Změny interiéru klášterní baziliky svaté Markéty v Břevnově
Changes to the interior of the basilica of St. Margaret's monastery at Břevnov
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/31912Identifikátory
SIS: 88804
Kolekce
- Kvalifikační práce [2276]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Oulíková, Petra
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny křesťanského umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav dějin křesťanského umění
Datum obhajoby
30. 5. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
klášter, benediktini, kostel, interiér, inventář, výmalbaKlíčová slova (anglicky)
Monastery, Benedictines, Church, interior, inventory, paintingsZměny interiéru klášterní baziliky svaté Markéty v Břevnově Klášterní kostel svaté Markéty v areálu břevnovského benediktinského kláštera byl vystavěn za velkého opata a stavitele Otmara Zinke na počátku 18. století. Jako každé architektonické dílo, procházela i výstavba této velkolepé chrámové stavby radikálního baroka svým vývojem. Před zahájením stavby byl změněn projekt architekta Pavla Ignáce Bayera jím samotným. Jeho nástupce Kryštof Dientzenhofer změnil i základové zdivo a celou stavbu pojal jako jednolodní. Změnou částečně prošel podle archivních záznamů i ikonografický program. Interiér byl postupně doplňován a částečně i měněn. Největší změny se týkaly výmalby, úpravy liturgického prostoru a rekonstrukce barokní varhanní skříně a stavby nového varhanního stroje.
Changes to the Interior of the Basilica of St. Margaret's Monastery Břevnov St. Margaret's Church, which is part of Břevnov monastery of Benediktines, was built under the supervision of abbot and builder Otmar Zinke in the beginning of the 18th century. As all the architectonical works, even building of this great dome of radical Baroque came through its development. The earliest changes were done by the architect Pavel Ignác Bayer in the beginning of forming the plans. His successor was Kryštof Dientzenhofer. He changed even the basic masonry and the building as a single nave. According to the archival records there were some changes concerning the iconographical programme. The interior was gradually completed and changed partly too. The main changes concerned the paintings, arranging of the liturgical area and the Baroque organ case reconstruction as well as new organ.