Show simple item record

Ideology in the language of media:Means of handling news topics in the Czech print media
dc.contributor.advisorKraus, Jiří
dc.creatorKárníková, Lydie
dc.date.accessioned2017-04-27T02:42:08Z
dc.date.available2017-04-27T02:42:08Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/33826
dc.description.abstractLydie Kárníková Ideologie v jazyce médií Diplomová práce 2011 Anotace (abstrakt) Práce rozebírá způsoby, jakým tři české celostátní deníky zpracovávají totožná zpravodajská témata. Na třech vybraných tematických diskurzech demonstruje rozdílnost v nahlížení a prezentování skutečnosti. Zaměřuje se na argumentační a jazykové aspekty mediálních textů s cílem vyhledat implicitní odkazy na soubory hodnot a přesvědčení, které vypovídají o perspektivě média i o celkovém hodnotovém nastavení společnosti. Implicitní soubory hodnot vetkané do mediálních obsahů představují ideologii svého druhu. Tyto ideologické představy se ale mohou napříč společností lišit vzhledem k množství názorových skupin, které vedle sebe v rámci společenského celku existují. V moderních demokratických společnostech s právně zajištěnou názorovou pluralitou se tak na mediálním trhu setkávají různé ideologické představy. Z povahy zpravodajského žánru ale jednotlivé texty nemohou obsahovat explicitně vyřčené soudy a názory: Svá přesvědčení a postoje tak zpravodajská média kódují do struktur jazyka. Základní hypotézou práce je schopnost jazyka utvářet významy. Prostřednictvím metodologie kombinující argumentační rozbor s analýzou syntaktických a lexikálních prostředků se snaží dostat do jazykových struktur, najít skryté tendence a definovat...cs_CZ
dc.description.abstractLydie Kárníková Ideology in the Language of Media Diploma thesis 2011 Abstract The thesis scrutinizes the ways in which three Czech nationwide print media process the same news topics. Through analysis of three thematic discourses it studies the differences in approaching and presenting reality. The main focus lies in the argumentative and language aspects of the media texts with the aim to find implicit references on sets of values and beliefs typical for the perspective of the particular news media title and for the society in general. Implicit sets of values woven into the media contents have a form of an ideology: These ideological ideas can be very different across the society due to the number of opinion groups present within the whole society. In modern democratic countries with opinion plurality there are different ideological ideas neighbouring within the media market. The news as a genre does not allow expressing one's own opinion or approach explicitly: the news media thus embed their opinions into the structures of language. The core hypothesis of this thesis is the ability of language to create meanings. With the help of methodology that combines argumentative approach with analysis of syntactic and lexical modes of expressions the thesis tries to get into the language structure, looking for...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectZpravodajství. Diskurz. Ideologie. Argumentace. Implicitní významy. Sociální podmíněnost jazykacs_CZ
dc.subjectNews. Discourse. Ideology. Argumentation. Implicit meanings. Social conditionality of languageen_US
dc.titleIdeologie v jazyce médií: Způsoby uchopování zpravodajských témat v českém tiskucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-20
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId93467
dc.title.translatedIdeology in the language of media:Means of handling news topics in the Czech print mediaen_US
dc.contributor.refereeJirák, Jan
dc.identifier.aleph001392370
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csLydie Kárníková Ideologie v jazyce médií Diplomová práce 2011 Anotace (abstrakt) Práce rozebírá způsoby, jakým tři české celostátní deníky zpracovávají totožná zpravodajská témata. Na třech vybraných tematických diskurzech demonstruje rozdílnost v nahlížení a prezentování skutečnosti. Zaměřuje se na argumentační a jazykové aspekty mediálních textů s cílem vyhledat implicitní odkazy na soubory hodnot a přesvědčení, které vypovídají o perspektivě média i o celkovém hodnotovém nastavení společnosti. Implicitní soubory hodnot vetkané do mediálních obsahů představují ideologii svého druhu. Tyto ideologické představy se ale mohou napříč společností lišit vzhledem k množství názorových skupin, které vedle sebe v rámci společenského celku existují. V moderních demokratických společnostech s právně zajištěnou názorovou pluralitou se tak na mediálním trhu setkávají různé ideologické představy. Z povahy zpravodajského žánru ale jednotlivé texty nemohou obsahovat explicitně vyřčené soudy a názory: Svá přesvědčení a postoje tak zpravodajská média kódují do struktur jazyka. Základní hypotézou práce je schopnost jazyka utvářet významy. Prostřednictvím metodologie kombinující argumentační rozbor s analýzou syntaktických a lexikálních prostředků se snaží dostat do jazykových struktur, najít skryté tendence a definovat...cs_CZ
uk.abstract.enLydie Kárníková Ideology in the Language of Media Diploma thesis 2011 Abstract The thesis scrutinizes the ways in which three Czech nationwide print media process the same news topics. Through analysis of three thematic discourses it studies the differences in approaching and presenting reality. The main focus lies in the argumentative and language aspects of the media texts with the aim to find implicit references on sets of values and beliefs typical for the perspective of the particular news media title and for the society in general. Implicit sets of values woven into the media contents have a form of an ideology: These ideological ideas can be very different across the society due to the number of opinion groups present within the whole society. In modern democratic countries with opinion plurality there are different ideological ideas neighbouring within the media market. The news as a genre does not allow expressing one's own opinion or approach explicitly: the news media thus embed their opinions into the structures of language. The core hypothesis of this thesis is the ability of language to create meanings. With the help of methodology that combines argumentative approach with analysis of syntactic and lexical modes of expressions the thesis tries to get into the language structure, looking for...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990013923700106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV