Zobrazit minimální záznam

The fear as a part of educational unsuccessfulness
dc.contributor.advisorKrykorková, Hana
dc.creatorŠináglová, Dita
dc.date.accessioned2017-04-26T18:06:03Z
dc.date.available2017-04-26T18:06:03Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/31860
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává v teoretické rovině o strachu a úzkosti obecně, jejich funkcích, příznacích a možných příčinách. Práce je zaměřena převážně na pohled na strach ve školním prostředí. Je zde podrobně pohovořeno o problémech školního výkonu, školního prospěchu a neprospěchu a v nespolední řadě také o problémech školního neúspěchu. Strach u dětí je převážně spojen s neúspěchem ve škole a s důsledky, které tento neúspěch přináší. Diplomová práce je rozdělena do tří částí: teoretická část, speciálně teoretická část a empirická část. Teoretická část práce je uvedena kapitolou - historický pohled na strach a úzkost - zde je stručně shrnuto, jak se vyvíjel pohled společnosti na strach a úzkost u lidí. V teoretické části diplomové práce jsou dále rozebrány způsoby zvládnutí strachu a úzkosti u dětí, možné způsoby předcházení strachu a jeho odstraňování. Ve speciálně teoretické části rozebírám jednu z možných metod, které lze při odstraňování a předcházení strachu u dětí použít. V Empirické části je tato metoda ověřována učiteli a dětmi základních škol. Zjišťovala jsem, jak se metoda příběhu osvědčí na prvním a na druhém stupni základní školy.cs_CZ
dc.description.abstractDiploma Thesis deals with the theoretical level of fear and anxiety in general their functions, symptoms and potential causes. Work is focused primarily on the view of fear in the school environment. There are discussed in detail the problems of academic performance, school grades and disadvantage and the problems of school failure. Fear in childern is primarily associated with failure in school and the consequences that failure brings. The work is dividend into three parts. Theoretical, especially theoretical and empirical part. The theoretical part is dealt with walys to cope with fear and anxiety in children, possible ways to prevent fear and its removal. In a specially-theoretical part I have one of the possible methods that can prevent the removal and use of fear in children. In the empirical part of this thesis is varified by teachers and primary school children. I investigated how the method of narrative attests to the first and second grade of elementary school.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleStrach jako jedna z příčin školní neúspěšnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-22
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId94271
dc.title.translatedThe fear as a part of educational unsuccessfulnessen_US
dc.contributor.refereeJedlička, Richard
dc.identifier.aleph001401097
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pedagogikycs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pedagogikycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává v teoretické rovině o strachu a úzkosti obecně, jejich funkcích, příznacích a možných příčinách. Práce je zaměřena převážně na pohled na strach ve školním prostředí. Je zde podrobně pohovořeno o problémech školního výkonu, školního prospěchu a neprospěchu a v nespolední řadě také o problémech školního neúspěchu. Strach u dětí je převážně spojen s neúspěchem ve škole a s důsledky, které tento neúspěch přináší. Diplomová práce je rozdělena do tří částí: teoretická část, speciálně teoretická část a empirická část. Teoretická část práce je uvedena kapitolou - historický pohled na strach a úzkost - zde je stručně shrnuto, jak se vyvíjel pohled společnosti na strach a úzkost u lidí. V teoretické části diplomové práce jsou dále rozebrány způsoby zvládnutí strachu a úzkosti u dětí, možné způsoby předcházení strachu a jeho odstraňování. Ve speciálně teoretické části rozebírám jednu z možných metod, které lze při odstraňování a předcházení strachu u dětí použít. V Empirické části je tato metoda ověřována učiteli a dětmi základních škol. Zjišťovala jsem, jak se metoda příběhu osvědčí na prvním a na druhém stupni základní školy.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma Thesis deals with the theoretical level of fear and anxiety in general their functions, symptoms and potential causes. Work is focused primarily on the view of fear in the school environment. There are discussed in detail the problems of academic performance, school grades and disadvantage and the problems of school failure. Fear in childern is primarily associated with failure in school and the consequences that failure brings. The work is dividend into three parts. Theoretical, especially theoretical and empirical part. The theoretical part is dealt with walys to cope with fear and anxiety in children, possible ways to prevent fear and its removal. In a specially-theoretical part I have one of the possible methods that can prevent the removal and use of fear in children. In the empirical part of this thesis is varified by teachers and primary school children. I investigated how the method of narrative attests to the first and second grade of elementary school.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014010970106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV