Zobrazit minimální záznam

"Being of Things" - Creative Production of Trasa Group Members who Emerged from Emil Filla's Studio
dc.contributor.advisorRakušanová, Marie
dc.creatorTurzová, Lenka
dc.date.accessioned2017-04-20T23:23:50Z
dc.date.available2017-04-20T23:23:50Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/29261
dc.description.abstractRésumé Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na tvorbu Emila Filly a žáky, kteří vzešli z jeho atelieru a působili v umělecké skupině Trasa. Konkrétně na Jitku a Květu Válovy, Vladimíra Jarcovjáka, Věru Heřmanskou, Čestmíra Kafku a Karla Vacu. Mým cílem bylo také zhodnotit Emila Fillu jako profesora na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze a zjistit, jaký vliv měl na své studenty. Na škole Filla působil od roku 1946 do své smrti roku 1953. Ačkoliv nemohl kvůli komunistickému režimu učit pouze podle svých představ a nejlepšího mínění, vložil do svého profesorství maximum, takže zde dokázal vychovat prvotřídní výtvarné osobnosti. Všem svým studentům vštěpoval v prvním roce studia techniku kresby. Později se žáci zaměřili na praxi v oblasti monumentální výzdoby, především fresky, gobelínů a mozaiky. Pro Fillu byla vždy velmi důležitá umělecká všestrannost, jelikož byl důrazně proti jednotlivé specializaci. Profesor Filla měl jako legenda české moderny a avantgardy u studentů přirozený respekt, díky kterému měl s žáky vcelku přátelský vztah. Skupina Trasa byla zformována v roce 1954. Inspiraci čerpala z válečné Skupiny 42 a její tématiky městské poezie a imaginativního civilismu, Fernanda Légera, italského neorealismu a stejně jako jejich profesor z tvorby Pabla Picassa a George Braqua. Ať už byl Fillův...cs_CZ
dc.description.abstractNázev práce, anotace a pět klíčových slov v anglickém jazyce "Existence Of Things" - creative production of Trasa group's members which came up from Emil Filla's studio Within 1948 - 1960 a process with a view to lay the foundations of communist system took its place in Czechoslovakia society. This process supposed to allow formation of inspection authorities with control all over the country. That meant a period of isolation and lack of freedom for the whole art area. In this work I am aiming at the late production of Emil Filla and his students, which came up from his studio and functioned in Trasa artistic group, particulary at Jitka Valova and Kveta Valova, Vladimir Jarcovjak, Vera Hermanska, Cestmir Kafka and Karel Vaca. Trasa group markedly participated in forming of then creative art scene and also substantially influenced its further progress. Emil Filla, Trasa, painting, 20th century, Czechoslovakiaen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.title"Jsoucno věcí" - výtvarná tvorba členů skupiny Trasa, vzešlých z atelieru Emila Fillycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-07
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId67909
dc.title.translated"Being of Things" - Creative Production of Trasa Group Members who Emerged from Emil Filla's Studioen_US
dc.contributor.refereeNovotná, Eva
dc.identifier.aleph001131657
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csRésumé Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na tvorbu Emila Filly a žáky, kteří vzešli z jeho atelieru a působili v umělecké skupině Trasa. Konkrétně na Jitku a Květu Válovy, Vladimíra Jarcovjáka, Věru Heřmanskou, Čestmíra Kafku a Karla Vacu. Mým cílem bylo také zhodnotit Emila Fillu jako profesora na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze a zjistit, jaký vliv měl na své studenty. Na škole Filla působil od roku 1946 do své smrti roku 1953. Ačkoliv nemohl kvůli komunistickému režimu učit pouze podle svých představ a nejlepšího mínění, vložil do svého profesorství maximum, takže zde dokázal vychovat prvotřídní výtvarné osobnosti. Všem svým studentům vštěpoval v prvním roce studia techniku kresby. Později se žáci zaměřili na praxi v oblasti monumentální výzdoby, především fresky, gobelínů a mozaiky. Pro Fillu byla vždy velmi důležitá umělecká všestrannost, jelikož byl důrazně proti jednotlivé specializaci. Profesor Filla měl jako legenda české moderny a avantgardy u studentů přirozený respekt, díky kterému měl s žáky vcelku přátelský vztah. Skupina Trasa byla zformována v roce 1954. Inspiraci čerpala z válečné Skupiny 42 a její tématiky městské poezie a imaginativního civilismu, Fernanda Légera, italského neorealismu a stejně jako jejich profesor z tvorby Pabla Picassa a George Braqua. Ať už byl Fillův...cs_CZ
uk.abstract.enNázev práce, anotace a pět klíčových slov v anglickém jazyce "Existence Of Things" - creative production of Trasa group's members which came up from Emil Filla's studio Within 1948 - 1960 a process with a view to lay the foundations of communist system took its place in Czechoslovakia society. This process supposed to allow formation of inspection authorities with control all over the country. That meant a period of isolation and lack of freedom for the whole art area. In this work I am aiming at the late production of Emil Filla and his students, which came up from his studio and functioned in Trasa artistic group, particulary at Jitka Valova and Kveta Valova, Vladimir Jarcovjak, Vera Hermanska, Cestmir Kafka and Karel Vaca. Trasa group markedly participated in forming of then creative art scene and also substantially influenced its further progress. Emil Filla, Trasa, painting, 20th century, Czechoslovakiaen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990011316570106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV