Zobrazit minimální záznam

Street Art and Its Influence on Contemporary Czech Painting
dc.contributor.advisorRakušanová, Marie
dc.creatorGrabmüllerová, Eva
dc.date.accessioned2017-04-20T23:12:19Z
dc.date.available2017-04-20T23:12:19Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/29231
dc.description.abstractRésumé Fenomén současného umění, street art, označuje umělecký projev, který není definován technikou či námětem. Jediným atributem, který spojuje odlišné podoby a náměty street artu, zůstává specifické využívání městského prostoru. Ačkoliv street art může mít různé podoby, nejčastěji se setkáváme s nálepkami (stickers), plakáty (posters), šablonkami (stencils), nástěnnou malbou zahrnující techniku graffiti, mozaikami, instalacemi, 3D objekty, street party a flash mobem. Vzhledem ke krátkodobé existenci street artu, lze jeho historii definovat jen mlhavě, obecně se však uvádí, že street art má původ v moderním graffiti, které vzniklo na sklonku 60. let 20. století ve Spojených státech ve městě New York. S tvorbou graffiti bývají spojovány i umělecké osobnosti Keitha Haringa a Jeana-Michela Basquiata. Mezi nejvýznamnější tvůrce street artu patří v současné době Blek le Rat, Banksy, Shepard Fairey, D*Face, Blu, Swoon, Os Gmeos, Neck Face, JR, Above, Invader, Alexandros Vasmoulakis, Joshua Allen Harris, Dan Witz, Brad Downey či Herbert Baglione. Na rozdíl od výtvarného umění v tradičním smyslu vzniká street art velmi organicky mimo institucionalizovaný systém. V současné době se street art těší poměrně velkému zájmu veřejnosti, médií i historiků umění a stává se tolerovanou formou ilegálního umění. Význam...cs_CZ
dc.description.abstractStreet Art and Its Influence on Contemporary Czech Painting Street art as a concept refers to an artistic expression, which is, however, not defined by one homogenous technique or subject. The only attribute that conjoins the diverse forms and subjects of street art is a very specific urban area utilization. Although street art encompasses many diverse forms and techniques, the most prevalent ones are sticker art, street posters art, stencil graffiti, murals, traditional graffiti artwork, art intervention, guerrilla art, street installations, yarn bombing, LED art, video projection and flash mobbing. Street art can be a powerful platform for reaching the public, and frequent themes include adbusting, subvertising and other culture jamming, the abolishment of private property and reclaiming the streets. Street art, because of its short history, is hard to define in terms of origin. However, it is often mentioned that street art descended from the modern graffiti that first appeared in the New York City, in the United States during the 1960's. Graffiti is usually connected with the artist personas such as Keith Haring and Jean-Michel Basquiat. The most influential contemporary street artists are e.g. Blek le Rat, Banksy, Shepard Fairey, D*Face, Blu, Swoon, Os Gêmeos, Neck Face, JR, Above, Invader, Alexandros...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleStreet art a jeho vliv na současnou českou malbucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-09
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId67040
dc.title.translatedStreet Art and Its Influence on Contemporary Czech Paintingen_US
dc.contributor.refereeVaňous, Petr
dc.identifier.aleph001131641
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csRésumé Fenomén současného umění, street art, označuje umělecký projev, který není definován technikou či námětem. Jediným atributem, který spojuje odlišné podoby a náměty street artu, zůstává specifické využívání městského prostoru. Ačkoliv street art může mít různé podoby, nejčastěji se setkáváme s nálepkami (stickers), plakáty (posters), šablonkami (stencils), nástěnnou malbou zahrnující techniku graffiti, mozaikami, instalacemi, 3D objekty, street party a flash mobem. Vzhledem ke krátkodobé existenci street artu, lze jeho historii definovat jen mlhavě, obecně se však uvádí, že street art má původ v moderním graffiti, které vzniklo na sklonku 60. let 20. století ve Spojených státech ve městě New York. S tvorbou graffiti bývají spojovány i umělecké osobnosti Keitha Haringa a Jeana-Michela Basquiata. Mezi nejvýznamnější tvůrce street artu patří v současné době Blek le Rat, Banksy, Shepard Fairey, D*Face, Blu, Swoon, Os Gmeos, Neck Face, JR, Above, Invader, Alexandros Vasmoulakis, Joshua Allen Harris, Dan Witz, Brad Downey či Herbert Baglione. Na rozdíl od výtvarného umění v tradičním smyslu vzniká street art velmi organicky mimo institucionalizovaný systém. V současné době se street art těší poměrně velkému zájmu veřejnosti, médií i historiků umění a stává se tolerovanou formou ilegálního umění. Význam...cs_CZ
uk.abstract.enStreet Art and Its Influence on Contemporary Czech Painting Street art as a concept refers to an artistic expression, which is, however, not defined by one homogenous technique or subject. The only attribute that conjoins the diverse forms and subjects of street art is a very specific urban area utilization. Although street art encompasses many diverse forms and techniques, the most prevalent ones are sticker art, street posters art, stencil graffiti, murals, traditional graffiti artwork, art intervention, guerrilla art, street installations, yarn bombing, LED art, video projection and flash mobbing. Street art can be a powerful platform for reaching the public, and frequent themes include adbusting, subvertising and other culture jamming, the abolishment of private property and reclaiming the streets. Street art, because of its short history, is hard to define in terms of origin. However, it is often mentioned that street art descended from the modern graffiti that first appeared in the New York City, in the United States during the 1960's. Graffiti is usually connected with the artist personas such as Keith Haring and Jean-Michel Basquiat. The most influential contemporary street artists are e.g. Blek le Rat, Banksy, Shepard Fairey, D*Face, Blu, Swoon, Os Gêmeos, Neck Face, JR, Above, Invader, Alexandros...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990011316410106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV