Válečné konflikty v současném umění
Military Conflicts in Contemporary Art
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29264Identifiers
Study Information System: 67042
Collections
- Kvalifikační práce [2276]
Author
Advisor
Referee
Kukurová, Lenka
Faculty / Institute
Catholic Theological Faculty
Discipline
History of Christian Arts
Department
Institute of Christian Art History
Date of defense
9. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
RÉSUMÉ Tato práce se zabývá především zobrazením války v současném umění mezinárodními umělci jako je například Nancy Spero, Mary Kelly, Jenny Holzer, Alfredo Jaar, Fernando Botero a další. Práce se soustřeďuji na neoficiální umění - protiválečné. První část se snaží vykreslit jakousi vývojovou linii zobrazování války jako protestu nebo jako dokumentu určité události od 1. poloviny 17. století až do 1. polovinu 20. století. Prvními náznaky jiného pohledu na zobrazení války, než jako na oficiální malby, v kterých jsou válečné výjevy podány jako nástroj oslavy a propagandy svrchovanosti moci, můžeme nalézt v souboru rytin Útrapy války z roku 1633 od Jacquese Callota, od které je dále sledován vývoj neoficiálního umění přes zachycení lidských krutostí v rytinách Hrůzy války od Francisca Goyi, dokumentární práce Maneta během Francouzsko-pruské války, díla Otty Dixe a George Grozse až po nejznámnější protiválečné dílo Guernica od Pabla Picassa. Druhá část je věnovaná uměleckému ztvárnění války ve Vietnamu v dílech Nancy Spero a jejího manžela Leona Goluba, a umělcům, kteří se seskupily do protestním hnutích ve Spojených státech americký, aby skrze svá díla vyjádřili nesouhlas s válkou. Věnována je zde pozornost dvěma důležitým protiválečným akcím, a to The artists'tower of protest a Moratorium. Další část se...
The military conflicts in contemporary art This work is trying to examine the represantation of the war by contemporary artis. Its focus is on the anti-war art, which is observed from its beginning to today. The depiction of the theme of the war has many ways. There are artists whose inspiration come from their interest in political, social or feminist activism and in their art works they think out diffrent questions which refer to more war conflicts. In their work they use own language to their imagery of such horrible atrocities taking place all over the world. And so this work is trying to describe their art works not according to the historical global or local conflict but according to some topics, that are questioning how the artists present the horrors of war, how are the artists inspired by the media like television or press and how do they depict the victims, how their works could help to pay attention on and to prevent other cruelties and atrocities of war through their works and collective colaboratin which is unfortunately not so operated nowadays as it was for example during the Vietnam war.