Kresba jako nástroj dětské komunikace
The drawing as an instrument of children communication
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/31499Identifikátory
SIS: 91455
Kolekce
- Kvalifikační práce [22848]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šturma, Jaroslav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
23. 5. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
kresba rodiny, kresba začarované rodiny, rodinaKlíčová slova (anglicky)
drawing of family, drawing of enchanted family, familyTeoretická část práce se zabývá klíčovými tématy dětské kresby, klinickou psychologií, vývojem dětské kresby a projektivními technikami obecně. Zároveň se práce věnuje rodině a jejímu vlivu na dítě. Praktická část se skládá z výzkumu, který jsem zaměřila na věkovou skupinu dětí od 5 do 9 let. Předmětem zkoumání byly dětské kresby rodiny a začarované rodiny. Pro dosažení cíle jsem zvolila metodu práce s dostupnou literaturou, která se zabývá vývojem lidské kresby a vývojem dítěte. Klíčová slova: kresba rodiny, kresba začarované rodiny, rodina
The theoretical part of the thesis deals with key issues of children's drawings, clinical psychology, development of children's drawing and projective techniques in general. Furthermore, my thesis concentrates on family and its impact on the child. The practical part consists of the research in which I focused on a group of children from 5 to 9 years of age. The subjects of my research are children's drawings of a normal family and an enchanted family. To achieve the objective, I chose a method of work and available literature which deals with human drawing development and child development. Key words: Drawing of family, drawing of enchanted family, family