Zobrazit minimální záznam

Gender Stereotypization in Sitcom Comeback
dc.contributor.advisorBednařík, Petr
dc.creatorFollová, Klára
dc.date.accessioned2017-04-27T03:05:47Z
dc.date.available2017-04-27T03:05:47Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/33913
dc.description.abstractUNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut komunikačních studií a žurnalistiky Klára Follová Genderová stereotypizace v sitcomu Comeback Diplomová práce Praha 2011 2 Abstrakt V sitcomech nalézáme genderové, stejně jako i další typy stereotypů, stejných jako ty, které jsou obsažené ve strukturách reálné společnosti. Důvodem jejich výskytu v sitcomech je však to, že jsou obsaženy v modelech postav, na jejichž vzájemných konfliktech je budována komika sitcomu. Vzhledem k tomu, že primárním cílem sitcomu je právě humor a nikoli reflexe společnosti, nejsou stereotypy tak problematické jako v reálné společnosti: sitcom je sice využívá, ale také se do nich svým humorem strefuje. Na příkladu analyzovaného českého sitcomu Comeback jsem zjistila, že potvrzování či naopak popírání genderových stereotypů není v tomto druhu televizní tvorby nijak jednotné či systematické a v rámci jednoho dílu sitcomu se tak můžeme setkat jak s potvrzením, tak s popřením jednoho a téhož stereotypu. Důvodem je to, že stereotypy slouží k budování komických situací, což je hlavním cílem sitcomů; proto je zde hlavním rámovým okruhem práce se stereotypy jedna scéna ústící v pointu. Sitcomy bývají obvykle založeny na situacích z běžného života, proto nám v rámci výstavby vtipu musejí připomenout nějakou běžnou a obvyklou...cs_CZ
dc.description.abstractUNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut komunikačních studií a žurnalistiky Klára Follová Genderová stereotypizace v sitcomu Comeback Diplomová práce Praha 2011 2 Abstract In sitcoms we can find gender stereotypes, as well as other kinds of stereotypes. They are the same as those, which are incorporated in structures of real society. The reason of their existence in sitcoms is the fact that they are incorporated in models of characters, which mutual conflicts are what the sitcom humour is being built on. Because of the fact that the primary aim of sitcom is humour and not the reflexion of society, stereotypes are not as problematical as in the real society: sitcom uses them, but also criticizes them by its humour. On the case of the analyzed Czech sitcom "Comeback" I have found that confirming or denying gender stereotypes has no unified or systematical form in this kind of television output; so, in one single episode of some sitcom we can find both confirmation and denial of the same one stereotype. The reason of it is that stereotypes are used to build up comic situations, which is the main aim of sitcoms; therefore the main frame area of a sitcom is one scene leading to a point. Usually, sitcoms use to be based on situations of common life, therefore in building a joke they must remind...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectGender - stereotyp - genderový stereotyp - sociální stereotyp - sitcom - humorcs_CZ
dc.subjectGender - stereotype - gender stereotype - social stereotype - sitcom - humouren_US
dc.titleGenderová stereotypizace v sitcomu Comebackcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-01-31
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId91363
dc.title.translatedGender Stereotypization in Sitcom Comebacken_US
dc.contributor.refereeDominik, Šimon
dc.identifier.aleph001289070
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csUNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut komunikačních studií a žurnalistiky Klára Follová Genderová stereotypizace v sitcomu Comeback Diplomová práce Praha 2011 2 Abstrakt V sitcomech nalézáme genderové, stejně jako i další typy stereotypů, stejných jako ty, které jsou obsažené ve strukturách reálné společnosti. Důvodem jejich výskytu v sitcomech je však to, že jsou obsaženy v modelech postav, na jejichž vzájemných konfliktech je budována komika sitcomu. Vzhledem k tomu, že primárním cílem sitcomu je právě humor a nikoli reflexe společnosti, nejsou stereotypy tak problematické jako v reálné společnosti: sitcom je sice využívá, ale také se do nich svým humorem strefuje. Na příkladu analyzovaného českého sitcomu Comeback jsem zjistila, že potvrzování či naopak popírání genderových stereotypů není v tomto druhu televizní tvorby nijak jednotné či systematické a v rámci jednoho dílu sitcomu se tak můžeme setkat jak s potvrzením, tak s popřením jednoho a téhož stereotypu. Důvodem je to, že stereotypy slouží k budování komických situací, což je hlavním cílem sitcomů; proto je zde hlavním rámovým okruhem práce se stereotypy jedna scéna ústící v pointu. Sitcomy bývají obvykle založeny na situacích z běžného života, proto nám v rámci výstavby vtipu musejí připomenout nějakou běžnou a obvyklou...cs_CZ
uk.abstract.enUNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut komunikačních studií a žurnalistiky Klára Follová Genderová stereotypizace v sitcomu Comeback Diplomová práce Praha 2011 2 Abstract In sitcoms we can find gender stereotypes, as well as other kinds of stereotypes. They are the same as those, which are incorporated in structures of real society. The reason of their existence in sitcoms is the fact that they are incorporated in models of characters, which mutual conflicts are what the sitcom humour is being built on. Because of the fact that the primary aim of sitcom is humour and not the reflexion of society, stereotypes are not as problematical as in the real society: sitcom uses them, but also criticizes them by its humour. On the case of the analyzed Czech sitcom "Comeback" I have found that confirming or denying gender stereotypes has no unified or systematical form in this kind of television output; so, in one single episode of some sitcom we can find both confirmation and denial of the same one stereotype. The reason of it is that stereotypes are used to build up comic situations, which is the main aim of sitcoms; therefore the main frame area of a sitcom is one scene leading to a point. Usually, sitcoms use to be based on situations of common life, therefore in building a joke they must remind...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990012890700106986


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV