Zobrazit minimální záznam

The Art Nouveau Decor in Prague Ecclesiastical Milieu
dc.contributor.advisorOtavský, Karel
dc.creatorPospíšilová, Inka
dc.date.accessioned2017-04-20T23:17:18Z
dc.date.available2017-04-20T23:17:18Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/29247
dc.description.abstractRESUMÉ POSPÍŠILOVÁ, Inka: Secesní dekor v pražském církevním prostředí. Bakalářská práce na Ústavu dějin křesťanského umění Katolické teologické fakulty Univerzity Karlovy. Praha 2009. Vedoucí práce Dr. phil.-hist. Karel Otavský. Bakalářská práce "Secesní dekor v pražském církevním prostředí" si bere za cíl otevření tématu uplatnění secesního užitého umění v římskokatolické církvi a je pomocně vymezena časovým rámcem let 1890-1914. Námětové zúžení na Prahu vyplynulo z faktu, že secesní program se uskutečňoval zejména v metropolitním prostředí První kapitola je zasvěcena přístupu k otázce secese jako fenoménu, stavu bádání a základní literatuře v tématem vymezeném oboru. Z praktických důvodů je dělena na obsažnější část uměleckou pojednávající stručně kulturní předpoklady secese v zahraničí, její vývoj a přijetí jak v cizině, tak v Čechách, a část církevní. Na ní těsně navazuje kapitola druhá, kde je předmětem zájmu samotný pojem "secese", dále otázka, co nového vlastně hnutí přinášelo a to, jak je ji možno ukotvit časově. Další kapitola se soustředí na české, zejména pak pražské prostředí jakožto sídlo institucí, které zde přispívaly k rozvoji užitého umění: Tedy Uměleckoprůmyslová škola, Uměleckoprůmyslové museum, družstvo Artěl, Pražské umělecké díly a Svaz českého díla. Jednotlivými obory užitého umění...cs_CZ
dc.description.abstractThe main theme of bachelor thesis "The art nouveau decor in the Prague ecclesiastical milieu" is to open the questions of applied art using in the roman catholic church and its auxiliary time frame is delimitated by the years 1890-1914. The fact, that the Art Nuovo program was fullfiled especially in big cities, was the reason for focusing on Prague. The first chapter is devoted to the Art Nuovo as a phenomenon, to the research development and basic literature within delineated theme. For functional reasons is this chapter divided into the artistic and ecclesiastical part, whereas the first and larger of them is deailing briefly with the Art Nuovo participations abroad and its acceptance. The second chapter closely evolves the term "Art Nuovo", its newly brought ideas and time space in which we can talk about this movement. The next chapter of the work concentrates on the Czech, especially Prague milieu as the seat of institutions partaking in applied art: It means School of Decorative Arts, Museum of Decorative Arts, Establishment of Artěl, Prague Art Workshops and The Association for Czech Works. With particular filelds of the applied art concerned related subchapters: Glass, metalworks and jewels, clay and ceramics, textiles, furniture and bookbinding. The fifth closing chapter describes...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleSecesní dekor v pražském církevním prostředícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-09
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId51350
dc.title.translatedThe Art Nouveau Decor in Prague Ecclesiastical Milieuen_US
dc.contributor.refereeRakušanová, Marie
dc.identifier.aleph001131563
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csRESUMÉ POSPÍŠILOVÁ, Inka: Secesní dekor v pražském církevním prostředí. Bakalářská práce na Ústavu dějin křesťanského umění Katolické teologické fakulty Univerzity Karlovy. Praha 2009. Vedoucí práce Dr. phil.-hist. Karel Otavský. Bakalářská práce "Secesní dekor v pražském církevním prostředí" si bere za cíl otevření tématu uplatnění secesního užitého umění v římskokatolické církvi a je pomocně vymezena časovým rámcem let 1890-1914. Námětové zúžení na Prahu vyplynulo z faktu, že secesní program se uskutečňoval zejména v metropolitním prostředí První kapitola je zasvěcena přístupu k otázce secese jako fenoménu, stavu bádání a základní literatuře v tématem vymezeném oboru. Z praktických důvodů je dělena na obsažnější část uměleckou pojednávající stručně kulturní předpoklady secese v zahraničí, její vývoj a přijetí jak v cizině, tak v Čechách, a část církevní. Na ní těsně navazuje kapitola druhá, kde je předmětem zájmu samotný pojem "secese", dále otázka, co nového vlastně hnutí přinášelo a to, jak je ji možno ukotvit časově. Další kapitola se soustředí na české, zejména pak pražské prostředí jakožto sídlo institucí, které zde přispívaly k rozvoji užitého umění: Tedy Uměleckoprůmyslová škola, Uměleckoprůmyslové museum, družstvo Artěl, Pražské umělecké díly a Svaz českého díla. Jednotlivými obory užitého umění...cs_CZ
uk.abstract.enThe main theme of bachelor thesis "The art nouveau decor in the Prague ecclesiastical milieu" is to open the questions of applied art using in the roman catholic church and its auxiliary time frame is delimitated by the years 1890-1914. The fact, that the Art Nuovo program was fullfiled especially in big cities, was the reason for focusing on Prague. The first chapter is devoted to the Art Nuovo as a phenomenon, to the research development and basic literature within delineated theme. For functional reasons is this chapter divided into the artistic and ecclesiastical part, whereas the first and larger of them is deailing briefly with the Art Nuovo participations abroad and its acceptance. The second chapter closely evolves the term "Art Nuovo", its newly brought ideas and time space in which we can talk about this movement. The next chapter of the work concentrates on the Czech, especially Prague milieu as the seat of institutions partaking in applied art: It means School of Decorative Arts, Museum of Decorative Arts, Establishment of Artěl, Prague Art Workshops and The Association for Czech Works. With particular filelds of the applied art concerned related subchapters: Glass, metalworks and jewels, clay and ceramics, textiles, furniture and bookbinding. The fifth closing chapter describes...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990011315630106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV