemented by theoretical texts, which approximates the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMédiacs_CZ
dc.subjectekonomická situacecs_CZ
dc.subjectdopad krizecs_CZ
dc.subjecthospodařenícs_CZ
dc.subjecttrhcs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjectMediaen_US
dc.subjecteconomic situationen_US
dc.subjectimpact of the crisisen_US
dc.subjectmarketen_US
dc.subjectthe Czech Republicen_US
dc.titleMediální trh v České republice v kontextu současného hospodářského vývojecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-02-01
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId94249
dc.title.translatedMedia Market in the Czech Republic in the Context of Contemporary Economic Developmenten_US
dc.contributor.refereeKřeček, Jan
dc.identifier.aleph001289079
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zaměřuje na zmapování aktuální situace na trhu médií v České republice. Zkoumá především vliv současné ekonomické situace na mediální organizace. Média se v tržním prostředí chovají jako obchodní podniky (výjimkou je veřejnoprávní Česká televize a Český rozhlas - pro srovnání jsou do práce zahrnuty také), jejich hlavním cílem je tedy generovat zisk. Příjmy médiálním organizacím plynou především ze zadané reklamy, jsou tedy závislé na fungování finančního systému jako celku. Pokud zadavatelé reklamy v důsledku nepříznivé hospodářské situace omezí zveřejňování reklamy v médiích, automaticky mediálním organizacím klesnou příjmy, což se projeví v chodu celé organizace. Práce zjišťuje, jaké konkrétní dopady má pokles ekonomické aktivity na mediální organizace. Pro celkovou analýzu jsou stěžejní především takové znaky jako je například výnos z hlavní činnosti organizace, celkový hospodářský výsledek nebo změny v personální oblasti. Práce podrobně popisuje hospodaření v letech 2008 a 2009 u společností Borgis, Economia, Ringier, Barrandov Televizní studio, První zpravodajská, Lagardere Active ČR, Mafra, CET 21, Česká televize a Český rozhlas. Analýza je doplněna textem, který přibližuje specifika ekonomiky médií a seznamuje čtenáře s chodem mediální organizace. Na závěr práce nahlíží na mediální...cs_CZ
uk.abstract.enThe work focuses on mapping the current situation in the media market in the Czech Republic. It examines in particular the impact of current economic situation in the media organizations. Media behave in the marketplace as commercial enterprises (except public Czech Television and Czech Radio - for comparison are also included in the work), their main objective is to generate profit. Media organizations derive revenue primarily from advertising specified, are therefore dependent on the financial system as a whole. If advertisers due to unfavorable economic situation restricts the publication of advertisements in the media, media organizations will automatically drop revenues, resulting in running the organization. The work investigates how the specific effects of the decline in economic activity in media organizations. For an overall analysis of the main characters in particular those such as revenue from principal activities of the organization, the total profit or changes in staffing. The work describes in detail the operations in 2008 and 2009 for companies Borgis, Economia, Ringier, Barrandov TV Studio, První zpravodajská, Lagardere Active ČR, Mafra, CET 21, Česká televize (Czech Television) and Český rozhlas (Czech Radio). The analysis is complemented by theoretical texts, which approximates the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990012890790106986


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV