Počítače a počítačové hry u dětí staršího školního věku
Computer and Computer Games in Relation to Children of Higher School Age
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32837Identifikátory
SIS: 70727
Katalog UK: 990015585690106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [2864]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zelinková, Olga
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Husitská teologie v kombinaci s psychosociálními studii
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky
Datum obhajoby
6. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
V této práci poskytuji náhled na problematiku týkající se vyutití počítače dětmi staršího školního věku. Popisuji kladné i záporné dopady na dospívající ve spojitosti s rozvojem informačních technologií. Zaměřila jsem se na vymezení pojmt internet, virtuální prostředí, virtuální identita, a také na popis negativních jevt, které se objevují s rozvojem internetu, zejména kyberšikanu a závislost. Rozebrala jsem počítačové hry - jejich vznik, rozdělení a popis, dále na pozitiva a negativa hraní. Vymezila jsem pojem závislost na počítačových hrách. Zaobírala jsem se specifiky počítačové komunikace. Věnovala jsem se otázce vlivu dlouhého trávení času u počítače na zdraví jedince. Také jsem provedla šetření u dětí staršího školního věku, zaměřené na vyutití počítače. Výzkumná data jsem získala pomocí dotazníku, který měl 22 otázek.
In this work I am giving a point of view at the problematic of children in higher school age using computers. I describe both the positive and negative aspects that influents pubescent in the context of progress of information technologies. I focused on describing the term internet, virtual reality, virtual identity and the negative aspects of internet progress, especially cyber chicane and addiction. I dissected computer games - their origins, differences and description. Also I wrote about positives and negatives of playing computer games, and defined the term addiction on computer games. I described the specifics of communication through computers. I worked out the question how using computers for long time affects health. Also I made investigation at higher school age children regarding computer usage. I obtained the research data through questionnaire which had 22 questions.