Zobrazit minimální záznam

Quantitative Analysis of historiographic Textbooks in term of Christianity
dc.contributor.advisorEliáš, Vojtěch
dc.creatorCmíral, Jaroslav
dc.date.accessioned2017-04-27T00:15:06Z
dc.date.available2017-04-27T00:15:06Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/33373
dc.description.abstractTématem práce je kvantitativní analýza obsahu vybrané ucelené řady dějepisných atlasů pro základní školy a víceletá gymnázia, z hlediska frekvence výskytu křesťanských souvislostí. Téma je zadáno k řešení Katedrou pastorálních oborů a právních věd na KTF UK Praha. V řešení je postupováno následujícími kroky: 1) Hledání východisek mnohovrstevnatých vztahů mezi kulturou a křesťanstvím v dějinném pohybu. Otázky smyslu dění. Poznámky k východiskům osvětlují možnosti a meze zachycení a zaznamenání skutečného přínosu křesťanství pro evropskou kulturu, potažmo problém poznávání a transformace kulturních obsahů do učebnic dějepisu, a v samotné výuce. 2) Smysl výuky dějepisu ve světle kurikulárních dokumentů. Kurikulární dokumenty udávají tvar celé koncepci současného vzdělávání a významně ovlivňují tvorbu učebnic. Dotkneme se v této souvislosti též smyslu výuky dějepisu pro křesťanství, církev. 3) Zkoumání procesu tvorby učebnic. Smyslem je získat ucelenější obraz o transformaci kulturních obsahů do výuky dějin. a to z hlediska nároků a požadavků, jaké jsou dnes na tvorbu učebnic kladeny. Co je od nich očekáváno, jaké kladou důrazy, jaký historický obraz mají žákům zprostředkovávat. Jaké dějinné povědomí mají pomáhat utvářet v procesu pedagogické komunikace. 4) Učebnice jako edukační médium. Orientace...cs_CZ
dc.description.abstractQuantitative analysis of historiographic textbooks in term of Christianity The theme of this thesis is the quantitative analysis of contents of selected integral series of historiographic atlases for elementary schools, in term of frequency of occurrence of Christian coherence. The resolution proceeds in following steps: 1) Searching for outputs of multilayer relations between culture and Christianity in motion of history. Questions on meaning of processes. 2) Meaning of teaching of history in light of curricular documents. 3) Studying of process of textbook creation. 4) Textbook as an educational medium. 5) Historiographic textbook conception. 6) Quantitative analysis theory. Its phases. 7) Practical methodology of quantitative analysis of atlases. 8) Quantitative analysis. Work with atlases. The aim of this thesis is to find out the meaning of the Christianity in contemporary teaching of history, based on the quantitative perspective. Concretely on the frequency of occurrence of Christian connotations in contents of historiographic atlases. Individual atlases and final percentual measuring outputs: Prehistory and Antiquity (1,2 %), Modern Period II. (3,5 %), History of 20th Century (3,9 %), Modern Period (13,5 %), Middle Ages (18,2 %). Total average value of the measuring (8,3 %.) is the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectkvantitativní analýzacs_CZ
dc.subjectdějinycs_CZ
dc.subjectučebnicecs_CZ
dc.subjectkřesťanstvícs_CZ
dc.subjectvýznamcs_CZ
dc.subjectqualitative analysisen_US
dc.subjecthistoryen_US
dc.subjecttextbooksen_US
dc.subjectChristianityen_US
dc.subjectmeaningen_US
dc.titleKvantitavní analýza učebnic dějepisu z hlediska křesťanstvícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-13
dc.description.departmentDepartment of Pastoral Theology and Law Sciencesen_US
dc.description.departmentKatedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId88780
dc.title.translatedQuantitative Analysis of historiographic Textbooks in term of Christianityen_US
dc.contributor.refereeMatějek, Marek
dc.identifier.aleph001374825
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTheological educationen_US
thesis.degree.disciplineTeologické naukycs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeologické naukycs_CZ
uk.degree-discipline.enTheological educationen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem práce je kvantitativní analýza obsahu vybrané ucelené řady dějepisných atlasů pro základní školy a víceletá gymnázia, z hlediska frekvence výskytu křesťanských souvislostí. Téma je zadáno k řešení Katedrou pastorálních oborů a právních věd na KTF UK Praha. V řešení je postupováno následujícími kroky: 1) Hledání východisek mnohovrstevnatých vztahů mezi kulturou a křesťanstvím v dějinném pohybu. Otázky smyslu dění. Poznámky k východiskům osvětlují možnosti a meze zachycení a zaznamenání skutečného přínosu křesťanství pro evropskou kulturu, potažmo problém poznávání a transformace kulturních obsahů do učebnic dějepisu, a v samotné výuce. 2) Smysl výuky dějepisu ve světle kurikulárních dokumentů. Kurikulární dokumenty udávají tvar celé koncepci současného vzdělávání a významně ovlivňují tvorbu učebnic. Dotkneme se v této souvislosti též smyslu výuky dějepisu pro křesťanství, církev. 3) Zkoumání procesu tvorby učebnic. Smyslem je získat ucelenější obraz o transformaci kulturních obsahů do výuky dějin. a to z hlediska nároků a požadavků, jaké jsou dnes na tvorbu učebnic kladeny. Co je od nich očekáváno, jaké kladou důrazy, jaký historický obraz mají žákům zprostředkovávat. Jaké dějinné povědomí mají pomáhat utvářet v procesu pedagogické komunikace. 4) Učebnice jako edukační médium. Orientace...cs_CZ
uk.abstract.enQuantitative analysis of historiographic textbooks in term of Christianity The theme of this thesis is the quantitative analysis of contents of selected integral series of historiographic atlases for elementary schools, in term of frequency of occurrence of Christian coherence. The resolution proceeds in following steps: 1) Searching for outputs of multilayer relations between culture and Christianity in motion of history. Questions on meaning of processes. 2) Meaning of teaching of history in light of curricular documents. 3) Studying of process of textbook creation. 4) Textbook as an educational medium. 5) Historiographic textbook conception. 6) Quantitative analysis theory. Its phases. 7) Practical methodology of quantitative analysis of atlases. 8) Quantitative analysis. Work with atlases. The aim of this thesis is to find out the meaning of the Christianity in contemporary teaching of history, based on the quantitative perspective. Concretely on the frequency of occurrence of Christian connotations in contents of historiographic atlases. Individual atlases and final percentual measuring outputs: Prehistory and Antiquity (1,2 %), Modern Period II. (3,5 %), History of 20th Century (3,9 %), Modern Period (13,5 %), Middle Ages (18,2 %). Total average value of the measuring (8,3 %.) is the...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ
dc.identifier.lisID990013748250106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV