Zobrazit minimální záznam

The Empathy of Preschools Children
dc.contributor.advisorVaníčková, Eva
dc.creatorMarková, Eva
dc.date.accessioned2018-09-11T10:14:21Z
dc.date.available2018-09-11T10:14:21Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/30126
dc.description.abstractTématem této bakalářské práce je "Empatie dětí předškolního věku". Práce je složena z části teoretické a praktické. První kapitola teoretické části se zabývá charakteristikou dítěte předškolního věku a jeho emočním vývojem. Ve druhé kapitole je objasněn pojem empatie, její význam, vývoj a vlivy rodiny a mateřské školy na rozvoj empatie u dítěte. Praktická část zpracovává a vyhodnocuje výsledky získané provedeným výzkumem v několika mateřských školách. Cílem výzkumu bylo zjistit četnost empatických dětí v předškolním věku navštěvujících mateřskou školu. Míru empatie dětí předškolního věku autorka zkoumala v závislosti na pohlaví, věku. Dále autorka porovnávala míru empatie dětí v jednotlivých mateřských školách, ve kterých průzkum prováděla. Výsledky výzkumu jsou zpracovány do tabulek, které jsou uvedeny v příloze. V kapitole "Výsledky výzkumu" autorka popisuje výsledky výzkumu podle předem zvolených hypotéz. V diskusi autorka uvádí své osobní názory a myšlenky k tématu práce. V závěru autorka uvádí rady pro primární prevenci, jak předcházet následkům nedostatečně rozvinuté empatie, na úrovni rodiny, mateřské školy, komunity a společnosti.cs_CZ
dc.description.abstractThe subject of author bachelor work is called "The Empathy of Preschool Children". The bachelor work is composed of theoretical part and practical part. The first chapter of theoretical part is aimed at emotional development of preschool child. The second chapter represents to meaning and development of empathy and how parents and nursery school may affect empathy development of preschool child. The results of the research are processed and evaluated in the practical part of the bachelor work The aim of author bachelor work was find out count of empathetic children who attend nursery school. Author of the bachelor work has researched the degree of empathy at preschool children in dependence on gender and age. Next author has compared individual nursery schools in degree of empathy at preschool children. In the fifth chapter called "The results of the research" are described results of the research according to predefined hypotheses and processed by tables which are emplaced in the annex. In the "Discussion chapter" author introduce her ideas and opinions relating to subject of the bachelor work. The advices for primary prevention to parents, to teachers of nursery school, to community and society how they should prevent followings of insufficiently evolved empathy at preschool children are introduced in the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 3. lékařská fakultacs_CZ
dc.titleEmpatie dětí předškolního věkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-17
dc.description.departmentÚstav hygienycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Hygieneen_US
dc.description.facultyThird Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty3. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId64963
dc.title.translatedThe Empathy of Preschools Childrenen_US
dc.identifier.aleph001403909
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVeřejné zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.disciplinePublic Healthen_US
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs3. lékařská fakulta::Ústav hygienycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enThird Faculty of Medicine::Department of Hygieneen_US
uk.faculty-name.cs3. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enThird Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs3.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVeřejné zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enPublic Healthen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem této bakalářské práce je "Empatie dětí předškolního věku". Práce je složena z části teoretické a praktické. První kapitola teoretické části se zabývá charakteristikou dítěte předškolního věku a jeho emočním vývojem. Ve druhé kapitole je objasněn pojem empatie, její význam, vývoj a vlivy rodiny a mateřské školy na rozvoj empatie u dítěte. Praktická část zpracovává a vyhodnocuje výsledky získané provedeným výzkumem v několika mateřských školách. Cílem výzkumu bylo zjistit četnost empatických dětí v předškolním věku navštěvujících mateřskou školu. Míru empatie dětí předškolního věku autorka zkoumala v závislosti na pohlaví, věku. Dále autorka porovnávala míru empatie dětí v jednotlivých mateřských školách, ve kterých průzkum prováděla. Výsledky výzkumu jsou zpracovány do tabulek, které jsou uvedeny v příloze. V kapitole "Výsledky výzkumu" autorka popisuje výsledky výzkumu podle předem zvolených hypotéz. V diskusi autorka uvádí své osobní názory a myšlenky k tématu práce. V závěru autorka uvádí rady pro primární prevenci, jak předcházet následkům nedostatečně rozvinuté empatie, na úrovni rodiny, mateřské školy, komunity a společnosti.cs_CZ
uk.abstract.enThe subject of author bachelor work is called "The Empathy of Preschool Children". The bachelor work is composed of theoretical part and practical part. The first chapter of theoretical part is aimed at emotional development of preschool child. The second chapter represents to meaning and development of empathy and how parents and nursery school may affect empathy development of preschool child. The results of the research are processed and evaluated in the practical part of the bachelor work The aim of author bachelor work was find out count of empathetic children who attend nursery school. Author of the bachelor work has researched the degree of empathy at preschool children in dependence on gender and age. Next author has compared individual nursery schools in degree of empathy at preschool children. In the fifth chapter called "The results of the research" are described results of the research according to predefined hypotheses and processed by tables which are emplaced in the annex. In the "Discussion chapter" author introduce her ideas and opinions relating to subject of the bachelor work. The advices for primary prevention to parents, to teachers of nursery school, to community and society how they should prevent followings of insufficiently evolved empathy at preschool children are introduced in the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 3. lékařská fakulta, Ústav hygienycs_CZ
thesis.grade.code2
dc.identifier.lisID990014039090106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV