Zobrazit minimální záznam

Gender and adult education
dc.contributor.advisorKopecký, Martin
dc.creatorSlabá, Gabriela
dc.date.accessioned2017-04-21T01:52:17Z
dc.date.available2017-04-21T01:52:17Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/29634
dc.description.abstractHlavním tématem této bakalářské práce je gender - hledání souvislostí vzniku a jeho utváření. Snaží se zjistit příčiny a souvislosti nerovného přístupu k mužům a ženám v naší společnosti. Prostřednictvím vzdělávání se pokouší o nalezení možných způsobů řešení tohoto problému. Práce objasňuje základní pojmy, utváření genderu, genderových stereotypů. Socializace je zde chápána jako celoživotní proces, během něhož se gender utváří. Dále se pokouší přiblížit roli školy a školského sytému, který společenské nerovnosti udržuje. Na školy nahlíží jako na instituce, které utužují genderovou identitu jedince. Popisuje také legislativní rámec, který by měl zajistit nazírání, ale především zajištění rovného přístupu mužů a žen ke vzdělání. Dále objasňuje pojmy, cíle a funkce vzdělávání dospělých, zejména pak z pohledu žen. Nastiňuje problémy či překážky, se kterými se ženy často potýkají při snaze se dále vzdělávat. Snaží se postihnout možnosti vzdělávání žen ve smyslu provázanosti trhu práce a vzdělávacího systému. Poukazuje na vertikální i horizontální genderovou segregaci trhu práce. Dále také zmiňuje postupy pozitivní diskriminace - afirmativní akce a gender mainstreaming. Věnuje se také konkrétním možnostem vzdělávání žen v České republice s důrazem podnikové vzdělání, rekvalifikace a vzdělávání prostřednictvím...cs_CZ
dc.description.abstractThe main topic of this thesis is gender - the search for context creation and developments. Seeks to identify the causes and context of unequal access to the men and women in our society. Through education, trying to find possible ways of solving this problem. The work clarifies the basic concepts, the formation of gender, gender stereotypes. Socialization is here understood as a lifelong process during which gender shapes. Furthermore, attempts to bring the role of the school and school system, which maintains social inequality. The school is regarded as an institution that tensions while favorably strengthening an individual's gender identity. It also describes the legislative framework should provide outlook, but also ensure equal access of men and women to education. Further clarifying the concepts, objectives and functions of adult education, especially from the perspective of women. Outlines the problems and obstacles that women often face in trying to educate. Seeks to affect educational opportunities for women within the meaning of the coherence of the labor market and education system. Points to the vertical and horizontal gender segregation of the labor market. It also mentions the practice of affirmative action - affirmative action and gender mainstreaming. He also specific learning opportunities...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleGender a vzdělávání dospělýchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-02-16
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId82768
dc.title.translatedGender and adult educationen_US
dc.contributor.refereeTureckiová, Michaela
dc.identifier.aleph001197170
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csHlavním tématem této bakalářské práce je gender - hledání souvislostí vzniku a jeho utváření. Snaží se zjistit příčiny a souvislosti nerovného přístupu k mužům a ženám v naší společnosti. Prostřednictvím vzdělávání se pokouší o nalezení možných způsobů řešení tohoto problému. Práce objasňuje základní pojmy, utváření genderu, genderových stereotypů. Socializace je zde chápána jako celoživotní proces, během něhož se gender utváří. Dále se pokouší přiblížit roli školy a školského sytému, který společenské nerovnosti udržuje. Na školy nahlíží jako na instituce, které utužují genderovou identitu jedince. Popisuje také legislativní rámec, který by měl zajistit nazírání, ale především zajištění rovného přístupu mužů a žen ke vzdělání. Dále objasňuje pojmy, cíle a funkce vzdělávání dospělých, zejména pak z pohledu žen. Nastiňuje problémy či překážky, se kterými se ženy často potýkají při snaze se dále vzdělávat. Snaží se postihnout možnosti vzdělávání žen ve smyslu provázanosti trhu práce a vzdělávacího systému. Poukazuje na vertikální i horizontální genderovou segregaci trhu práce. Dále také zmiňuje postupy pozitivní diskriminace - afirmativní akce a gender mainstreaming. Věnuje se také konkrétním možnostem vzdělávání žen v České republice s důrazem podnikové vzdělání, rekvalifikace a vzdělávání prostřednictvím...cs_CZ
uk.abstract.enThe main topic of this thesis is gender - the search for context creation and developments. Seeks to identify the causes and context of unequal access to the men and women in our society. Through education, trying to find possible ways of solving this problem. The work clarifies the basic concepts, the formation of gender, gender stereotypes. Socialization is here understood as a lifelong process during which gender shapes. Furthermore, attempts to bring the role of the school and school system, which maintains social inequality. The school is regarded as an institution that tensions while favorably strengthening an individual's gender identity. It also describes the legislative framework should provide outlook, but also ensure equal access of men and women to education. Further clarifying the concepts, objectives and functions of adult education, especially from the perspective of women. Outlines the problems and obstacles that women often face in trying to educate. Seeks to affect educational opportunities for women within the meaning of the coherence of the labor market and education system. Points to the vertical and horizontal gender segregation of the labor market. It also mentions the practice of affirmative action - affirmative action and gender mainstreaming. He also specific learning opportunities...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990011971700106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV