dc.contributor.advisor | Kopecký, Martin | |
dc.creator | Slabá, Gabriela | |
dc.date.accessioned | 2017-04-21T01:52:17Z | |
dc.date.available | 2017-04-21T01:52:17Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/29634 | |
dc.description.abstract | Hlavním tématem této bakalářské práce je gender - hledání souvislostí vzniku a jeho utváření. Snaží se zjistit příčiny a souvislosti nerovného přístupu k mužům a ženám v naší společnosti. Prostřednictvím vzdělávání se pokouší o nalezení možných způsobů řešení tohoto problému. Práce objasňuje základní pojmy, utváření genderu, genderových stereotypů. Socializace je zde chápána jako celoživotní proces, během něhož se gender utváří. Dále se pokouší přiblížit roli školy a školského sytému, který společenské nerovnosti udržuje. Na školy nahlíží jako na instituce, které utužují genderovou identitu jedince. Popisuje také legislativní rámec, který by měl zajistit nazírání, ale především zajištění rovného přístupu mužů a žen ke vzdělání. Dále objasňuje pojmy, cíle a funkce vzdělávání dospělých, zejména pak z pohledu žen. Nastiňuje problémy či překážky, se kterými se ženy často potýkají při snaze se dále vzdělávat. Snaží se postihnout možnosti vzdělávání žen ve smyslu provázanosti trhu práce a vzdělávacího systému. Poukazuje na vertikální i horizontální genderovou segregaci trhu práce. Dále také zmiňuje postupy pozitivní diskriminace - afirmativní akce a gender mainstreaming. Věnuje se také konkrétním možnostem vzdělávání žen v České republice s důrazem podnikové vzdělání, rekvalifikace a vzdělávání prostřednictvím... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The main topic of this thesis is gender - the search for context creation and developments. Seeks to identify the causes and context of unequal access to the men and women in our society. Through education, trying to find possible ways of solving this problem. The work clarifies the basic concepts, the formation of gender, gender stereotypes. Socialization is here understood as a lifelong process during which gender shapes. Furthermore, attempts to bring the role of the school and school system, which maintains social inequality. The school is regarded as an institution that tensions while favorably strengthening an individual's gender identity. It also describes the legislative framework should provide outlook, but also ensure equal access of men and women to education. Further clarifying the concepts, objectives and functions of adult education, especially from the perspective of women. Outlines the problems and obstacles that women often face in trying to educate. Seeks to affect educational opportunities for women within the meaning of the coherence of the labor market and education system. Points to the vertical and horizontal gender segregation of the labor market. It also mentions the practice of affirmative action - affirmative action and gender mainstreaming. He also specific learning opportunities... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Gender a vzdělávání dospělých | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-02-16 | |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 82768 | |
dc.title.translated | Gender and adult education | en_US |
dc.contributor.referee | Tureckiová, Michaela | |
dc.identifier.aleph | 001197170 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Hlavním tématem této bakalářské práce je gender - hledání souvislostí vzniku a jeho utváření. Snaží se zjistit příčiny a souvislosti nerovného přístupu k mužům a ženám v naší společnosti. Prostřednictvím vzdělávání se pokouší o nalezení možných způsobů řešení tohoto problému. Práce objasňuje základní pojmy, utváření genderu, genderových stereotypů. Socializace je zde chápána jako celoživotní proces, během něhož se gender utváří. Dále se pokouší přiblížit roli školy a školského sytému, který společenské nerovnosti udržuje. Na školy nahlíží jako na instituce, které utužují genderovou identitu jedince. Popisuje také legislativní rámec, který by měl zajistit nazírání, ale především zajištění rovného přístupu mužů a žen ke vzdělání. Dále objasňuje pojmy, cíle a funkce vzdělávání dospělých, zejména pak z pohledu žen. Nastiňuje problémy či překážky, se kterými se ženy často potýkají při snaze se dále vzdělávat. Snaží se postihnout možnosti vzdělávání žen ve smyslu provázanosti trhu práce a vzdělávacího systému. Poukazuje na vertikální i horizontální genderovou segregaci trhu práce. Dále také zmiňuje postupy pozitivní diskriminace - afirmativní akce a gender mainstreaming. Věnuje se také konkrétním možnostem vzdělávání žen v České republice s důrazem podnikové vzdělání, rekvalifikace a vzdělávání prostřednictvím... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The main topic of this thesis is gender - the search for context creation and developments. Seeks to identify the causes and context of unequal access to the men and women in our society. Through education, trying to find possible ways of solving this problem. The work clarifies the basic concepts, the formation of gender, gender stereotypes. Socialization is here understood as a lifelong process during which gender shapes. Furthermore, attempts to bring the role of the school and school system, which maintains social inequality. The school is regarded as an institution that tensions while favorably strengthening an individual's gender identity. It also describes the legislative framework should provide outlook, but also ensure equal access of men and women to education. Further clarifying the concepts, objectives and functions of adult education, especially from the perspective of women. Outlines the problems and obstacles that women often face in trying to educate. Seeks to affect educational opportunities for women within the meaning of the coherence of the labor market and education system. Points to the vertical and horizontal gender segregation of the labor market. It also mentions the practice of affirmative action - affirmative action and gender mainstreaming. He also specific learning opportunities... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011971700106986 | |