Zobrazit minimální záznam

Teacher-Pupil Relation in Religious Education and Catechesis
dc.contributor.advisorEliáš, Vojtěch
dc.creatorČermáková, Bronislava
dc.date.accessioned2017-04-26T18:16:09Z
dc.date.available2017-04-26T18:16:09Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/31905
dc.description.abstractDiplomová práce "Vztah učitel a žák při výuce náboženství a katechezi" pojednává o některých aspektech vzájemných vztahů ve výuce náboženství a katechezi. V první části práce jsou popsány některé obecné rysy vztahu mezi učitelem a žákem z pohledu pedagogiky a psychologie a nastíněny některé etické aspekty tohoto vztahu. Druhá část práce se zabývá specifiky vztahů vznikajících ve výuce náboženství a v katechezi. Z obsahu a cíle katecheze (jímž je růst víry katechizovaných) a výuky náboženství (vytvoření zralého a odpovědného vztahu k víře a křesťanství) vyplývá, že vztah mezi učitelem a žákem je mnohem bližší a osobnější než při výuce běžných předmětů. Tento vztah by měl být založen především na vzájemné úctě a důvěře. Tato blízkost se může stát zdrojem vzájemného obohacení, ale také s sebou přináší významné riziko selhání a zneužití. Tyto škody mají vážné důsledky pro rozvoj osobnosti katechizovaného, jeho vztahu k sobě, ke světu i k Bohu. Odpovědnost v takových případech je vždy na straně katechety (učitele). Zdravý vztah mezi subjekty katecheze předpokládá vysokou úroveň osobní zralosti katechety. Cestou minimalizace rizik není rezignace na blízkost a hloubku vzájemných vztahů v katechezi, ale spíše je důležité se zaměřit na správnou formaci katechetů, která zahrnuje rozpoznání povolání a přípravu...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis "Teacher-Pupil Relation in Religious Education and Catechesis" presents some aspects of relations in religious education and catechesis. In the first part of the thesis, some general characteristics of teacher-pupil relation are described from the perspective of pedagogy and psychology and some ethic aspects of this relation are outlined. The second part deals with the specific features of the relations developed in religious education and catechesis. The subject and aim of catechesis (which is the growth of the catechised's faith) and of the religious education (the developement of mature and responsible attitude towards religious belief and Christianity) both imply the conclusion, that the teacher-pupil relation is much closer and more personal than in other school subjects teaching. This relation should be, above all, based on mutual love and respect. This proximity can become the source of mutual enrichment, but it also brings a considerable risk of failure and abuse. The damages caused this way have grave consequences for the personal developement of the catechised, their relation towards themselves, other people and God. The responsibility in such cases always lies upon the catechist (teacher). The healthy relation between the subjects of catechesis presumes high level of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectkatechezecs_CZ
dc.subjectkatechetacs_CZ
dc.subjectvýuka náboženstvícs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectvztahcs_CZ
dc.subjectcatechesisen_US
dc.subjectcatechisten_US
dc.subjectreligious educationen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectpupilen_US
dc.subjectrelationen_US
dc.titleVztah učitel a žák ve výuce náboženství a katechezics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-13
dc.description.departmentDepartment of Pastoral Theology and Law Sciencesen_US
dc.description.departmentKatedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId88750
dc.title.translatedTeacher-Pupil Relation in Religious Education and Catechesisen_US
dc.contributor.refereeKuźniar, Mariusz
dc.identifier.aleph001374830
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTheological educationen_US
thesis.degree.disciplineTeologické naukycs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeologické naukycs_CZ
uk.degree-discipline.enTheological educationen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Vztah učitel a žák při výuce náboženství a katechezi" pojednává o některých aspektech vzájemných vztahů ve výuce náboženství a katechezi. V první části práce jsou popsány některé obecné rysy vztahu mezi učitelem a žákem z pohledu pedagogiky a psychologie a nastíněny některé etické aspekty tohoto vztahu. Druhá část práce se zabývá specifiky vztahů vznikajících ve výuce náboženství a v katechezi. Z obsahu a cíle katecheze (jímž je růst víry katechizovaných) a výuky náboženství (vytvoření zralého a odpovědného vztahu k víře a křesťanství) vyplývá, že vztah mezi učitelem a žákem je mnohem bližší a osobnější než při výuce běžných předmětů. Tento vztah by měl být založen především na vzájemné úctě a důvěře. Tato blízkost se může stát zdrojem vzájemného obohacení, ale také s sebou přináší významné riziko selhání a zneužití. Tyto škody mají vážné důsledky pro rozvoj osobnosti katechizovaného, jeho vztahu k sobě, ke světu i k Bohu. Odpovědnost v takových případech je vždy na straně katechety (učitele). Zdravý vztah mezi subjekty katecheze předpokládá vysokou úroveň osobní zralosti katechety. Cestou minimalizace rizik není rezignace na blízkost a hloubku vzájemných vztahů v katechezi, ale spíše je důležité se zaměřit na správnou formaci katechetů, která zahrnuje rozpoznání povolání a přípravu...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis "Teacher-Pupil Relation in Religious Education and Catechesis" presents some aspects of relations in religious education and catechesis. In the first part of the thesis, some general characteristics of teacher-pupil relation are described from the perspective of pedagogy and psychology and some ethic aspects of this relation are outlined. The second part deals with the specific features of the relations developed in religious education and catechesis. The subject and aim of catechesis (which is the growth of the catechised's faith) and of the religious education (the developement of mature and responsible attitude towards religious belief and Christianity) both imply the conclusion, that the teacher-pupil relation is much closer and more personal than in other school subjects teaching. This relation should be, above all, based on mutual love and respect. This proximity can become the source of mutual enrichment, but it also brings a considerable risk of failure and abuse. The damages caused this way have grave consequences for the personal developement of the catechised, their relation towards themselves, other people and God. The responsibility in such cases always lies upon the catechist (teacher). The healthy relation between the subjects of catechesis presumes high level of...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ
dc.identifier.lisID990013748300106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV