dc.contributor.advisor | Petříček, Miroslav | |
dc.creator | Jankovec, Boris | |
dc.date.accessioned | 2017-04-27T02:20:22Z | |
dc.date.available | 2017-04-27T02:20:22Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/33743 | |
dc.description.abstract | Následující písemná práce je pokusem o interpretaci filosofického náhledu Jana Patočky na umění, tak jak se tento náhled ve své nerozvinuté podobě ohlašuje v rámci tzv. strahovské pozůstalosti. Strahovské pozůstalost je soubor doposud nevydaných filosofických textů, které Patočka napsal zhruba z let 1939 až 1945 a nikdy nedal k oficiálnímu tisku a zveřejnění. Filosof Jan Patočka, u nás i v zahraničí známí zejména jako myslitel rozvíjející myšlenky svých velkých učitelů Edmunda Husserla a Martina Heideggera, v rámci pozůstalosti k problematice umění odkazuje jaksi jen sekundárně. Avšak i přesto některé z odkazů k umění, které je možno v rámci pozůstalosti nalézt, v sobě obsahují velkou potenci pro další interpretaci. Interpretace těchto Patočkových odkazů k umění, vyžadující zasazení do širšího celku Patočkova myšlení, zejména přispívá k poznání vývoje Patočkovy filosofie umění, plněji rozvinuté až v jeho pozdním díle, v 60. letech dvacátého století. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This work is an attempt of interpretation of philosophical views on art of Czech philosopher Jan Patočka, as outlined in its raw form in philosophical writings so called strahovská heritage. Strahovská heritage is a collection of so far unpublished philosophical writings, written approximately in the period of 1939 to 1945. These have never been submitted for publication. Philosopher Jan Patočka - in Czech as well as abroad is generally known mainly as a thinker developing thoughts of his famous teachers Edmund Husserl and Martin Heidegger - in the framework of heritage only refers to dilemma of art in a secondary way. Despite this, some referrals to art, which can be found within the framework of this heritage, contain a great potential for further interpretation. Interpretation of these Patočka references to art are required to be put into the wider context of Patočka's thinking and especially adds to understanding of evolution of Patočka's philosophy of art. Patočka's philosophy of art was only fully extended in his later works, namely 1960's of XX. century. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | filosofie umění | cs_CZ |
dc.subject | estetika | cs_CZ |
dc.subject | umění | cs_CZ |
dc.subject | Philosophy of Art | en_US |
dc.subject | Aesthetics | en_US |
dc.subject | Art | en_US |
dc.title | Umění v Patočkově filosofii 30. až 50. let | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2011 | |
dcterms.dateAccepted | 2011-02-01 | |
dc.description.department | Department of Aestetics | en_US |
dc.description.department | Katedra estetiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 101391 | |
dc.title.translated | Art in Patočka's philosophy from 1930 to 1950 | en_US |
dc.contributor.referee | Ševčík, Miloš | |
dc.identifier.aleph | 001289065 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Aesthetics | en_US |
thesis.degree.discipline | Estetika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra estetiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Aestetics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Estetika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Aesthetics | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Následující písemná práce je pokusem o interpretaci filosofického náhledu Jana Patočky na umění, tak jak se tento náhled ve své nerozvinuté podobě ohlašuje v rámci tzv. strahovské pozůstalosti. Strahovské pozůstalost je soubor doposud nevydaných filosofických textů, které Patočka napsal zhruba z let 1939 až 1945 a nikdy nedal k oficiálnímu tisku a zveřejnění. Filosof Jan Patočka, u nás i v zahraničí známí zejména jako myslitel rozvíjející myšlenky svých velkých učitelů Edmunda Husserla a Martina Heideggera, v rámci pozůstalosti k problematice umění odkazuje jaksi jen sekundárně. Avšak i přesto některé z odkazů k umění, které je možno v rámci pozůstalosti nalézt, v sobě obsahují velkou potenci pro další interpretaci. Interpretace těchto Patočkových odkazů k umění, vyžadující zasazení do širšího celku Patočkova myšlení, zejména přispívá k poznání vývoje Patočkovy filosofie umění, plněji rozvinuté až v jeho pozdním díle, v 60. letech dvacátého století. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This work is an attempt of interpretation of philosophical views on art of Czech philosopher Jan Patočka, as outlined in its raw form in philosophical writings so called strahovská heritage. Strahovská heritage is a collection of so far unpublished philosophical writings, written approximately in the period of 1939 to 1945. These have never been submitted for publication. Philosopher Jan Patočka - in Czech as well as abroad is generally known mainly as a thinker developing thoughts of his famous teachers Edmund Husserl and Martin Heidegger - in the framework of heritage only refers to dilemma of art in a secondary way. Despite this, some referrals to art, which can be found within the framework of this heritage, contain a great potential for further interpretation. Interpretation of these Patočka references to art are required to be put into the wider context of Patočka's thinking and especially adds to understanding of evolution of Patočka's philosophy of art. Patočka's philosophy of art was only fully extended in his later works, namely 1960's of XX. century. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012890650106986 | |